מאז פרוץ מלחמת חרבות ברזל לפני שנה וביתר שאת בחודשים האחרונים עם ההסלמה בלחימה בין ישראל ולבנון, דמות אחת הפכה לסנסציה ויראלית ברשתות החברתיות בעולם הערבי: אביחי אדרעי, דובר צה"ל בערבית. עם למעלה ממיליון עוקבים בפלטפורמות השונות וסרטונים שמגיעים למיליוני צפיות, אדרעי הפך לכלי תקשורת מרכזי בהעברת מסרים ישראליים לעולם הערבי.
1 צפייה בגלריה
דובר צה"ל בערבית אביחי אדרעי במסר לתושבי לבנון
דובר צה"ל בערבית אביחי אדרעי במסר לתושבי לבנון
דובר צה"ל בערבית אביחי אדרעי במסר לתושבי לבנון
(צילום: דובר צה"ל)
אדרעי מדבר בשפה שמבינים היטב ברחבי המזרח התיכון. הוא משתמש בערבית מדוברת, משלב ביטויים עממיים ומשתמש בהומור ובאירוניה כדי להעביר את המסרים של צה"ל - וזו אחת הסיבות העיקריות לפופולריות הרבה שלו ברשתות החברתיות והשפעתו הבלתי ניתנת לערעור על הקהל דובר הערבית.
בסרטון שעלה אתמול (ו') ברשת החברתית X וכבר הספיק להגיע לכמיליון וחצי צופים, אדרעי נראה כשמאחוריו סרטונים של חיל האוויר מפציץ את מטרות חיזבאללה בלבנון. המסר ברור: "נמשיך לפגוע בארגון הטרור – בחבריו, מנהיגיו, מתקניו וכלי הנשק שלו".
אז אם מישהו חשב לרגע שצה"ל שוקל לעצור את הלחימה שלו נגד הארגון, הוא קיבל תשובה חד משמעית לכך.
סרטון נוסף שהפך לוויראלי (כמעט 2 מיליון צפיות) ופורסם לאחר חיסולו של מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, מציג את הפעילים הבולטים והמשמעותיים של הארגון שצה"ל חיסל בצורת דומינו שנופל, ובסוף השאלה: "מי הבא בתור?".
כמה ימים לפני החיסול שהרעיד את המזרח התיכון, העלה אדרעי סרטון שהפך גם כן לוויראלי ובו הוא נראה צופה בסרטונים המראים את הבריחה ההמונית של תושבי דרום לבנון מהאזור. אדרעי פנה לצופיו עם המילים: "נסראללה מכר אתכם בעבור טילים, גנב את הבתים שלכם. זה האדם לו נשבעתם אמונים. הוא בגד באמון שלכם ונטש אתכם לגורל לא ידוע".
כזכור, השפעתו של אדרעי על דעת הקהל הערבית לא נעלמה גם מעיני אויבנו. כמה חודשים לפני הפיגוע המשולב ברעננה, אחד המחבלים נתקל במקרה באדרעי במסעדה בעיר, עקב אחריו ורצה לפגוע בו - אך לא הייתה בידיו סכין. לאחר מכן המשיך להגיע לאותו המקום כשהוא מצויד בסכין בניסיון לאתר אותו, אך לא הצליח. כשהתייאש, החליט לשנות כיוון ולבצע את הפיגוע אותו הצליח להוציא בסופו של דבר לפועל.