תשכחו מ-ChatGPT, בארד או אפילו בינג ותגידו שלום ל-Auto-GPT, הבינה המלאכותית שעושה אוטומציה למה שמערכות אחרות דורשות מכם להקליד. מדובר בשירות חדש שמאפשר לכם להגדיר משימה והוא ייצר את הפקודות הנדרשות כדי להשלים אותה. ביקשנו ממנו למשל לייצר מסמך חוקה למדינת ישראל המבוססת על מגילת העצמאות. בהתאם, הוא ניגש למלאכה תוך שהוא מדייק בכל פעם את המשימות הנוספות הנדרשות לשם השלמתה.
2 צפייה בגלריה
GPT-4
GPT-4
GPT-4
(צילום: rarrarorro / Shutterstock.com)
Auto-GPT החל בקריאת מגילת העצמאות, לאחר מכן הלך לחפש חוקות של מדינות אחרות שיכולות לשמש כבסיס למסמך ולקינוח ניתח כל סעיף כדי שיתאים לדרישות המקדימות שקבעתי לו. למעשה, הוא גם החליט בעצמו אילו מטלות נוספות הוא צריך לבצע כדי לספק תוצאה שהכי קרובה למה שביקשתי מלכתחילה. המשימה שהגדרתי לו אמנם קצת גדולה - אבל עבור משימות יותר פשוטות כגון בדיקה של תוכנה או יצירה של פרסומת - היכולות שלו בהחלט מספקות את הסחורה.

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

ממשקי הבינה המלאכותית שמבוססים על GPT-4 או על מודלים אחרים דרשו עד כה שנבצע את הכוונון של התוצאות באופן ידני. אם ביקשתם משהו מ-ChatGPT, נדרשתם לאחר מכן להמשיך ולכוון אותו לתוצאות הרצויות על ידי הוספה של פקודות. זה תהליך של ניסוי וטעייה. ב-Auto-GPT לא כך הדבר. אתם יכולים להגדיר לו את המשימה, ללכת לשתות קפה או לריצה מסביב לבלוק, וכשתחזרו התוצאה תהיה מוכנה וזאת אפילו אם הוא נדרש לעוד תריסר משימות משנה כדי להצליח. זה נשמע נהדר, אבל חכו רגע, כי בשלב הנוכחי מדובר רק בסוג של הדגמת היתכנות.
אחת הבעיות העיקריות של המשתמשים שאינם מנויים בתשלום של OpenAI היא שלא ניתן להריץ את המשימה ליותר מזמן מוגדר מראש של כמה דקות, או כ-30 שניות לכל תת-משימה. בנוסף, ל-Auto-GPT ולשירות דומה שנקרא BabyAGI יש בעיה. אנחנו כבר מודעים לכך שמודלים מבוססי GPT הם שקרנים מופלאים. אם אין להם תשובה טובה לספק לכם, הם ימציאו אותה. במקרה של Auto-GPT, התוצאה יכולה להיות הרת אסון, מפני שהוא עדיין לא יודע לזהות אם התשובה שקיבל מ-GPT-4 מהימנה או לא. כך שגם אם אחת התשובות שקיבל לא נכונה הוא ימשיך להשתמש בה כבסיס לכוונון הבא. או במילים אחרות, הוא יתבסס על שקר כדי להשלים את המשימה. כלומר, הוא יעצים את הטעות, מה שיהפוך את התשובה ללא רלוונטית.
2 צפייה בגלריה
הבינה המלאכותית של הבינה המלאכותית
הבינה המלאכותית של הבינה המלאכותית
הבינה המלאכותית של הבינה המלאכותית
(צילום מסך agentgpt.reworkd.ai)
ועדיין, מדובר בהישג יפה. הוא גם מספק הצצה למה שהעתיד של הבינה המלאכותית צופן לנו. אם עתידנים כבר החלו לפנטז על מקצועות חדשים כגון מהנדסי פקודות ל-AI, השירות הזה מראה שככל הנראה גם העתיד הזה לא יתקיים, או לפחות לא כמו שחשבנו לפני חודשיים. את הכלי פיתחה חברה בשם Significant Gravis - שמתורגם בעברית ל-"הכוונה למשהו חשוב". וזה אכן חשוב. כי הוא מאפשר להפעיל AI בצורה עצמאית. זו בהחלט התחלה מעניינת לקונספט של בינה מלאכותית כללית (AGI) שהיא הגביע הקדוש של מפתחי ה-AI - הכוונה לבינה מלאכותית שתעשה את העבודה בעצמה ותפעל כמערכת עצמאית לחלוטין. אומנם זה רחוק שנות דור מרובוט דמוי אדם, אבל זו כנראה אחת הדרכים שתאפשר לנו להגיע לשם.
את Auto-GPT ניתן להפעיל על מחשב אישי, וזה גם יתרון. הקוד שלה נכתב בפייתון, שזו שפת תכנות מאוד נפוצה וקלה יחסית ללימוד. כאמור, Auto-GPT אינו השירות הכי מתקדם בעולם, אבל הוא מסוגל להתממשק עם אפליקציות, שירותי אינטרנט וכאלה שרצים מקומית על המחשב. אם תבקשו ממנו לייצר לכם תוכנית עסקית לפיתוח העסק שלכם הוא כנראה יוכל לספק לכם בסיס לתוכנית שיווקית ואסטרטגיה לבניית אתר אינטרנט ואפליקציה.
כאמור, את Auto-GPT צריך להפעיל מקומית, אבל אפשר להפעיל אותו גם כשירות אונליין שזמין בין השאר באתר הזה. עם זאת, תיאלצו להסתפק בזמני שימוש קצרים יחסית לכל משימה שתבקשו להפעיל. אם תרצו לשמור את המשימות שלכם, תצטרכו להירשם. ואם תרצו להסיר את מגבלת הזמן, תיאלצו להירשם לחשבון בתשלום ב-OpenAI וזאת מכיוון שבשלב הנוכחי הוא מתממשק רק עם המודל של החברה. אבל אין שום בעיה בהמשך גם לחבר אותו לממשקים של מודלי שפה אחרים או אפילו מודלים ליצירת סרטונים ותמונות. בינתיים אפשר להשתעשע איתו - אבל שימו לב שהוא עדיין דורש בדיקה עצמית של התוצאות בגלל מגבלת המהימנות שציינו לעיל.