אפל פיתחה צ'אטבוט דמוי ChatGPT שעובדי החברה מכנים באופן פנימי AppleGPT, אבל נכון לעכשיו היא לא מתכוונת לשחרר אותו לשימוש ציבורי - כך דיווח אמש (יום ד') אתר בלומברג. אף על פי כן, לפי הדיווח אפל מתכננת הכרזה משמעותית בתחום הבינה המלאכותית בשנה הבאה. החברה סירבה להגיב לדיווח.
2 צפייה בגלריה
לוגו אפל
לוגו אפל
אפל. מתכננת הכרזה משמעותית ב-2024
(צילום: shutterstock)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

אפל היא ענקית הטכנולוגיה היחידה שטרם הכריזה על מוצרים שמבוססים על בינה מלאכותית יוצרת, שהפכה לתחום הלוהט ביותר בעולם הטכנולוגיה בחודשים האחרונים. העובדה שהיא פועלת בתחום מצביעה על כך שאין לה כוונות להשתרך מאחורי גוגל, מיקרוסופט, מטא ואמזון שכבר השיקו מוצרים וכלים שמבוססים על הטכנולוגיה. אחד המוצרים שבהם מתבקש לשלב בינה מלאכותית יוצרת הוא סירי, הסייעת הקולית של אפל שהיכולות שלה לא שודרגו באופן משמעותי כבר זמן רב.
לפי הדיווח, אפל הגבירה בחודשים האחרונים את המאמצים בתחום ה-AI וכמה צוותים בחברה עובדים על פרויקט בשם Ajax, שבמסגרתו בונה החברה מודלים גדולים של שפה (LLMs) - המערכות שעליהן מבוססים צ'אטבוטים כמו ChatGPT של OpenAI, בארד של גוגל ובינג של מיקרוסופט. בין היתר בוחנת אפל כיצד היא יכולה למנוע פגיעה בפרטיות של המשתמשים.
קבוצה קטנה של מהנדסים החלה לעבוד על AppleGPT בסוף השנה שעברה כניסוי. הפריסה שלו ברחבי החברה נעצרה כבר בשלב מוקדם בעקבות חששות בנושא בטיחות, אבל לאחר מכן הוא נפתח לעובדים נוספים. עם זאת, עדיין יש צורך באישור מיוחד כדי לקבל גישה לצ'אטבוט. אפל אוסרת להשתמש בו כדי לפתח פיצ'רים שמיועדים להגיע ללקוחות, אבל עובדים בחברה נעזרים בו ביצירת אבות-טיפוס של מוצרים.
עובדים באפל סיפרו כי הצ'אטבוט דומה מאוד ל-ChatGPT, בארד ובינג. הוא יודע לסכם טקסטים ולענות על שאלות ואין לו פיצ'רים יחודיים מעבר לכך. העיצוב שלו בסיסי מאוד והוא זמין לעובדים באמצעות אפליקציית ווב. כאמור, לאפל אין כוונה לשחרר אותו לקהל הרחב, אבל היא עובדת על שיפור מודלי השפה הגדולים שעומדים מאחוריו.
2 צפייה בגלריה
טים קוק
טים קוק
טים קוק. לא מאוד מתלהב מ-AI
(צילום: JUSTIN SULLIVAN / GETTY IMAGES)
בהופעותיו הפומביות, מנכ"ל אפל טים קוק לא הביע עד כה התלהבות מבינה מלאכותית יוצרת. במאי האחרון הוא אמר כי אומנם לטכנולוגיה יש "פוטנציאל מעניין", אולם "יש סוגיות שעוד צריכות להיפתר". באופן כללי, אפל נמנעת מלהשתמש במונח "בינה מלאכותית" והיא מעדיפה על פניו את "למידת מכונה" (Machine Learning) - מונח שחוקרים רבים מאמינים שהוא יותר מדויק מדעית ונאמן למציאות (מכיוון שלמחשבים אין "בינה" אמיתית), גם אם הוא פחות מלהיב את הצרכנים.
מה זה בינה מלאכותית גנרטיבית?

חילוקי דעות בצמרת

למרות האדישות של קוק, לפי בלומברג מאחורי הקלעים גבר באפל החשש כי החברה תפספס את מהפכת הבינה המלאכותית היוצרת שעשויה לשנות את הדרך שבה המשתמשים מתקשרים עם המחשבים והטלפונים שלהם. ענקית הטכנולוגיה עוד לא החליטה כיצד היא מתכוונת לפנות לצרכנים, אבל היא כבר עובדת על כמה יוזמות שבמסגרתן משתפות פעולה מחלקות הנדסת התוכנה, הבינה המלאכותית והענן שלה. בנוסף, החברה מגייסת מומחים בתחומי הבינה המלאכותית היוצרת ומודלי השפה.
מי שמובילים את המאמצים בנושא הם ג'ון ג'יאנדראה, בכיר לשעבר בגוגל שמכהן היום כסגן נשיא בכיר ללמידת מכונה ואסטרטגיית בינה מלאכותית באפל, וקרייג פדריגי, סגן נשיא בכיר להנדסת תוכנה. לפי בלומברג, נראה שהשניים לא לגמרי רואים עין בעין - הגישה של ג'יאנדראה שמרנית יותר והוא מעניין להמתין ולראות כיצד מתפתחות היוזמות של חברות אחרות בתחום. זוהי גישה אופיינית לאפל, שבמקרים רבים מעדיפה לא להיות הראשונה בשוק, אלא להיכנס אליו רק כשהטכנולוגיה בשלה.