תביעה ייצוגית שהוגשה נגד זום בקליפורניה הסתיימה בהסכם פשרה שבמסגרתו התחייבה החברה לשלם למשתמשים 85 מיליון דולר ולשפר את נהלי האבטחה שלה. התובעים טענו כי החברה הפרה את הזכות של המשתמשים בפלטפורמת שיחות הווידאו לפרטיות כאשר שיתפה מידע עם פייסבוק, גוגל ולינקדאין, ובכך שלא מנעה ממשתמשים להתפרץ לשיחות זום ולהטריד את המשתתפים - תופעה שזכתה לכינוי זומבומבינג. הסדר הפשרה הוגש לבית המשפט בשבת, אך טרם אושר על ידו.
עוד כתבות על זום:
במסגרת הסכם הפשרה, מנויים בתשלום יהיו זכאים להחזר של 15% על דמי המנוי שלהם או ל-25 דולר - הגבוה מביניהם. תובעים נוספים יוכלו לקבל עד 15 דולר. בנוסף לפיצוי, זום הסכימה לאמץ נהלים חדשים: היא תתריע בפני משתמשים כאשר יוזמי השיחה או משתמשים אחרים משתמשים באפליקציות צד-שלישי, וכן תספק לעובדיה הכשרה מיוחדת בנושא פרטיות וטיפול בנתונים. במסגרת ההסכם החברה אינה מכירה בכך שפעלה שלא כשורה.
לפי התביעה, התובעים שילמו לזום דמי מנוי בסכום של כ-1.3 מיליארד דולר, ולפי עורכי הדין שלהם פיצוי בגובה 85 מיליון דולר הוא סביר. עורכי הדין מתכוונים לבקש כ-21.25 מיליון דולר בתור הוצאות משפטיות. מזום נמסר: "הפרטיות והבטיחות של המשתמשים שלנו הם בראש סדר העדיפויות עבור זום, ואנחנו לוקחים ברצינות את האמון של המשתמשים בנו".
זום הוקמה בשנת 2011, אך הפכה ללהיט עולמי בשנת 2020 בצל מגפת הקורונה שגרמה לסגרים ברחבי העולם ואילצה מעסיקים ומוסדות חינוך לעבור למודל של עבודה ולימודים מרחוק באמצעות שיחות וידאו. לצד זאת התגלו בפלטפורמה כמה בעיות פרטיות ואבטחה, שהחברה מיהרה לתקן. בסיס המשתמשים של החברה גדל פי שישה בעקבות המגפה: באפריל 2021 היו לזום כ-497 אלף לקוחות עם יותר מ-10 עובדים, לעומת כ-82 אלף בינואר 2020. עם זאת, ההתאוששות ממגפת הקורונה, לצד התחרות הגוברת בתחום שיחות הווידאו, צפויים לפגוע בצמיחה של החברה והיא מחפשת אפיקי הכנסה חדשים.