כמעט שנתיים אחרי שאפל השיקה את שירות הסטרימינג שלה, מספר המנויים של אפל TV פלוס בארה"ב ובקנדה עומד על פחות מ-20 מיליון - כך עולה מדיווח של רשת CNBC. המשמעות: אפל לא הצליחה להפוך לשחקנית משמעותית בתחום הסטרימינג והיא משתרכת מאחורי נטפליקס, שלה כ-74 מיליון מנויים בצפון אמריקה, דיסני פלוס, שלה 38 מיליון מנויים בצפון אמריקה, ושירותים אחרים.
עוד כתבות על עולם הסטרימינג:
לפי CNBC, ענקית הטכנולוגיה דיווחה על מספר המנויים לאיגוד הבינלאומי של עובדי הבמה (IATSE) שבו חברים צלמים, מעצבי תפאורה ועובדים נוספים בתעשיית הקולנוע והטלוויזיה. הסיבה היא ששירותי סטרימינג עם פחות מ-20 מיליון מנויים יכולים לשלם תעריפים נמוכים יותר לעובדים בהפקות שלהם. למרות זאת, כדאי להתייחס לדיווח בזהירות: ראשית, אפל לא אישרה בעצמה את המספר; שנית, אפל זמינה בכ-100 מדינות נוספות חוץ מבארה"ב ובקנדה; ולבסוף, עד לאחרונה העניקה אפל תקופות ניסיון ארוכות בחינם למשתמשים ולא ברור אם המספר 20 מיליון כולל את המנויים האלה.
לפי CNBC, העובדה שאפל משלמת תעריפים נמוכים בהשוואה למתחרות כמו נטפליקס ודיסני מכעיסה רבים בתעשייה מכיוון שמדובר בחברה בעלת שווי השוק הגבוה ביותר בעולם - 2.42 טריליון דולר נכון להיום. באפל סירבו לאשר אם מספר המנויים של השירות בצפון אמריקה אכן עומד על 20 מיליון, אך מסרו כי החברה משלמת לעובדים בדיוק כמו חברות הסטרימינג המובילות. כך או כך, ב-IATSE מוחים על כך שהפיקוח על העבודה בהפקות של שירותי סטרימינג הדוק פחות בהשוואה להפקות של חברות מדיה מסורתיות - תוצאה של חוזה שנחתם עם איגוד מפיקי הסרטים והטלוויזיה כשחברות הסטרימינג היו עדיין בעמדת נחיתות. בימים אלה מנהלים שני הארגונים משא ומתן על חוזה חדש.
עוד עולה מהדיווח של CNBC שגם לשירותי הסטרימינג פיקוק של NBCUniversal ופרמונט פלוס של ViacomCBS יש פחות מ-20 מיליון מנויים. ענקיות התוכן נכנסו לתחום הסטרימינג בשלב מאוחר יחסית והן מתקשות להתחרות מול שחקניות מבוססות כמו נטפליקס ודיסני פלוס, שהושקה אמנם ב-2019 אך צמחה במהירות הודות לספריית תכנים עשירה, תג מחיר אטרקטיבי יחסית והתרחבות עולמית מהירה. שירות הסטרימינג של דיסני צפוי להגיע גם לישראל בעתיד הקרוב.
שירות אפל TV פלוס הושק בנובמבר 2019 והוא זמין ביותר מ-100 מדינות, כולל ישראל. אפל לא דיווחה עד כה על מספר המנויים לשירות, ואנליסטים העריכו כי מדובר במספר קטן שנובע מספריית התכנים הצנועה - כמה עשרות סדרות טלוויזיה וסרטים בלבד - שמחווירה ביחס לענקיות תוכן כמו נטפליקס, דיסני ו-HBO. במשך תקופה ארוכה הציעה אפל לכל מי שרוכש מכשיר חדש של החברה תקופת ניסיון של שנה בחינם, אך ביולי היא צמצמה את ההצעה לשלושה חודשים בלבד.
למרות שההצלחה המסחרית של אפל TV פלוס מוטלת בספק, מבחינה אמנותית התמונה נראית אחרת: סדרות כמו "טד לאסו" ו"תוכנית הבוקר" זכו לשבחי המבקרים ובטקס האמי האחרון גרפו התוכניות של אפל לא פחות מ-11 פרסים, כולל הסדרה הקומית הטובה ביותר ("טד לאסו") והשחקן השחקן הטוב ביותר בסדרה קומית (ג'ייסון סודייקיס, "טד לאסו"). לעומת זאת, תוכנית המדע הבדיוני החדשה "המוסד" נתקלה בביקורות צוננות עם עלייתה בשבוע שעבר. באפל מקווים ש"הבעיה", התוכנית החדשה של ג'ון סטיוארט שתגיע לשירות ב-30 בספטמבר, תזכה לקבלת פנים מפרגנת יותר.