חברת אפל ידועה בכך שחנות האפליקציות שלה פועלת כ"גן נעול" - מפתחים לא יכולים להציג בחנות אפליקציות שלא עברו בדיקה מעמיקה, ומשתמשים לא יכולים להוריד למכשיריהם אפליקציות שלא כלולות בחנות. אך לאחרונה נמצאו באפסטור מספר אפליקציות שהונו את המשתמשים, ולמרות זאת הצליחו להתקבל לחנות ואף להמשיך ולפעול.

עוד בנושא אפל:

דפוס ההונאה של האפליקציות והמפתחים מאחוריהן פורסם על-ידי שני מפתחים בטוויטר. המפתח קוסטה אלפטריו חשף אפליקציה בשם My Metronome שמיועדת למחשבי מאק ומופיעה באפסטור. הוא הסביר כי האפליקציה משתמשת בחלונות קופצים שמונעת מהמשתמשים לסגור את האפליקציה, אם לא יסכימו להירשם למנוי במחיר עשרה דולרים לחודש. בין אם משתמשים ניסו להשתמש בקיצורי מקלדת או בתפריט הייעודי כדי לצאת מהאפליקציה, נמנע מהם לעשות זאת. אלפטריו אמר לאתר הטכנולוגיה The Verge כי "נראה שהמפתח מאחור האפליקציה התנסה במספר טכניקות במהלך השנים שמונעות מאנשים לסגור את חומת התשלום". לדבריו, האפליקציה מתנהגת באופן הזה באפסטור במשך שנים. לאחר שאלפטריו פרסם ציוץ בטוויטר בנושא, נראה שהאפליקציה הוסרה מהאפסטור, אך אפל לא פרסמה תגובה רשמית ולא ידוע אם היא הסירה אותה.
1 צפייה בגלריה
חנות אפל
חנות אפל
לוגו אפל מוצג מחוץ לחנות אפל
(צילום: רויטרס)
המפתח ג'ף ג'ונסון גילה כי החברה שפיתחה את אפליקציית המטרונום, Music Paradise, קשורה לחברה נוספת שמפתחת אפליקציות עבור האפסטור - Groove Vibes, שגם האפליקציות שלה אשמות בהתנהלות דומה שמונעת מהמשתמשים לצאת מהאפליקציות ללא התחייבות לתשלום. ממדיניות הפרטיות ששתי החברות פרסמו עולה כי הן רשומות באותה כתובת ברוסיה, ושתיהן מציינות קשר לאותה ישות משפטית, "Akadem GmbH".
מבדיקת The Verge עולה כי שתי אפליקציות של Groove Vibes וגם אפליקציה נוספת של Music Paradise פרט לאפליקציית המטרונום, שנקראת "Music Paradise Player", מציגות חלון קופץ מיד עם הכניסה לאפליקציה שדורש תשלום חודשי, ומונעות מהמשתמשים לצאת ממנה באמצעות לחצנים או קיצורי מקלדת מקובלים. הלחצנים היחידים שמאפשרים יציאה מוסתרים היטב, ולא ברורים למשתמש הממוצע.
אפל לא פרסמה תגובה כלשהי שמסבירה כיצד האפליקציות התקבלו לחנות ולא נדחו במהלך תהליך הבדיקה של החברה. הטענה של אפל שחוזרת על עצמה, היא שהיא לא מאפשרת למשתמשים להוריד אפליקציות מחוץ לאפסטור למען בטיחותם, וכדי להגן עליהם מהונאות או אפליקציות זדוניות.
גם בעבר אלפטריו גילה אפליקציה לאייפון שלא פועלת כלל עד שלא נותנים לה ביקורת חיובית, ומשחקים לילדים באפסטור שהפכו לאפליקציות הימורים כשנפתחו ממדינות מסוימות.