רגע לפני הבחירות, נתוני הפרסום של המפלגות נחשפים: על-פי המדיניות החדשה של חברת מטא – שנקבעה כחלק מלקחי שערוריית הטיית הבחירות בארה"ב – מדובר בנתונים שקופים ופתוחים לכל, המופיעים באתר אינטרנט ייעודי שהקימה לצורך העניין.
1 צפייה בגלריה
הנתונים נחשפים: כמה הוציאו המפלגות על פרסום בפייסבוק ובאינסטגרם?
הנתונים נחשפים: כמה הוציאו המפלגות על פרסום בפייסבוק ובאינסטגרם?
הנתונים נחשפים: כמה הוציאו המפלגות על פרסום בפייסבוק ובאינסטגרם?
(צילום: אלי מנדלבאום, AP)
לפי "ספריית המודעות" של מטא, נכון לאתמול (יום ד'), את רשימת המפרסמים מובילה מפלגת הליכוד, שהוציאה בחודש האחרון, החל מ-17 בספטמבר, כ-624 אלף שקל על מודעות כאלה. מפלגת יש עתיד צועדת בעקבותיה בהפרש קטן: היא הוציאה עד כה כ-593 אלף שקל לאותה מטרה. עם זאת, הסכום שהוציאה יש עתיד מתחלק על פני 230 מודעות שונות, יותר מכפול ממספר המודעות של הליכוד – 109.

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

השלישית ברשימה היא כחול לבן, שהוציאה על מודעות בשתי הרשתות הפופולריות כ-281 אלף שקל, ואחריה מפלגת העבודה, עם כ-134 אלף שקל. מרצ שילמה החודש כ-147 אלף שקל, ואילו ישראל ביתנו של ליברמן - כ-110 אלף שקל. לגבי רוב המפלגות מצויינת המפלגה עצמה כמממנת הפרסומים, חוץ מפרסומי "הציונות הדתית", ו"הבית היהודי" הרשומים משום מה על שמם הפרטי של יושבי הראש, בצלאל סמוטריץ' ואיילת שקד.
אורחת מפתיעה ברשימת המפרסמים הפוליטיים של מטא החודש היא הוצאת הספרים הימנית "סלע מאיר", שמוציאה לאור בימים אלה את ספרו האוטוביוגרפי של יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו, "ביבי, סיפור חיי". לפי התיעוד במטא, ההוצאה שילמה החודש על פרסומים שונים בפייסבוק ובאינסטגרם סכום של 137,449 שקל.
"סלע מאיר" מופיעה ברשימה אף שאינה מפלגה כלקח שנלמד מאירועי ה"פייק ניוז" שחוותה פייסבוק בעבר: על-פי מדיניותה החדשה, מטא מחשיבה כיום כ"מודעות על סוגיות חברתיות, בחירות או פוליטיקה" אם הן עוסקות במועמד לתפקיד ציבורי, אישיות פוליטית או מפלגה פוליטית. בכל מקרה כזה היא מפרסמת את פרטי מי שמימן אותן ואת הסכום המדויק שהוציא על כך.