אפל חשפה באירוע המפתחים שלה היום (ב') את ההכרזה שכול חובבי המותג והמשקיעים ציפו לה מזה חודשים רבים - כניסתה לעולם הבינה מלאכותית. החברה גררה מעט רגליים לפני שהגיעה לעיקר הדברים. בתחילה נחשפו תכונות מעט טריוויאליות כגון מחשבון חדש לאייפד או מצב אפל (dark mode) לאייפון, אך לקראת סוף האירוע כרגיל הגיעה ההכרזה על הפיצ'רים החדשים.
4 צפייה בגלריה
כנס המפתחים של אפל WWDC 2024
כנס המפתחים של אפל WWDC 2024
כנס המפתחים של אפל WWDC 2024
(צילום: אפל)
הבינה המלאכותית החדשה מתחלקת לשתיים - הראשונה היא Apple Intelligence שלמעשה מהווה את הפלטפורמה העיקרית שמפעילה את כל תכונות ה-AI על המכשירים. כדי לעשות זאת אפל ככל הנראה עושה שימוש במודל השפה שפיתחה בעצמה ושפועל באופן מקומי על החומרה. כלומר כדי שזו תפעל צריך שהמכשיר יופעל על ידי שבב של אפל שתומך בחישובי בינה מלאכותית.
בינתיים, אפל הודיעה שהיכולות האלה יפעלו רק באייפון 15 פרו, באייפדים החדשים וכמובן במחשבי המק החל מאלה המצוידים במעבדי M1 להם NPU מובנה. את החישובים שלא ניתן לבצע מקומית, אפל תשלח לענן פרטי שלה שלדבריה ישמור על פרטיות המשתמשים ולא ידליף נתונים לצד שלישי. הכל מוצפן ומוגן. אפל יודעת למה היא מדגישה את הדברים האלה. הלקוחות שלה לא אוהבים שמשחקים להם בנתונים לפרסומות וכו'. בנוסף היא חוששת מחוק ה-AI החדש שנכנס לתוקף ביולי הקרוב באירופה ושיהפוך את הרגולציה על המערכות האלה ליותר מסובכת ומקשה.
4 צפייה בגלריה
הבינה המלאכותית מגיעה לאייפון, למק ולאייפד
הבינה המלאכותית מגיעה לאייפון, למק ולאייפד
הבינה המלאכותית מגיעה לאייפון, למק ולאייפד
(צילום: אפל)
ה-Apple Intelligence תגיע רק בסתיו הקרוב, באנגלית ולמשתמשים אמריקאיים בלבד. בחברה אמרו שההפצה תורחב בהמשך השנה, אך לא ציינו תאריך יעד מדויק. עוד רמזו שהיא תפעל במצב בטא - לבדיקה, כלומר השימוש בה יסייע לאפל לכוונן את היכולות בהתאם לצרכי המשתמשים. נדיר שאפל משיקה מוצר שאינו אפוי ב-100 אחוז, אך למעשה Apple Intelligence לא צפויה להגיע למשתמשים בתפוצה גלובלית בשנה הקרובה.
4 צפייה בגלריה
הבינה המלאכותית מגיעה לאייפון, למק ולאייפד
הבינה המלאכותית מגיעה לאייפון, למק ולאייפד
Apple Intelligence
(צילום: אפל)
החלק השני של Apple Intelligence הוא העדכון לסירי שכולם ציפו לו מזה שנים. הסייעת הקולית הוותיקה של אפל קיבלה זריקת נעורים שמתבססת על יכולות Generative AI. בדרך היא זוכה לשלל יכולות כגון הבנת קונטקסט מה שמאפשר למשתמש לבקש ממנה מטלה מסוימת ולאחר מכן להוסיף עוד מטלה על בסיס הקודמת ללא צורך בציון הקודמת מחדש. זו תכונה שאפשר למצוא כבר באסיסטנט של גוגל וכמובן בג'מיני, אבל נחמד לגלות שבאפל החליטו לעשות מחווה לגוגל מהבחינה הזו.
אגב, הרבה מאוד מהתכונות שנחשפו במהלך האירוע כבר היו קיימות, בחלקן מזה עשור, במערכות ההפעלה של המתחרות גוגל ומיקרוסופט. ועדיין מדובר באפל, כך שאפילו היכולות המתקדמות של ג'מיני, מחווירות לעומת ההטמעה הרוחבית של ה-AI במוצרים של אפל בצורה שמרגישה קלה וטבעית לתפעול. אין ספק שמבחינת ממשק וחוויית משתמש אפל הראתה כיצד יש לעשות זאת, ולא צריך להתפלא אם חלק מהרעיונות שלה ימצאו את דרכם גם למכשירים של המתחרים.
4 צפייה בגלריה
ChatGPT מגיע לאפל
ChatGPT מגיע לאפל
ChatGPT מגיע לאפל
(צילום: אפל)
ואם כבר מדברים על תחרות, אפל לא פספסה את ההזדמנות להזים את השמועות וחשפה את העסקה של ChatGPT שכול התעשייה דיברה עליה מזה שבועות רבים. מדובר בהטמעה של הצ'אטבוט הפופולרי של OpenAI באפליקציות של אפל. בנוסף נרמז שעוד צ'אטבוטים יגיעו למערכות ההפעלה של מוצרי החברה, אך לא ברור מתי ומי. זה יהיה מפתיע לגלות פתאום את Copilot או את קלוד של אנת'רופיק מבליחים לפתע על המק או האייפון. בכל מקרה, בניגוד למשתמשים רגילים, בעלי מכשירי אפל יקבלו את כל תכונות ה-AI של ChatGPT בחינם. בעלי מנוי קיים יוכלו כמובן לשלב אותו באפליקציות של אפל וליהנות ככל הנראה מעוד תכונות.
הפיצ'רים שאפל הטמיעה לכל רוחב סט האפליקציות שלה מדגיש את היתרון שיש לחברה בכך שהיא שולטת בפלטפורמה, בחומרה והתוכנה שמפעילה אותה. בעוד שימוש בקופיילוט ב-PC לא יסייע לכם למצוא את התמונה שצילמתם בחופשה האחרונה עם הבגד ים הוורוד, במק ובאייפון זה בדיוק מה שתקבלו. תוכלו לנהל את השימוש במכשיר בשפה טבעית וללא צורך בכל מיני מעקפים. סביר להניח שהיכולות של סירי וה-AI גם יהיו יותר מוגבלות שכן באפל מן הסתם לא רוצים לראות אתכם מייצרים תמונות בעייתיות או מפיצים פייק ניוז על בסיס תוצרים של Apple Intelligence. אך בינתיים לפחות נראה שאפל הצליחה להסיט במעט את הלחץ שהיה עליה לסגור את הפערים עם התחרות.