המלחמה בין ענקיות הגיימינג נכנסת להילוך גבוה: אחרי שמיקרוסופט הרעידה את תעשיית המשחקים כאשר הודיעה כי תרכוש אקטיוויז'ן בליזארד תמורת 68.7 מיליארד דולר, חברת סוני הודיעה אתמול (ב') כי היא רוכשת את מפתחת המשחקים Bungie תמורת 3.6 מיליארד דולר. Bungie מוכרת בעיקר בזכות Destiny 2, משחק רשת פופולרי שהושק ב-2017 וזוכה להצלחה רבה גם היום.
1 צפייה בגלריה
3.6 מיליארד דולר - סוני רוכשת את המפתחת המקורית של סדרת היילו
3.6 מיליארד דולר - סוני רוכשת את המפתחת המקורית של סדרת היילו
3.6 מיליארד דולר - סוני רוכשת את המפתחת המקורית של סדרת היילו
(צילום: Sony)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

הרכישה החדשה של סוני מעלה לא מעט אירוניה: בתחילת שנות ה-2000 נרכשה באנג'י על ידי לא אחרת מאשר מיקרוסופט. החברה פיתחה את Halo: Combat Evolved, שהפך להיות משחק ההשקה של קונסולת האקסבוקס המקורית. המשחק הפך לסנסציה ומכר מיליוני עותקים בכל רחבי העולם. בשנת 2007 נפרדה Bungie ממיקרוסופט וחזרה להיות חברה עצמאית, כשהיא משאירה את הזכויות על היילו בידיה של מיקרוסופט. היילו נחשב כיום לאחד המותגים המזוהים ביותר עם ענקית הטכנולוגיה.
האירוניה לא נעצרת כאן. בשנת 2017 השיקה באנג'י את Destiny 2 וחברת ההפצה שלו הייתה לא אחרת מאשר אקטיוויז'ן בליזארד, שנרכשה כאמור לפני כשבועיים על ידי מיקרוסופט. הרכישה הטרייה של סוני היא השלישית בגל רכישות ענק, כשלצד מיקרוסופט רכש תאגיד Take-Two, הבעלים של חברת רוקסטאר (המפתחת של סדרת משחקי GTA), את מפתחת המשחקים Zynga תמורת 12.7 מיליארד דולר.
באנג'י הרגיעה מעריצים רבים כשהבטיחה שדסטיני ימשיך להיות משחק מרובה פלטפורמות (כזה שאפשר לשחק גם על האקסבוקס, גם על המחשב וגם על הפלייסטיישן). "אנחנו נמשיך להפיץ ולפתח את המשחקים שלנו באופן עצמאי", מסר פיט פארסונס, מנכ"ל באנג'י. "נמשיך להוביל קהילה אחת ומאוחדת. המשחקים שלנו ימשיכו להיות קיימים איפה שהשחקנים שלנו יבחרו לשחק בהם". החלטה זו תהיה תקפה גם לגבי כל משחק שהחברה תפתח בעתיד.
בינתיים, מתברר כי הרגולטורים בארה"ב כבר נערכים כצפוי לבחינה של רכישת אקטיוויז'ן בליזארד על ידי מיקרוסופט. לפי דיווח בבלומברג, נציבות הסחר הפדרלית (FTC) מתכוונת לבדוק אם הרכישה תפגע בתחרות בתעשיית המשחקים. מיקרוסופט הייתה מודעת לכך שהרכישה עלולה להיתקל בקשיים ולכן הקציבה מראש פרק זמן ארוך, כשנה וחצי, להשלמת העסקה.