כנס המפתחים השנתי של גוגל, Google I/O, יצא לדרך הערב, לראשונה במתכונת פיזית מאז פרוץ מגיפת הקורונה, ואיתו שורה של הכרזות על פיצ'רים, מכשירים וחידושים. אלו עיקרי ההכרזות שנחשפו הערב.

עוד בנושא:

Google Search

גוגל חשפה מספר חידושים בתחום החיפוש. לאחרונה הושקה באפליקציית גוגל אפשרות חיפוש חדשה בשם "Multisearch" המשלבת חיפוש באמצעות תמונות וטקסט. כעת, גוגל משיקה פיצ'ר חדש שיאפשר להשתמש בו לחיפוש מידע מקומי בשם "Search Near Me", במסגרתו ניתן לכתוב "Near Me" במקביל לנתוני החיפוש הנוספים, כך שהתוצאות יתמקדו במסעדות ועסקים בקרבת המקום של המשתמש. כך למשל תוכלו לצלם מנה מסוימת שתרצו לטעום, ועל ידי הוספת "Near Me" לחיפוש, תוכלו לקבל מסעדה בקרבת המקום שלכם שמגישה את אותה המנה.
Multisearch_near_me
(גוגל)
פיצ'ר נוסף עליו עובדים בגוגל נקרא "חקר הסצינה" (Scene Exploration), שיהיה למעשה שדרוג משמעותי ליכולות החיפוש מבוססות תמונות שגוגל הציעה עד היום עם גוגל לנס (Google Lens). בשונה מהחיפוש הויזואלי הקיים, הפיצ'ר יציע תובנות על מספר אובייקטים שונים בפריים, כשהוא יהיה מסוגל לסרוק במקביל את כל האובייקטים השונים שצולמו ולהציג על המסך את הנתונים הרלוונטים אודות כל פריט. כמו כן גוגל מבטיחה שיהיה ניתן לצמצם את תוצאות הניתוח של הפיצ'ר באמצעות קטגוריות שיהיה ניתן להגדיר לחיפוש מראש, כך שהתוצאות שנקבל יהיו מדויקות ובהתאם להעדפות המשתמש. יהיה ניתן להשתמש בפיצ'ר החדש בזמן קניות ואפילו באיזורי אסון. אין עדיין תאריך השקה לפיצ'ר זה.
Scene exploration
(גוגל)
עוד בתחום החיפוש - בקרוב, אם תמצאו תוצאות חיפוש שמציגות מידע אישי הנוגע אליכם כמו מספר טלפון, תמונה או כל מידע אישי אחר, תוכלו לבקש בקלות להסירו מתוצאות החיפוש. גוגל כמובן ציינה שהסרת המידע ממנוע החיפוש שלה לא מסיר אותו באופן גורף מהרשת. הפיצ'ר החדש יהיה זמין לשימוש במהלך החודשים הקרובים באפליקציית גוגל. פיצ'ר נוסף שיתווסף לאפליקציית גוגל הוא היכולת לקבל מידע מקיף יותר אודות האתרים שמופיעים בתוצאות החיפוש.

Google Maps

באפליקציית גוגל מאפס, גוגל משיקה את "Immersive View", פיצ'ר שבעזרתו מקווים בחברה להעביר טוב יותר איך מקומות נראים ומרגישים, באופן וירטואלי. הפיצ'ר יאפשר בין היתר לבחון כיצד מקומות נראים בשעות שונות של היום ובתנאי מזג אוויר שונים, ואפילו לראות איך מסעדות נראות מבפנים, על ידי עיבוד של התמונות השונות שהמשתמשים מעלים לגוגל מאפס לכדי מודלים תלת ממדיים. בחברה מבטיחים כי הפיצ'ר יפעל כמעט בכל מכשיר, ויהיה זמין החל מהמשך השנה. רשימת הערים הראשונות שיהיה ניתן לבחון באמצעות הפיצ'ר מצומצמת, וכוללת נכון לרגע זה את לוס אנג'לס, לונדון, ניו יורק, סן פרנסיסקו וטוקיו.
9 צפייה בגלריה
Google I/O 2022
Google I/O 2022
Immersive view. לראות את לונדון בכל שעה ביום
(צילום: Google)
בנוסף, גוגל מאפס מרחיבה את אופציית "Eco-friendly routing" שהושקה לאחרונה בקנדה וארה"ב, גם לאירופה. פיצ'ר זה מסייע לבחור את הדרך הידידותית ביותר לסביבה כשמחפשים באמצעות מאפס הוראות נהיגה, ובכך לעודד חיסכון בדלק ומזעור של זיהום האוויר כתוצאה מכך.
9 צפייה בגלריה
מציאת הדרך הידידותית ביותר לסביבה בגוגל מאפס
מציאת הדרך הידידותית ביותר לסביבה בגוגל מאפס
מציאת הדרך הידידותית ביותר לסביבה בגוגל מאפס
(תמונה: גוגל)
הכרזה נוספת נוגעת ל-Live View, פיצ'ר של גוגל מאפס הממקם חיצי הכוונה על פני הסביבה בעזרת טכנולוגיית מציאות רבודה. כעת, גם מפתחי אפליקציות צד שלישי יוכלו להשתמש בפיצ'ר באמצעות ARCore Geospatial API, מה שיאפשר להם לפתח באמצעות הפיצ'ר אפליקציות ושירותים חדשים שיעשו שימוש ביכולות המציאות הרבודה של גוגל. אחת החברות הראשונות שהכריזו על שימוש בפיצ'ר היא חברת שיתוף הקורקינטים ליים, שיצאה בפיילוט שיאפשר למצוא מקום חניה בעזרת הטכנולוגיה, והפיילוט שלה צפוי להיבחן במספר ערים בעולם, בין היתר בתל אביב.
"פיילוט החניית קורקינטים באמצעות AR של חברת ליים"
(גוגל)

