כמענה לאתגרי ההסברה ברשתות החברתיות ומתוך מטרה להעצים את המסר הפרו ישראלי בעולם ולהילחם בגילויי האנטישמיות ברשת, חברו יחד משרד החוץ והתנועה למלחמה באנטישמיות ויקיימו בסוף השבוע הקרוב אירוע ראשון מסוגו שיכנס את 250 המשפיענים היהודים הגדולים ברשתות החברתיות בכינוס בניו יורק. במהלך האירוע, שיימשך יומיים, ינהלו המשתתפים שיח עם מומחים בתחום, ילמדו האחד מנסיונו של האחר וישמעו הרצאות שיכשירו אותם לפעילות מתואמת, יעילה ואפקטיבית יותר בפלטפורמות החברתיות.
1 צפייה בגלריה
שר החוץ ישראל כ"ץ ואנשי משרד החוץ
שר החוץ ישראל כ"ץ ואנשי משרד החוץ
שר החוץ ישראל כ"ץ ואנשי משרד החוץ
את הכנס יפתחו ראש עיריית ניו יורק אריק אדמס וחבר בית הנבחרים ריצ׳י טורס שני הקולות הבולטים בארה״ב במאבק נגד האנטישמיות, שדרן הרדיו והטלוויזיה אנדי כהן לו מעל 5 מליון עוקבים באינסטגרם והקונסול בניו יורק אופיר אקוניס. חלק לא מבוטל מהמשתתפים כבר פעילים במלחמתם באנטישמיות ומעלים תכנים פרו ישראלים, אך במשרד החוץ ובתנועה למאבק באנטישמיות החליטו למסד הפעילות, לבנות הקהילה ולמנף את הפעילות הנעשית כך שקולם של המשפיענים ישמע ויהודהד גם באופן מתואם.
סך העוקבים של כלל המשתתפים בכנס עומד על מעל ל-120 מיליון עוקבים, כשמרביתם צעירים בארה"ב המהווים קהל יעד חשוב עבור מדינת ישראל. רק בחודש האחרון זכו הפרסומים שהעלו המשתתפים למיליארדי חשיפות ולמאות אלפי שיתופים. שר החוץ ישראל כ"ץ: "החזית התודעתית לא פחותה מהחזית הצבאית. מדינת ישראל מתמודדת היום מול מעצמות ומדינות כמו רוסיה, איראן, סין וצפון קוריאה שמפעילות טכנולוגיות על בהסברה מהתחום הביטחוני לתחום האזרחי ולרשתות החברתיות, והם ביחד עם ציר האיסלאם הקיצוני והמימון הכבד של מדינות כמו קטאר, פועלות כדי לייצר נרטיב שקרי ואנטישמי נגד ישראל ונגד היהודים ובמטרה לערער את היציבות ולקעקע את הלגיטימיות של מדינת ישראל וזכות ההגנה העצמית שלה".
בין שמות המשפיענים המובילים, הזמר מתיסיהו שהפך לקול פרו ישראלי בולט מאד מאז 7 באוקטובר, כמו גם ג'וש זילברברג, קומיקאי אמריקאי שלו 4 מיליון עוקבים בטיקטוק, מונטנה טאקר לה 11 מליון עוקבים בטיקטוק, ג'ניפר כהן שמפיקה פודקסט פופולרי אחריו עוקבים כ-600 אלף מאזינים ורבים אחרים. דוד סרנגה, ראש חטיבת הדיגיטל, המשמש גם כסמנכ"ל דיפלומטיה ציבורית בפועל מוביל את הפרויקט מטעם משרד החוץ: "בעולם הרשתות החברתיות, מסר המגיע מאדם פרטי נתפס כאמין יותר, בהשוואה למסר מצד דובר רשמי או ממשלה. רמת האמינות של המסר מתחזקת, ככל שהאינטראקציה עם מעביר המסר גבוהה יותר. זו הסיבה לכנס שאנו מקיימים בניו יורק: לרתום את המוניטין וההיכרות של המשפיענים עם קהל מעריציהם בארה"ב כדי להילחם באנטישמיות ולהציג את המסר הישראלי בצורה אותנטית".
מנכ"ל התנועה למאבק באנטישמיות, סשה רויטמן-דרטווה: "גל האנטישמיות חסר התקדים ששוטף את העולם בחודשים האחרונים ומגיע לשיאו בימים אלו, מחייב פעילות יצירתית למאבק בתופעה בכל החזיתות. לכן, אחת המטרות המרכזיות בכנס הזה היא להעצים את משפיעני הרשת שתומכים בישראל ולהראות שהם לא לבד - ויש הרבה נוספים כמותם. בתנועה למאבק באנטישמיות אנחנו מחפשים תמיד אחר דרכים חדשניות לעורר את סקרנות הקהל הצעיר ולרתום אותו לצד הנכון"
דגש מיוחד יושם בכנס על הפעילות ברשת טיקטוק. בסקר שקיים לאחרונה מכון PEW האמריקאי נמצא כי שליש מהצעירים בארה"ב צורכים החדשות דרך הרשת, ודרך הרשת בלבד. לאחרונה חברו מספר משרדי ממשלה כדי למצוא הדרכים להתמודד עם האתגרים שמציבה רשת טיקטוק בהיותה רשת המלאה בתכנים אנטישמים ואנטי ישראלים. טיקטוק ממלאת תפקיד שלילי בעולם המערבי בכל הקשור לאירועי ה 7 באוקטובר ואלו שבאו אחריהם. תכנים אנטי ישראלים מקבלים חשיפה אדירה, בניגוד לתכנים פרו ישראלים שמוסרים במהירות על ידי הפלטפורמה עצמה.
במהלך ימי הכנס יתקיימו פאנלים העוסקים בתחומים שונים הבאים לדון באתגרים עימם מתמודדים ישראל והעולם היהודי מאז ה-7 באוקטובר. בין הפאנלים השונים ניתן למצוא:
- 'כיצד להתמודד עם אנטישמיות בקמפוסים' – פנל בו ישתתפו סטודנטים אשר חוו אנטישמיות וקמפוסים בארה"ב ואשר מקדישים חלק ניכר מזמנם לפעילו כנגד האוניברסיטאות
- 'מאוחדים בגיוון – יהודים לא לבנים משתפים מנסיונם' – את הפאנל ינחה דיוויד כריסטופר קאופמן המשמש כעורך מדור הדעות של הניו יורק פוסט. כריסטופר-קאופמן הוא בן לאמא יהודייה ואב שחור, הוא ביקר לאחרונה בישראל ומאז ה-7 באוקטובר כתב מאמרים רבים בגנות חמאס תוך שהוא מצדד בזכותה של ישראל להגנה עצמית.
- 'לצחוק בפני השנאה: קומיקאים הנלחמים באנטישמיות'
- 'גאים בגאווה: מיטוט הנרטיב הקווירי התומך בחמאס' - בפאנל ישתתפו בין הייתר חיילי צה"ל המשתייכים לקהילה הגאה אשר לחמו בעזה לאחר ה 7 באוקטובר. החיילים הגאים נשלחו על ידי משרד החוץ לסבב הרצאות וראיונות תקשורתיים בארה״ב , לרגל חודש הגאווה המצויין כעת בעולם. הכנס יחתום מסע הסברה אותו קיימו בבוסטון, וושינגטון וניו יורק.