בפעם הראשונה מאז הקמתה של הרשת החברתית הוותיקה - מטא מדווחת על ירידה בכמות המשתמשים היומיים בפייסבוק. בעקבות הדו"חות הרבעוניים צנחה המניה של מטא ב-20% ושוויה של החברה נחתך בכ-200 מיליארד דולר. בנוסף, הדו"חות חשפו את ההפסדים העצומים של חטיבת Reality Labs, שאחראית על פיתוחים עתידיים בתחום המטאברס שאמורים להבשיל רק בעוד שנים.
1 צפייה בגלריה
אפליקציית פייסבוק
אפליקציית פייסבוק
ירידה במספר המשתמשים. אפליקציית פייסבוק
(צילום: shutterstock)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

על פי הדו"חות הכספיים שפרסמה מטא אתמול, כמות המשתמשים היומיים בפייסבוק ירדה מ-1.93 מיליארד משתמשים ל-1.929 מיליארד משתמשים ברבעון האחרון של 2021. מדובר בירידה הראשונה במספר המשתמשים היומיים בהיסטוריה של הרשת החברתית מאז הקמתה ב-2004.
הירידה במספר המשתמשים היומיים של פייסבוק היא ככל הנראה תוצאה של חוסר העניין ההולך והגובר של צעירים בפלטפורמה. הדור הצעיר מעדיף אפליקציות מתחרות כגון טיקטוק של בייטדאנס הסינית או אינסטגרם, שנמצאת גם היא בבעלותה של מטא. עם זאת, מהדו"חות עולה כי גם אינסטגרם חווה קשיים: מספר המשתמשים היומיים בכל האפליקציות של מטא עלה ב-10 מיליון בלבד ברבעון האחרון.
הרבעון המאכזב, לצד תחזית פסימית לגבי הרבעון הבא, הובילו לירידה של 20% מערך המניה של מטא, שמחקה באופן מיידי כ-200 מיליארד דולר משווי השוק שלה. לצד זאת, חשוב להדגיש שמטא עדיין מכניסה הרבה כסף: החברה דיווחה על רווחים של כמעט 40 מיליארד דולר בשנה האחרונה, בעיקר מפרסום.
הדו"חות חשפו כאמור גם את ההשקעות העצומות של מטא בתחום המטאברס, הגלגול התיאורטי והעתידי של האינטרנט: החברה פרסמה לראשונה נתונים על ההכנסות של Reality Labs, החטיבה האחראית על פיתוחים בתחום המציאות המדומה והמציאות הרבודה. על פי הדו"חות, בשנת 2021 הפסידה החטיבה 10.2 מיליארד דולר והכניסה 2.3 מיליארד דולר בלבד. רוב ההכנסות נובעות מההצלחה של קסדת המציאות המדומה קווסט 2 שיצאה בשנת 2020. מטא לא חשפה את כמות היחידות שנמכרו, אך לפי הערכות בתעשייה מדובר בכ-10 מיליון. השנה צפויה מטא להשיק קסדת מציאות מעורבת - שילוב של מציאות מדומה ומציאות רבודה - שזכתה לכינוי הזמני "פרויקט קמבריה". בשיחה עם משקיעים אתמול אמר צוקרברג כי המחיר של הקסדה החדשה יהיה "בקצה העליון של הספקטרום". הקסדה צפויה להתחרות ראש בראש במכשיר מקביל שאפל מתכננת להשיק לפי ההערכות השנה או ב-2023.