בעולם הטכנולוגיה, השמועות רצות מהר יותר מהמציאות. וכשמדובר באייפון 17, הרכבת יצאה מהתחנה אפילו עוד לפני שהאייפון 16 הושק. לפי האתר המהימן MacRumors, מקורות פנימיים מדווחים על מהפכה של ממש בסדרת האייפון שתצא בשנת 2025, עם שינויים דרמטיים שלא ראינו כמותם מאז האייפון X ב-2017. הנה כל מה שידוע עד כה.
*הכתבה הינה ידיעה מתעדכנת. עדכון אחרון: 01/10/2024*
4 צפייה בגלריה
האם כך ייראה אייפון 17 "אייר"?
האם כך ייראה אייפון 17 "אייר"?
האם כך ייראה אייפון 17 "אייר"?
(MacRumors)

דגם חדש לחלוטין

במרכז הבמה הפעם עומד מכשיר חדש לחלוטין - אייפון 17 דק בשם "אייר" (השם כמובן לא סופי). אפל, כפי שזה נראה, צפויה ליישם את הפילוסופיה של המקבוק אייר בעולם הסמארטפונים. המכשיר החדש צפוי להיות דק משמעותית מהדגמים הנוכחיים, אולי אפילו מתחת ל-6 מ"מ, עם מסך בגודל של בין 6.55 ל-6.65 אינץ'.
הגוף של האייפון 17 הדקיק צפוי להיות עשוי משילוב של טיטניום ואלומיניום, עם דגש על אלומיניום לחיסכון במשקל. ישנן שמועות על שינוי המיקום של המצלמות בגב המכשיר, ועל "אי דינמי" צר יותר מהדגמים הנוכחיים. עם זאת, מקורות אחרים טוענים שהאי הדינמי יישאר באותו גודל כמו בדגמים הנוכחיים, ושהמכשיר יכלול מצלמה אחורית בעלת עדשה אחת בלבד.
4 צפייה בגלריה
הדמיה נוספת של האייפון 17 אייר
הדמיה נוספת של האייפון 17 אייר
הדמיה נוספת של האייפון 17 אייר
(MacRumors)
בהתאם, השמועות מתעקשות שבמקום חמישה דגמים, נראה ארבעה בלבד ב-2025. האייפון 17 פלוס ייעלם כלא היה ונקבל ליין-אפ חדש: אייפון 17 הבסיסי (שייתכן שיגדל ל-6.3 אינץ'), אייפון 17 פרו (6.3 אינץ'), האייפון 17 פרו מקס (6.9 אינץ'), והאייפון 17 הדק והחדש (כ-6.6 אינץ'). ממה שידוע, אייפון 17 אייר לא יהיה תחליף לאייפון 17 פלוס, אלא יושק כקטגוריה חדשה לחלוטין.
השאלה הגדולה היא היכן ימוקם האייפון החדש מבחינת מחיר ומעמד. חלק מהשמועות טוענות שהוא יהיה אפילו יקר יותר מהפרו מקס, בעוד אחרות ממקמות אותו כאופציית ביניים בין האייפון 17 הרגיל לדגמי הפרו.

שדרוג בצילום ומסך טוב יותר

בתחום הצילום, 2025 אמורה להיות שנה של שינויים גדולים מבחינת אפל. אייפון 17 פרו מקס עשוי לפי מקורות להיות הראשון עם שלוש מצלמות של 48 מגה-פיקסל - רחבה, אולטרה-רחבה וטלפוטו.
כל הדגמים עשויים לקבל מצלמה קדמית של 24 מגה-פיקסל. בנוסף, לפחות אחד מהדגמים צפוי לכלול צמצם מכני מתכוונן, מה שיאפשר שליטה טובה יותר בעומק השדה ובכמות האור שנכנסת לחיישן.
4 צפייה בגלריה
אייפון 16
אייפון 16
אייפון 16. האם נראה צמצם מכני מתכוונן בדגמים הבאים?
(Getty images)
במקביל נראה שאפל סוף סוף הולכת לשדרג גם את המסכים של דגמי האייפון הרגילים, כאשר כל דגמי האייפון 17 צפויים לקבל את טכנולוגיית ה-ProMotion של החברה, הכוללים קצב ריענון של עד 120 הרץ (עד כה הטכנולוגיה הזו הופיעה רק במקבוק פרו ובדגמי הפרו מקס מאייפון 13 והילך). בפועל זה אומר גלילה חלקה יותר, משחקים מהירים יותר, וחוויית משתמש משופרת באופן כללי.

עליית מדרגה בחומרה

אם להאמין לשמועות, אפל צפויה להכניס הרבה כוח מתחת למכסה המנוע של האייפון 17, בראש ובראשונה בדמותו של שבב ה-A19. השבב החדש צפוי להתבסס על תהליך ייצור משופר של 3 ננומטר (N3P של TSMC) ולספק ביצועים מרשימים, כמובן בדגש על מערכת הבינה המלאכותית של החברה.
בהתאם, דגמי הפרו החדשים עשויים להגיע ל-12 גיגה-ביט זיכרון RAM, בעוד שהדגמים הרגילים יישארו עם 8 גיגה-ביט RAM, בזהה לדגמי האייפון 16. יש לציין שלפי אנליסט אפל המוכר מינג-צ'י קו, ייתכן שרק האייפון 17 פרו מקס יקבל שדרוג ל-12 גיגה-בייט RAM. במקביל, דגמי הפרו צפויים לתמוך בתקן Wi-Fi 7, בעוד הדגמים הרגילים "יסתפקו" ב-Wi-Fi 6E.
4 צפייה בגלריה
Apple Intelligence - הבינה המלאכותית של אפל
Apple Intelligence - הבינה המלאכותית של אפל
Apple Intelligence - הבינה המלאכותית של אפל
(צילום: DenPhotos / Shutterstock.com)
שמועה מעניינת נוספת טוענת כי אייפון 17 אייר עשוי להיות הראשון שיכיל מודם 5G בפיתוח עצמי של אפל, מה שעשוי לשפר באופן משמעותי את ביצועי הרשת והיעילות האנרגטית של המכשיר. שאר הדגמים צפויים להמשיך להשתמש במודמים של קוואלקום כמו שהיה עד כה.

שאלות פתוחות

למרות כל השמועות סביב האייפון 17 שרומזות על שדרוגים משמעותיים במכשירים, ישנם מספר אתגרים ושאלות שעוד אין להן מענה, בהן: האם העיצוב הדק יבוא על חשבון קיבולת הסוללה? כיצד תתמודד אפל עם סוגיית פיזור החום במכשיר דק יותר והאם אייפון 17 אייר יהיה עמיד כמו קודמיו לנפילות ופגיעות?
נזכיר שוב שכל האמור בכתבה מתבסס בשלב זה על שמועות בלבד. אמנם מדובר על הדלפות ושמועות מהימנות מגורמים בתעשייה, אך כמו תמיד בעולם הטכנולוגיה, הכל יכול להשתנות ואנחנו עדיין רחוקים מספטמבר 2025, מועד ההשקה המשוער. עד אז, נמשיך לעקוב, לדווח, ולהמתין בציפייה לראות האם אפל תצליח להפתיע ולהציג מכשיר שישנה את כללי המשחק, אחרי שנים של שינויים מינוריים יחסית.