https://www.ynet.co.il/digital/technews/article/r1b5k4dnp לאחר שהודח, ייתכן שסם אלטמן נמצא בדרך חזרה לתפקיד מנכ"ל OpenAI: אתר הטכנולוגיה The Verge דיווח הלילה (יום א') כי הדירקטוריון מנהל מגעים עם המנכ"ל המודח על חזרתו לתפקיד. אלטמן, לפי הדיווח, "אמביוולנטי" לגבי האפשרות שיחזור והוא צפוי לדרוש שינויים משמעותיים בתחום המשילות בחברה - כנראה כאלה שיבטיחו שהדירקטוריון לא יוכל להדיח אותו שוב.
2 צפייה בגלריה
סם אלטמן
סם אלטמן
בדרך הביתה? סם אלטמן
(צילום: Patrick T. Fallon / AFP)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

פרופ' נדב כהן מאוניברסיטת תל אביב על ההדחה של סם אלטמן
(צילום: ירון ברנר)
במסגרת המגעים, הסכימו חברי הדירקטוריון באופן עקרוני להתפטר על מנת לאפשר את חזרתם של אלטמן ושל נשיא ויו"ר החברה, גרג ברוקמן, שפרש בעקבות הדחת המנכ"ל. לא ברור אם וכיצד חזרתם של אלטמן וברוקמן תשפיע על המדען הראשי של החברה, הישראלי איליה סוצקבר, שעמד מאחורי ההדחה, ועל המנכ"לית הזמנית, מירה מוראטי, שכיהנה עד כה כסמנכ"לית הטכנולוגיות של OpenAI.
ריפרש
מלחמת הכטב"מים / עם מתן ינקו
21:17
גם הניו יורק טיימס דיווח כי אלטמן וברוקמן מנהלים מגעים על חזרתם לחברה. לפי הטיימס, המשקיעים של החברה - ובראשם מיקרוסופט שהשקיעה בה 13 מיליארד דולר - מפעילים מכבש לחצים על הדירקטוריון על מנת לבטל את ההדחה. לצד זאת, המשקיעים מתכננים לתמוך באלטמן וברוקמן אם יחליטו להקים חברה חדשה. לפי דיווחים שונים, אלטמן כבר הספיק להיפגש עם משקיעים פוטנציאליים ועובדים רבים ב-OpenAI צפויים להצטרף אליו אם יחליט לצאת לדרך חדשה. אתר The Information דיווח כי סמנכ"ל האסטרטגיה של OpenAI, ג'ייסון קוון, עדכן אמש את העובדים כי החברה "אופטימית" לגבי האפשרות שאלטמן יחזור.
צוות המייסדים של OpenAI
אלטמן, נזכיר, הודח במפתיע ביום שישי על ידי הדירקטוריון שפרסם הודעה חריגה שבה הודיע כי איבד את האמון במנכ"ל והאשים אותו בכך ש"לא היה כן באופן עקבי". הפיטורים הדהימו את עובדי החברה ואת עמק הסיליקון כולו, מכיוון שאלטמן נחשב למנכ"ל מוצלח שהוביל את ההשקה של הצ'אטבוט הפופולרי ChatGPT והפך את OpenAI לאחד הסטארטאפים עם שווי השוק הגבוה בעולם, שמוערך בכ-80 עד 90 מיליארד דולר.
2 צפייה בגלריה
סאטיה נאדלה
סאטיה נאדלה
מנכ"ל מיקרוסופט סאטיה נאדלה בכנס המפתחים של OpenAI
(צילום: Justin Sullivan / Getty Images)
חברת OpenAI כפופה לארגון ללא מטרות רווח שהוקם ב-2015 במטרה לפתח בינה מלאכותית ברמה אנושית ("בינה מלאכותית כללית", או AGI) באופן שיועיל לציבור. הדירקטוריון של הארגון לא רואה לנגד עיניו את טובת המשקיעים - למיקרוסופט ולמשקיעות אחרות כמו סקויה ות'רייב אין מושבים בדירקטוריון - אלא את העמידה במשימה המקורית של הארגון. המבנה הייחודי הזה איפשר לדירקטוריון להדיח את אלטמן על אף שמבחינה עסקית מצבה של OpenAI נחשב למצוין.
בסוף השבוע דווח כי לפיטוריו של אלטמן קדמו ויכוחים קשים עם סוצקבר וחברים אחרים בדירקטוריון, שחששו שהחברה מתקדמת בקצב מהיר מדי ולא מקדישה מספיק תשומת לב לבטיחות של מוצריה. בדירקטוריון גם לא אהבו את העובדה שאלטמן יצא לקמפיין חדש לגיוס כספים עבור החברה, ואת השאיפות שלו להרחיב את הפעילות גם לתחום החומרה.
הלילה כתב אלטמן בפוסט שפרסם ב-X (טוויטר לשעבר): "אני כל כך אוהב את הצוות של OpenAI". האם מדובר ברמז לכך שהוא חוזר לחברה שהקים? כנראה שנדע בקרוב מאוד.