גוגל שקלה לרכוש את חברת הגיימינג Epic Games שעומדת מאחורי פורטנייט - כך עולה ממסמכים שהוגשו לבית המשפט במסגרת תביעה של אפיק נגד גוגל. המסמכים היו חסויים עד כה וכעת נחשפו. הסכסוך בין השתיים נובע מהעמלות שגוגל גובה על רכישות מתוך האפליקציה בחנות האפליקציות לאנדרואיד, גוגל פליי. אפיק תובעת גם את אפל על רקע דומה.
2 צפייה בגלריה
פורטנייט
פורטנייט
פורטנייט
(צילום: shutterstock)
"גוגל פיתחה שורת פרויקטים פנימיים כדי להתמודד עם ההשפעה המדבקת, שהיא תפסה שקיימת במאמצים של אפיק של חברות נוספות להציע לצרכנים ולמפתחים אלטרנטיבות תחרותיות. היא אפילו שקלה לרכוש את אפיק או חלקים ממנה כדי לדכא את האיום", כך לפי תלונתה של אפיק. עד כה החברה לא סיפקה אינדיקציה שמוכיחה שגוגל אכן ניסתה לרכוש אותה.

עוד בנושא:

מהתלונה לא משתמע שגוגל אי פעם פנתה לאפיק במטרה לממש את התוכניות האלה. טים סוויני, מנכ"ל אפיק, צייץ היום כי התוכנית לא הייתה ידועה לחברה בזמן אמת. "אנחנו לומדים רק עכשיו על כך שנשקלה רכישה של אפיק, במטרה להפסיק את המאמצים שלנו להתחרות עם חנות גוגל פליי. לא ברור אם זה היה מגיע בצורת משא ומתן לרכישת אפיק, או סוג כלשהו של השתלטות עוינת".
בנוסף, המסמכים מצטטים משיחות פנימיות של גוגל, לפיהן לגובה העמלה מרכישות שעומד על 30% אין הסבר, ומדובר ב"עמלה אקראית". אפיק טענה גם כי גוגל הציעה לה "עסקה מיוחדת" להשקת פורטנייט בחנות פליי, על מנת שתשתכנע ולא תשיק את המשחק מחוץ לחנות הרשמית.
2 צפייה בגלריה
סונדאר פיצ'אי
סונדאר פיצ'אי
מנכ"ל גוגל, סונדר פיצ'אי
(צילום: AP)
עוד עולה ממסמכים שהוגשו לבית המשפט כי בהתכתבות פנימית בגוגל, עובד בחברה הכיר בכך שהורדה ישירה, במקום הורדה מחנות פליי, היא חוויית משתמש לא טובה, שתגביל את ההפצה של פורטנייט למשתמשים, ושמשתמשים שיחפשו אותו בחנות האפליקציות הרשמית ייוותרו מבולבלים. אמירה שכזו מטילה ספק בהצהרותיה החוזרות ונשנות של גוגל לפיה אנדרואיד היא פלטפורמה פתוחה, שמאפשרת הורדת אפליקציות ממספר מקורות, ולכן אינה אנטי-תחרותית. "גוגל מבינה שההגבלות שהיא מחילה על הורדה ישירה מגנה על מונופול הפצת האפליקציות שלה, ומגבילה את היכולת של מפתחים להפיץ את האפליקציות שלהם", כתבו אפיק בתלונה.
בגוגל הצהירו בתגובה למסמכים האחרונים שנחשפו כי "התביעה של אפיק חסרת בסיס ומציגה באופן שגוי את השיחות בעסק שלנו. אנדרואיד מספקת אפשרויות רבות במכשירי מובייל עבור מפתחים וצרכנים".
קבוצת תובעים כלליים בארה"ב טוענים בתביעה נוספת שמתנהלת נגד ענקית החיפוש כי העמלה שגוגל גובה מרכישות בתוך האפליקציה "מופרזת" ופוגעת בצרכנים. כאמור, אפיק נמצאת בקרב משפטי גם מול אפל לגבי העמלות שהיא גובה ממפתחים באפסטור. המשפט נגד אפל התנהל במאי האחרון, ושתי החברות ממתינות כעת להכרעה של השופטת, האם אפל נוהגת באופן לא תחרותי, והאם תחויב בצורה כלשהי לשנות את הפרקטיקות שנהוגות בפלטפורמה שלה.