פול מקרטני חשף כי נעשה שימוש בבינה מלאכותית כדי לסייע ליצור את מה שהוא מכנה "ההקלטה האחרונה של הביטלס". בראיון ל-BBC Radio 4 הסביר כי השימוש בטכנולוגיה היה כדי "להוציא" את הקול של ג'ון לנון מתוך דמו ישן על מנת שניתן יהיה להשלים את השיר. "סיימנו את זה לאחרונה והוא ישוחרר בהמשך השנה", אמר.

עוד בנושא:

מקרטני לא חשף את שם השיר, אך ייתכן שמדובר ביצירה של לנון מ-1978 בשם "Now And Then". היה ניסיון להוציא אותו כ"שיר איחוד" לביטלס ב-1995, לאחר שהגיע לידי מקרטני מאלמנתו של לנון, יוקו אונו, שנה לפני כן. השיר היה חלק מקלטת בשם "עבור פול" שלנון הכין מעט לפני מותו ב-1980. שניים מהשירים שהופיעו בה, "Free As A Bird" ו-"Real Love" דווקא הושלמו ושוחררו ב-1995 ו-1996.
2 צפייה בגלריה
הביטלס
הביטלס
הביטלס
(צילום: AP)
הלהקה ניסתה להקליט גם את "Now And Then", אך לא סיימה את העבודה עליו. מקרטני אמר בעבר כי ג'ורג' הריסון סירב לעבוד על השיר בשל איכות הסאונד של הקלטת קולו של לנון. "היה צורך בעבודה, אבל היה שם בית יפהפה ואת הקול של ג'ון שר אותו", אמר מקרטני ל-Q Magazine, "אבל ג'ורג' לא אהב אותו, ומכיוון שבביטלס יש דמוקרטיה, לא עשינו את זה". נאמר גם כי היו קשיים טכניים בעבודה עם ההקלטה המקורית של לנון, בשל רעש רקע שהיה בה.
ב-2009 שוחררה באופן לא רשמי גרסה של הדמו ללא רעש הרקע, ומעריצים הניחו כי היא נגנבה מביתו של לנון. מקרטני דיבר שוב ושוב בשנים שלאחר מכן על כוונתו לסיים את השיר, ונראה כי כעת הצליח סוף סוף לעשות זאת בזכות ההתקדמויות הטכנולוגיות האחרונות. נקודת המפנה הגיעה כאשר במסגרת העבודה על הסרט הדוקומנטרי "Get Back", מחשבים אומנו לזהות את קולות הביטלס, להפריד אותם מקולות רקע, ואפילו לבודד אותם מכלי הנגינה שבהקלטה. אותה טכנולוגיה אפשרה למקרטני לשיר דואטים עם לנון במהלך סיבוב ההופעות האחרון שלו, וכן אפשרה לייצר גרסאות חדשות של האלבום Revolver של הביטלס בשנה שעברה.
2 צפייה בגלריה
פול מקרטני
פול מקרטני
פול מקרטני
(צילום: Jo Hale, Getty)
מקרטני סיפר על התהליך שביצע במאי הסרט, פיטר ג'קסון: "היה לנו את הקול של ג'ון ופסנתר, והוא היה יכול להפריד ביניהם באמצעות AI. הם אמרו למכונה, 'זה הקול, וזו גיטרה, תפטרו מהגיטרה'. אז כשבאנו להכין את מה שתהיה ההקלטה האחרונה של הביטלס, זה היה דמו שהיה לג'ון, ויכולנו לקחת את הקול של ג'ון ולהפוך אותו לטהור באמצעות ה-AI".
למרות זאת, מקרטני הודה שיישומים אחרים של AI מעוררים בו דאגה. "אני לא נמצא הרבה באינטרנט, אבל אנשים אומרים לי 'זו רצועה שבה ג'ון שר את אחד מהשירים שלי', אבל זה פשוט AI. זה מפחיד אבל גם מרגש, כי זה העתיד. נצטרך לראות לאן זה מוביל". הראיון עם מקרטני נערך לקראת השקה של ספר חדש ותערוכת צילומים בבריטניה בשם "Titled Eyes Of The Storm", עם תמונות שמקרטני עצמו צילם בין דצמבר 1963 לפברואר 1964, כשהביטלס עלו לתהילה עולמית.