Google Pixel

בגזרת המכשירים, גוגל חשפה סמארטפון חדש ומוזל - פיקסל 6A שיצויד ב-2 מצלמות אחוריות, תצוגת 6.1 אינץ', ובמעבד הטנסור של גוגל שניתן למצוא בשאר מכשירי סדרת הפיקסל 6. כמו כן המכשיר יתמוך בקישוריות 5G. מחירו יעמוד על 450 דולר.
9 צפייה בגלריה
Pixel 6A
Pixel 6A
Pixel 6A
(צילום: Google)
גוגל סיפקה הצצה ראשונה לסדרת מכשירי פיקסל 7, שתגיע לשוק במהלך הסתיו הקרוב. הסדרה תכלול שני דגמים, פיקסל 7 ופיקסל 7 פרו, שיגיעו עם הדור הבא של מעבד הטנסור. לצד המכשירים חשפה גם את אוזניות הפרימיום החדשות, "Pixel Buds Pro", שיציעו יכולות סינון רעשים אקטיביות לצד מצב Ambient שיזרים את הסאונד של העולם החיצון אל תוך האוזניות. בנוסף תינתן האפשרות לעבור עם האוזניות בקלות בין כמה מכשירים שונים. המחיר שלהן הוא 200 דולר, והן יהיו זמינות החל מה-21 ביולי. בנוסף הודיעה גוגל כי היא מפתחת פיקסל טאבלט חדש, שיושק בשנה הבאה.
9 צפייה בגלריה
סדרת פיקסל 7
סדרת פיקסל 7
סדרת פיקסל 7
(צילום: Google)
9 צפייה בגלריה
Pixel Buds Pro
Pixel Buds Pro
Pixel Buds Pro
(צילום: Google)
גוגל חשפה גם את השעון החכם הראשון שלה בשם "Pixel Watch". השעון יגיע עם מערכת הפעלה ייחודית המבוססת על אנדרואיד שתציע התראות חכמות, יכולות הפעלה קולית ותמיכה בגוגל אסיסטנט, גוגל מאפס, ואפילו אינטגרציה עם פיטביט (FitBit), שתספק תובנות שונות על הבריאות, השינה והפעילות הגופנית. ברמת העיצוב הוא יציע פרופיל דק וחלק עם כתר שליטה הממוקם בצידה הימיני של מסגרת השעון. השעון יהיה זמין לרכישה בסתיו הקרוב בצמוד להשקת סדרת פיקסל 7.
9 צפייה בגלריה
Google Pixel Watch
Google Pixel Watch
Google Pixel Watch
(צילום: Google)
לסיום הציגה גוגל אב טיפוס מסקרן למשקפיים חכמים המסוגלים להציג כתוביות עם תרגום בזמן אמת על גבי העדשות. כאמור - מדובר בקונספט ראשוני למדי.
9 צפייה בגלריה
Google Glass
Google Glass
הדור הבא של הגוגל גלאס?
(צילום: Google)

Google Assistant

העוזרת האישית זכתה למספר עדכונים גם כן, והיא תאפשר כעת להתחיל שיחות במספר דרכים חדשות. למשל, במקום לומר "היי גוגל" כדי להפעיל את האסיסטנט, יהיה ניתן פשוט להסתכל על המכשיר ולהתחיל לדבר אל העוזרת. בשלב ראשון הפיצ'ר יעבוד עם Nest Hub Max בלבד ורק בארה"ב. בגוגל ציינו שעל מנת לוודא שהמשתמש אכן מסתכל על המכשיר כדי להפעיל אותו, ולא רק מביט עליו במקרה, נעשה שימוש בשישה מודלים שונים של בינה מלאכותית, שמעבדים מעל מאה סיגנלים מהמצלמה והמיקרופון כמו קרבה, זווית הראש, כיוון המבט, תנועת השפתיים ועוד. בנוסף, גוגל הודיעה כי היא מפתחת דרכים שיעזרו לאסיסטנט להבין טוב יותר את הפקודות גם אם אינן מנוסחות באופן מושלם, אלא בצורת דיבור טבעית יותר הכוללת לרוב הפסקות, גמגומים והפרעות אחרות.

