מונטנה, מדינה שבדרך כלל מופיעה בחדשות הלאומיות בארה"ב בעיקר במדורי הביזאר, הפתיעה בסוף השבוע את האומה עם הצעד מרחיק הלכת ביותר שבוצע עד כה נגד האפליקציה הפופולרית ביותר בארה"ב, טיקטוק.
1 צפייה בגלריה
טיקטוק
טיקטוק
טיקטוק
(צילום: Sergei Elagin / Shutterstock.com)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

על פי החוק שעבר בסוף השבוע, מונטנה עומדת להפוך למדינה הראשונה בארה"ב שתאסור לחלוטין את השימוש באפליקציה. בית הנבחרים שלה העביר ביום שישי את החקיקה ברוב של 43-54 ושלח אותה לשולחן המושל, גרג ג'יאנפורטה.
החוק של מונטנה יהווה מקרה בוחן עבור כמה חברי קונגרס בוושינגטון - שדוחפים לאיסור דומה ברמה הלאומית. אם ג'יאנפורטה יחתום על החוק, הוא ייכנס לתוקף בינואר הבא: "המושל ישקול בזהירות כל הצעת חוק שהמחוקקים ישלחו לשולחנו", אמרה ברוק סטרויק, הדוברת של ג'יאנפורטה. בדצמבר שעבר אסר המושל את השימוש בטיקטוק בכל המכשירים השייכים לממשל, ולחץ בהצלחה על אוניברסיטת מונטנה לעשות אותו דבר.
לפי החוק החדש, ייאסר השימוש בטיקטוק בכל תחומי המדינה, וייאסר על חנויות אפליקציות להציע את טיקטוק להורדות במכשירים הנמכרים במונטנה. העונש למפירי החוק יעמוד על קנס של עשרת אלפים דולר ליום.
עד היום אסרו יותר ממחצית המדינות בארה"ב את השימוש בטיקטוק במכשירים ממשלתיים מתוך חשש - שעד כה לא קיבל ביסוס עובדתי - כי ממשלת סין משתמשת באפליקציה כדי להשיג מידע על אזרחים אמריקאים ולהשפיע אידיאולוגית על בני נוער.
החוק של מונטנה יעמוד מול אתגרים משפטיים משמעותיים, כולל טיעוני פגיעה בחופש הביטוי ובחופש העיסוק. בעיה אחרת היא אכיפת החוק, שתדרוש חדירה אגרסיבית לזכויות הפרט. מונטנה היא מדינה שמרנית מאוד, מהרבה בחינות ממש ליברטריאנית, ועל פניו, חוק שכזה לא אמור לעבור את בתי המשפט שלה.
"אין להם תוכנית ריאלית להפעלת החוק", טענה דוברת טיקטוק, ברוק אוברוטר: "נמשיך להיאבק למען משתמשינו".