קוואלקום הכריזה היום (ב') רשמית על שבבי ה-Snapdragon X באירוע השקה שערכה בכנס קומפיוטקס בטאיוואן. ההכרזה כללה המון סופרלטיבים ופירוט של יכולות המעבד החדש, אבל כנראה שמה שייזכר הכי הרבה מאותו קינוט בן שעתיים היא אחת ההטרלות המוצלחות של חברת טכנולוגיה נגד מתחרותיה. כדי להמחיש את השינוי ההיסטורי (לטענתה) בשוק המחשבים האישיים, היא גייסה את השחקן הוותיק ג'סטין לונג לפרסומת קצרה שתגחיך קצת את אפל.
1 צפייה בגלריה
קוואלקום סנאפדרגון X
קוואלקום סנאפדרגון X
קוואלקום סנאפדרגון X
(צילום מסך: אתר קוואלקום)
הקטע הקצר לוקח את הדמות שלונג גילם במשך סדרה של פרסומות אפל כמחשב המק שלה ועושה לו היפוך תפקידים. היסטוריה קצרה לצעירים מתחת לגיל 25: לפני 20 שנה אפל החליטה לנסות ולמשוך את הסטודנטים והצעירים כדי שאלה ילכדו בגן הסגור שלה (שהיה פחות סגור לפני האייפון). אחד הנשקים העיקריים שלה הייתה סדרת פרסומות בו כיכב השחקן (כיום המאוד מוכר) ג'סטין לונג כמק שלועג ל-PC היורמי המסכן שתמיד מסתבך במטלות פשוטות.
(הפרסומת המקורית למק עם ג'סטין לונג)
בקינוט קוואלקום עשתה בדיוק את ההיפך וגייסה את לונג כדי להמחיש שמה שהיה עד כה כבר לא. זה היה כנראה הכרחי מכיוון שמיקרוסופט כבר חשפה בעצמה את המעבד החדש באירוע חשיפת מחשבי הסרפס החדשים בשבוע שעבר. הסרטון הקצר מציג את לונג עובד על המקבוק שלו ומוצף בכל מיני התראות והודעות משינויים במזג האוויר וכלה בהודעות שגיאה של מערכת ההפעלה macOS. בסיום הסרטון לונג אומר רק: "הגיע זמן לשינוי".
הפרסומת העדכנית של קוואלקום
קוואלקום מכוונת לאפל משתי סיבות, הראשונה היא שהמעבד של אפל - ה-M - הפך לתקן אליו כל התעשייה משווה את הביצועים של מעבדיה. הסיבה השנייה היא שאפל נחשבת למתחרה העיקרית של קוואלקום בתחום וזאת למרות שעד כה הראשונה לא ממש שיחקה באופן רציני בתחום המעבדים למחשבים. מנגד, קוואלקום מתחרה ראש בראש באייפון מכיוון שמעבדיה מפעילים את רוב סדרות הפרימיום והביניים של סמארטפוני אנדרואיד. אני מעריך שיש כאן עוד סיבה, הסטת הפוקוס מאינטל ,שאולי מדגישה באופן סמוי את חוסר הרלוונטיות של מעבדיה בעידן החדש.
החתירה של קוואלקום לחשוף את עצמה ואת מחשבי ה-Copilot+ נראית כמו מתקפה ישירה על אינטל, AMD ואפל. והפעם יש לה גם את הנשק. מעבד הסנאפדרגון X מציג יכולות שעולות בחלק מהמקרים על אלה של מעבדי M של אפל. מנגד אינטל ו-AMD עדיין "תקועות" עם ארכיטקטורת x86 הוותיקה שרק כעת זוכה לשדרוג שמביא אותה קרוב למעבדי קוואלקום ואפל מבוססי ARM. בקיצור, לקוואלקום יש סוס מנצח והיא לא מהססת לחשוף אותו כמה שיותר. אינטל צפויה מנגד להציג מחר את התשובה שלה לסנאפדרגון X ומשם נראה אם יש כאן מתכון למאבק ענקיות חומרה חדש בפסגה או שזה יגמר בנוקאאוט בסיבוב השני.