Google Services

שירותי גוגל השונים יזכו לשיפורים גם הם - ביוטיוב למשל תהיה אפשרות לתרגום כתוביות אוטומטי גם במובייל, בגוגל דוקס ניתן יהיה לקבל סיכום אוטומטי של המסמך, ואילו המשתמשים בתוכנת שיחות הוידאו "Google Meet" יקבלו שיפור אוטומטי של הנראות שלהם.
9 צפייה בגלריה
Google IO 2022
Google IO 2022
סיכום אוטומטי בגוגל דוקס
(צילום: Google)

Android 13

גוגל הציגה מספר עדכונים חדשים אודות מערכת ההפעלה החדשה, אנדרואיד 13. במסגרת העדכונים החדשים יהיה ניתן בין היתר להגדיר שפות שונות לאפליקציות שונות. כמו כן הוצגו שינויים ושיפורים לממשק ההרשאות של האפליקציות המותקנות במכשיר, שיאפשר להגדיר שלאפליקציה מסוימת תהיה הרשאה רק לסוגי קבצים מסוימים, או אפילו רק לתמונות מסוימות בתוך הגלריה. גולת הכותרת היא אפליקציית ארנק דיגיטלי חדשה בשם "Google Wallet". הארנק יהיה מסוגל לאחסן מגוון רחב של כרטיסים, החל מכרטיסי אשראי, תעודת סטודנט, תעודת מתחסן ועוד. כמו כן גוגל עובדת בשיתוף הממשל האמריקאי ומדינות נוספות בעולם כדי לאפשר הוספה של רישיונות נהיגה. הארנק יושק בשבועות הקרובים.
בתחום האבטחה, החברה הכריזה כי אימות דו-שלבי יהפוך לברירת המחדל בחשבונות גוגל. כמו כן, יושקו "כרטיסים וירטואליים" בכרום ואנדרואיד - ברגע שתקלידו את מספר כרטיס האשראי שלכם בביצוע רכישה, תתווסף שכבת הגנה על-ידי החלפת המספר במספר וירטואלי. הפיצ'ר יושק הקיץ בארה"ב בלבד. בנוסף יתווסף ליד תמונת הפרופיל בחשבון גוגל סטטוס בטיחות, שיסייע למשתמשים לבצע פעולות שיגבירו את האבטחה על החשבון שלהם. בנוסף השיקה החברה גם את "My Ad Center" - שירות שיאפשר שליטה ובקרה רחבה יותר על הפרסומות המותאמות שמוצגות למשתמשים. השירות יאפשר לבחור בין קטגוריות מועדפות להן יוצגו פרסומות, וכן אפשרות להסתיר מותגים או נושאי פרסומת שאינם רלוונטים למשתמש.
9 צפייה בגלריה
סונדאר פיצ'אי, מנכ"ל גוגל
סונדאר פיצ'אי, מנכ"ל גוגל
סונדאר פיצ'אי, מנכ"ל גוגל
(צילום: Google)

הגדלת הייצוג

בכנס אף הרחיבו על מאמציה של גוגל לייצג ולכלול אוכלוסיות רבות יותר בשירותיה. בעקבות כך הודיעה גוגל על הוספה של 24 שפות נוספות לגוגל טרנסלייט, כך שבסך הכל 133 שפות נתמכות היום על-ידי השירות. בבחירת השפות החדשות, התמקדו בחברה ב"שפות עם הרבה דוברים ממחוזות שסובלים מתת ייצוג". גוגל השתמשה בטכנולוגיית למידת מכונה חדשנית באמצעותה התרגום לשפה מסוימת נלמד ללא דוגמאות לתרגום לשפה הזו.
נעשה מאמץ גם לשיפור הייצוג של גווני עור שונים - בחברה החלו לעבוד עם סולם "Monk Skin Tone" - מדד של גווני עור שפיתח מומחה לסוציולוגיה מהרווארד, ד"ר אליס מונק, ונחשב למגוון והטרוגני יותר מהמדדים שמשתמשים בהם היום בתעשייה. באמצעות המדד, יעריכו בחברה אם מוצריה פועלים היטב עבור גווני עור שונים - בעיקר אלו שמשתמשים בטכנולוגיית ראיית מכונה. ישתמשו בו גם כדי להציג תוצאות חיפוש עם ייצוג לגווני עור שונים בתמונות. בחיפושים על הדרכות איפור למשל, ניתן יהיה לסנן לפי גוון עור כדי למצוא תוצאות מתאימות. בגוגל פוטוס ישולבו פילטרים שיחמיאו יותר לגווני עור שונים. המדד גם יהיה זמין בקוד פתוח, למפתחים חיצוניים.