חודש אחרי שהציגה את סדרת אייפון 13, ערכה אפל הערב (יום ב') אירוע וירטואלי נוסף שבו השיקה מוצרים חדשים ובראשם שני מחשבי מקבוק פרו בגדלים 14 ו-16 אינץ'. שני הלפטופים מצוידים בשבבים חדשים שהיא תכננה בעצמה, כאשר המשתמשים יכולים לבחור בין M1 Pro ל-M1 Max המתקדם יותר. לצד המחשבים הציגה אפל גם את הדור השלישי של האיירפודס, האוזניות האלחוטיות הפופולריות בעולם.

עוד כתבות לחובבי אפל:

4 צפייה בגלריה
טים קוק
טים קוק
מנכ"ל אפל, טים קוק, עם מקבוק פרו חדש
(צילום: אפל)
4 צפייה בגלריה
השבבים החדשים של אפל
השבבים החדשים של אפל
השבבים החדשים של אפל
(צילום: אפל)
עם ההשקה של שני הלפטופים החדשים, אפל מתקדמת צעד נוסף בדרך להשלמת המעבר שלה ממעבדים של אינטל למעבדים מתוצרת עצמית. את המהלך הזה מוביל ג'וני סרוג'י, סגן נשיא בכיר לטכנולוגיית חומרה, וגם הישראלי הבכיר ביותר בחברה. סרוג'י קיבל זמן במה ארוך במהלך האירוע הווירטואלי והציג בעצמו את היכולות של השבבים החדשים שתוכננו תחת ניצוחו.
(צפו באירוע של אפל במלואו)
מה חדש במחשבי המקבוק פרו החדשים מעבר לשבבים? לא מעט: משטח המגע (Touch Bar) בחלק העליון של המקלדת הוחלף במקשים רגילים, ואפל הוסיפה חיבור HDMI ושקע 3.5 מ"מ לאוזניות כשלצדם שלושה חיבורי Thunderbolt מבוססי USB-C וחריץ לכרטיס זיכרון חיצוני. המצלמה שודרגה לרזולוציית 1080p ומערכת הסאונד, שכוללת שישה רמקולים, תומכת כעת ב-Spatial Audio (אודיו מרחבי). שני המחשבים מצוידים במסכי Mini LED עם קצב רענון אדפטיבי (ProMotion) עד 120 הרץ, אבל סביר להניח שהדבר הראשון שתשימו לב אליו זה המגרעת שנמצאת בחלק העליון שלהם. כן, במקום להיפטר מהמגרעת של האייפון, אפל מוסיפה אותה למוצרים נוספים. החיבור המגנטי הוותיק לטעינת המחשב עושה כאן קאמבק, הפעם תחת השם MagSafe 3. דגם ה-16 אינץ' יעלה החל מ-2,499 דולר ודגם ה-14 אינץ' יעלה החל מ-1,999 דולר, והם יהיו זמינים החל מהשבוע הבא.
4 צפייה בגלריה
ג'וני סרוג'י
ג'וני סרוג'י
ג'וני סרוג'י מציג את השבבים החדשים
(צילום: אפל)
4 צפייה בגלריה
איירפודס דור שלישי
איירפודס דור שלישי
עמידות למים וזיעה. הדור השלישי של האיירפודס
(צילום: אפל)
האיירפודס החדשות הן הדור השלישי של האוזניות האלחוטיות (True Wireless) שאפל הציגה לראשונה בשנת 2016 ומאז הפכו למותג המצליח ביותר בקטגוריה. הדור השלישי של האיירפודס יעלה 179 דולר והוא כולל לראשונה עמידות בפני מים וזיעה בתקן IPX4, אקוולייזר אדפטיבי וכן תמיכה ב-Spatial Audio - אודיו מרחבי בתקן דולבי אטמוס. מבחינה חיצונית הן דומות יותר לדגם הפרו, אך בניגוד אליו הן לא כוללות מנגנון אקטיבי לביטול רעשים (ANC). הסוללה מספיקה לשש שעות של האזנה, ויחד עם הטעינה מהנרתיק תקבלו בסך הכל 30 שעות שימוש.
עוד הכרזה מעניינת הייתה על תוכנית מנויים חדשה, מבוססת פקודות קוליות, לשירות הסטרימינג אפל מיוזיק. תמורת 5 דולר לחודש, מנויי ה-Voice Plan יוכל להפעיל את אפל מיוזיק באמצעות הסייעת הקולית סירי בלבד. זהו המנוי הזול ביותר לאפל מיוזיק - כמחצית ממחיר המנוי הרגיל. השירות יושק בשלב הראשון ב-17 מדינות בלבד, וישראל אינה אחת מהן.