יכולים לדמיין יום עבודה בלי לפתוח את המייל אפילו פעם אחת? סביר להניח שלא. הסטארט-אפ הישראלי מאנדיי (Monday.com) רוצה שתרגישו אותו דבר גם לגבי המוצר החדש שהוא משיק היום - מאנדיי 2.0, אותו הם מתארים כמערכת הפעלה למקומות עבודה (Work OS) שמאפשרת לצוותים לתכנן, לנהל ולעקוב אחרי משימות, תהליכים ופרויקטים.
2 צפייה בגלריה
הקמפיין של מאנדי
הקמפיין של מאנדי
הקמפיין של מאנדיי בסן פרנסיסקו
(צילום: יח"צ)
קצת רקע למי שלא מכיר: מאנדיי, שהוקם ב-2014 על מנת לפתח פלטפורמה לניהול עבודה בארגונים, הוא אחד הסטארט-אפים הישראלים המוצלחים של השנים האחרונות. לפני כחצי שנה הוא הפך ל"חד קרן" (Unicorn) - הכינוי הציורי לחברות בבעלות פרטית ששוויין מוערך ביותר ממיליארד דולר. במקרה הזה מדובר ב-1.9 מיליארד דולר. יותר מ-100 אלף חברות ב-182 מדינות משתמשות במוצרים של מאנדיי, מה שאיפשר לה להכפיל את ההכנסות ל-120 מיליון דולר ב-2019.

15 קומות בתל אביב

היעד השאפתני של מאנדיי ל-2020 הוא להכפיל שוב את ההכנסות. במהלך השנה הבאה הם צפויים לפתוח משרדים בארבע ערים נוספות - לונדון, סידני, סן פרנסיסקו ומיאמי - בנוסף למשרדים הקיימים בתל אביב ובניו יורק. מספר העובדים בחברה יוכפל מ-350 ל-700, ואם לא די בכך, במהלך השנה הבאה הם מתכוונים להשתלט על 15 קומות בבניין חדש שנבנה בימים אלה בתל אביב.
המנוע שמאחורי הצמיחה המהירה הזאת אמור להיות מאנדיי 2.0 - המוצר החדש שהחברה משיקה היום. מדובר בפלטפורמה מבוססת-ענן שאמורה לספק לעובדים את כל מה שהם צריכים להתנהלות היומיומית השוטפת. "המטרה שלנו היא להגיע לכל מי שעובד מול מחשב או מכשיר סלולרי - 1.2 מיליארד בני אדם", אומר ערן זינמן, מייסד-שותף וסמנכ"ל הטכנולוגיות, "אנחנו רוצים להגיע לכולם. אנחנו מאפשרים לכל מפתח בעולם להרחיב את האפליקציה, הוספנו 50 אינטגרציות עם כל הכלים הכי משמעותיים שיש, יותר מ-100 אוטומציות, 25 סוגים של ווידג'טים ודאשבורדים. אנחנו גם מאפשרים לפצל ארגונים לתת-ארגונים ולנהל משאבים - בני אדם, כלים או משאבים אחרים".
2 צפייה בגלריה
מאנדיי
מאנדיי
"נכנסים לתוך ואקום ענק". מאנדיי
(צילום: מאנדיי)
לדברי המנכ"ל רועי מן (אין קשר משפחתי לכותב), "זה צעד מהפכני יחסית, אנחנו נכנסים לתוך ואקום ענק. 2020 תהיה השנה שבה השוק מבין את הקטגוריה הזאת, Work OS. החזון שלנו הוא לתת לארגונים כוח לבנות בעצמם את הדברים שהם צריכים, מה שימלא את החללים הריקים ויגרום לכולם לעבוד יותר טוב". לדברי זינמן, "זה מהלך עוצמתי שאנחנו עובדים עליו יותר משנה. אנחנו מאמינים שיש פה הזדמנות לבנות חברה של מאה מיליארד דולר, לייצר את מיקרוסופט או סיילספורס הבאה". כדי לעשות את זה תצטרך מאנדיי להתגבר על יריבות לא קטנות, למשל אסאנה של דסטין מוסקוביץ', אחד ממייסדי פייסבוק, Trello ו-Jira של ענקית התוכנה אטלסיאן, איירטייבל ונושן מסן פרנסיסקו ואחרות.
כך ייבנו אפליקציות על הפלטפורמה של מאנדיי
במאנדיי מתגאים במיוחד בפיצ'ר החדש שיאפשר למפתחים חיצוניים לפתח אפליקציות על-גבי המערכת שלהם - למשל, כפי שהם מציגים בסרטון הדגמה, אפליקציה לניהול בתי מלון, כולל מערכת לניהול הזמנות מול אתרי הבוקינג השונים, מפה של החדרים ומעקב אחרי הטיפול בבקשות של האורחים. המפתחים יוכלו למכור את היישומים בחנות האפליקציות של מאנדיי, אם כי הסטארט-אפ עדיין לא גיבש מודל עסקי. "אנחנו מאמינים שיקומו סטארט-אפים סביב הדבר הזה", אומר זינמן.

כמו אימייל

לרגל ההשקה, החברה צפויה לצאת בקמפיין שלטי חוצות בסן פרנסיסקו. "אנחנו עזרנו לייצר את הקטגוריה הזאת, Work OS, ועכשיו יהיו בה עוד הרבה שחקנים", אומר מן, "היה לנו חשוב להסביר לשוק למה צריך את זה. זה תהליך לידה של משהו גדול וחדש בעולם התוכנה".
נינו מרקוביץ', מנכ"ל קרן Sapphire Ventures שהובילה את סבב ההשקעות האחרון בחברה, אומר כי למאנדיי יש פוטנציאל להפוך למותג בינלאומי ולחברת התוכנה הגדולה בעולם. "זאת אחת החברות עם הביצועים הכי טובים. כל חברה - קטנה, בינונית או גדולה - יכולה להשתמש במאנדיי באופן יומיומי. אין עוד תוכנה חוץ מאימייל שיש לה פוטנציאל כל כך גדול".