נטפליקס תסגור את שירות השכרת ה-DVD בדואר שלה בספטמבר, אחרי 25 שנה. מדובר בשירות המקורי שהחברה הציעה, לפני שהפכה לחלוצת תחום הסטרימינג. ההחלטה לסגור את השירות הגיעה לאחר שבאופן טבעי השימוש בו הלך והתכווץ. ענקית הסטרימינג הודיעה על השינוי עם פרסום הדוחות הכספיים שלה לרבעון הראשון של השנה. "אנחנו מרגישים מאוד ברי מזל על כך שיכולנו לקחת חלק בערבי הסרט של מנויי ה-DVD שלנו זמן רב כל כך, גאים במה שהעובדים שלנו השיגו, ונרגשים להמשיך לספק את אוהדי הבידור במשך עוד הרבה עשורים", נכתב במכתב החברה למשקיעים.

עוד בנושא:

בנוסף, נטפליקס הודיעה על הרחבת איסור שיתוף הסיסמאות שלה למדינות נוספות, בהן ארה"ב, בחודש יולי. מדובר בעיכוב של ההשקה המתוכננת במדינה ובשווקים נוספים, שתוכננה במקור לסוף הרבעון הראשון. מדובר בשינוי מדיניות של נטפליקס שהחלה להילחם במשתמשים שמשתפים את הססמה שלהם עם מי שאינו מתגורר איתם. במסגרת התוכנית החדשה, שהושקה עד כה בשווקים בודדים בהם קנדה וספרד, משתמשים התבקשו להגדיר "מיקום ראשי" לחשבונות שלהם, ולאחר מכן יכלו להגדיר שני "חשבונות משניים" למי שלא מתגורר איתם, בתשלום נוסף.
2 צפייה בגלריה
אפליקציית נטפליקס
אפליקציית נטפליקס
אפליקציית נטפליקס
(צילום: shutterstock)
שינוי המדיניות הגיעה בעקבות הקושי להגדיל את מספר המנויים באותו קצב כמו בעבר, בשל תחרות גוברת בענף, כאשר באפריל בשנה שעברה החברה אף הציגה לראשונה ירידה במספר המנויים. כחלק מאותה אסטרטגיה, היא גם השיקה לאחרונה שירות מוזל המשלב פרסומות. אלא שמנתוני הרבעון הראשון עולה כי למרות כל השינויים הללו, החברה צמחה רק ב-1.75 מיליון משתמשים חדשים רבעון, מתחת לציפיות האנליסטים ל-2.3 מיליון משתמשים חדשים.
במכתב שפרסמה החברה למשקיעים נכתב כי כשלקוחות נתקלים בדרישה לשלם עבור שיתוף הסיסמאות, ישנם ביטולים ופגיעה בצמיחה בטווח הקצר, אך בסופו של דבר השינוי מוביל למספר מנויים גבוה יותר והכנסות גבוהות יותר, מאחר שאנשים ש"השאילו" סיסמה עד היום הפכו למנויים בתשלום. לדברי החברה, בקנדה מספר המנויים המשלמים גבוה יותר היום לעומת המצב לפני שינוי המדיניות, והצמיחה בהכנסות הואצה. המנכ"ל המשותף גרג פיטרס השווה את התגובה לעליית מחירים - בתחילה המנויים מבטלים את המנוי, ולאחר מכן חוזרים ונרשמים. בנטפליקס כתבו כי עם כשהמדיניות יורחב יש לצפות לביטולי מנוי בהתחלה, "אבל בטווח הארוך, שיתוף בתשלום יבטיח בסיס הכנסות גדול יותר, ממנו נוכל לצמוח תוך כדי שאנו משפרים את השירות שלנו".
החברה פרסמה בעבר הערכות שלפיהן 100 מיליון משקי בית משתמשים בנטפליקס בלי לשלם, והדבר השפיע על היכולת שלה להשקיע בתכנים חדשים. לפי הערכות מורגן סטנלי, החברה תוכל להמיר 20-30% מתוכם למנויים משלמים.
ספנסר ניומן, סמנכ"ל הכספים של נטפליקס, התייחס למינוי המוזל משולב הפרסומות ואמר כי הוא עדיין "במצב סטארט-אפ". בחברה הגיבו לפחדים לפיהם חלק מהמנויים המשלמים יעברו למינוי המוזל יותר, ואמרו כי לא ראו לקוחות רבים עושים זאת. למרות זאת, בחברה אמרו כי במדינות ספציפיות נראתה תנועה כזו. בחברה גם אמרו כי לשירות המוזל יש היום 95% מהתכנים שמוצעים במנוי הרגיל, בזכות עסקאות רישיון חדשות.
2 צפייה בגלריה
טד סרנדוס
טד סרנדוס
טד סרנדוס
(צילום: AP)
המנכ"ל המשותף טד סרנדוס התייחס גם לאפשרות שתפרוץ שביתת כותבים בהוליווד בחודש הבא, ואמר כי הדבר יהיה "הרסני" לקהילה היצירתית ולצופים, אך הוסיף שלנטפליקס יש בסיס רחב של תכנים בינלאומיים שיעזרו להם בתקופה כזו. "אנחנו מאוד לא רוצים שתהיה שביתה ונמצאים בשולחן המשא ומתן", אמר.
סך ההכנסות של החברה ברבעון האחרון עמדו על 8.1 מיליארד דולר, עלייה שנתית של 3.7%, והרווח עמד על 1.3 מיליארד דולר, ירידה לעומת 1.6 מיליארד דולר ברבעון המקביל בשנה שעברה. החברה צופה שברבעון השני תכניס 8.24 מיליארד דולר, מתחת ל-8.47 מיליארד דולר שצפה השוק. מניית נטפליקס נפלה ביותר מעשרה אחוז אחרי פרסום הדו"חות, אך לאחר מכן התאוששה. החברה מצפה להוציא כ-17 מיליארד דולר ב-2024 על תוכן.