גוגל מתכננת להתקין כבל תקשורת חדש שיחבר בין הודו לאירופה, כשבדרך הוא יעבור בין סעודיה לישראל - כך דיווח אתמול (יום ב') אתר וול סטריט ג'ורנל, באותו יום שבו נחשף ביקורו הקצר של ראש הממשלה בנימין נתניהו בסעודיה, שבמהלכו נפגש עם יורש העצר. בלשכת ראש הממשלה סירבו להגיב על הדיווח וככל הידוע אין קשר בין הביקור לבין המיזם.
3 צפייה בגלריה
דגלי ישראל וסעודיה
דגלי ישראל וסעודיה
דגלי ישראל וסעודיה
(צילום: shutterstock)
3 צפייה בגלריה
הנתיב המשוער של הכבל
הנתיב המשוער של הכבל
הנתיב המשוער של הכבל
אחת המטרות העיקריות של הסיב האופטי החדש היא לעקוף את מצרים, שגובה תעריפים גבוהים מחברות שמבקשות להעביר תשתיות דרכה. לפי הנתיב המסתמן, הכבל יעבור מהודו לסעודיה, כאשר בדרך יתפצל גם לעומאן, ואז ימשיך לירדן, ישראל ולבסוף יעבור מתחת למי הים התיכון ויגיע עד איטליה. הנתיב המדויק יכול להשתנות מכיוון שגוגל עוד לא קיבלה את כל האישורים הנדרשים, בין היתר מסעודיה, וייתכן שבסופו של דבר תיאלץ למרות הכל להשתמש בשירותיה של מצרים.

עוד כתבות בערוץ דיגיטל:

הכבל החדש יעביר מאות טרה-ביטים בשנייה והוא אמור לתת מענה לביקוש הגובר לצריכת נתונים, למשל צפייה בתכני וידאו בסטרימינג. הוא גם יסייע לגוגל לשפר את עמדתה בשוק מחשוב הענן שבו היא מתמודדת עם תחרות קשה מצידן של אמזון ומיקרוסופט. אורכו של הכבל, שייקרא "רמאן הכחול" על שמו של הפיזיקאי ההודי ונקאטה רמאן, יהיה כ-8,000 ק"מ ועלות הפרויקט מוערכת בכ-400 מיליון דולר. גוגל תישא בעלות הזאת עם חברות תקשורת שייקחו חלק בפרויקט.
3 צפייה בגלריה
מטה גוגל בקליפורניה
מטה גוגל בקליפורניה
מטה גוגל בקליפורניה
(צילום: shutterstock)
העימותים הצבאיים בעיראק ובסוריה, והיחסים המתוחים בין המערב לאיראן, אילצו עד כה את חברות התקשורת לבחור בנתיב המצרי. בוול סטריט ג'ורנל מציינים כי הפרויקט החדש יוצא לדרך על רקע כינון היחסים בין ישראל למדינות מוסלמיות כמו איחוד האמירויות, בחריין וסודן, כשברקע גם הפשרת היחסים עם סעודיה כפי שמעיד ביקורו של נתניהו במדינה הסונית. לדברי איוון סקנדרוסקי מחברת הייעוץ Salience Consulting, הפרויקט "מקשר בין טכנולוגיה לגיאופוליטיקה". עו"ד יורם הכהן, מנכ"ל איגוד האינטרנט הישראלי, בירך על הפרויקט ואמר כי הוא אמור "לשפר באופן משמעותי את יתירות האינטרנט הגלובלי, ובכך ישרת גם את משתמשי הרשת בישראל". לדבריו, "רוב הכבלים לכיוון המזרח עוברים דרך מצרים והם חשופים לרעידות אדמה שעלולות לגרום לקטיעתם או להשפעות גיאו-פוליטיות אחרות, ולכן הפיצול הגיאוגרפי הזה חשוב ומבורך. בנוסף, מכיוון שמדובר על העברת סיב אופטי בשטח מדינת ישראל, אנחנו מקווים שהמשתמשים בישראל יזכו לשיפור מיידי באיכות ובמהירות התקשורת הבינלאומית - ובין היתר לנוכחות של שירותי ענן גלובליים בישראל".