סערת הפרטיות של וואטסאפ נמשכת: לפי דיווח של סוכנות הידיעות רויטרס, משרד הטכנולוגיה של הודו שיגר מכתב חריג להנהלת וואטסאפ, בדרישה לחזור בה מהשינוי במדיניות הפרטיות. "השינוי המוצע מעלה חשש כבד באשר להשלכות על אפשרות הבחירה והאוטונומיה של תושבי הודו, אנו קוראים לכם לחזור בכם מהשינוי". זאת בעקבות ההודעה של וואטסאפ, שלפיה היא תחייב החל מחודש מאי שיתוף מידע עם חברת-האם פייסבוק, ועם יתר הפלטפורמות שבבעלותה.
הודו היא השוק הגדול ביותר של וואטסאפ היום בפער - עם קרוב לחצי מיליארד משתמשים. במהלך השבוע החולף פורסמו מודעות בעיתונים המרכזיים של הודו, ובהן הבהירה וואטסאפ כי השינויים במדיניות הפרטיות לא יפגעו בהצפנה מקצה-לקצה, וכי תוכן השיחות שלהם יישאר פרטי לחלוטין ולא ישותף עם פייסבוק. ההודעה על השינוי התקבלה בסערה בקרב משתמשים בכל העולם, מה שאילץ את פייסבוק להודיע בסוף השבוע האחרון כי היא דוחה את תנאי השימוש החדשים לחודש מאי, בניסיון להרגיע את הרוחות.
לפי חברת המחקר Sensor Tower, בשבוע שבו פשטה הידיעה על שינוי המדיניות של וואטסאפ, האפליקציה ראתה פיחות משמעותי במספרי ההורדות של כ-35 אחוז ביחס לשבוע הקודם. לעומת זאת, נצפה זינוק משמעותי בהורדות של אפליקציית סיגנל באותו שבוע - 2.3 מיליון הורדות, לעומת קצת פחות מ-25 אלף בשבוע הקודם. לפי דיווחים שונים, סקרים מראים כי רק 18 אחוז ממשתמשי וואטסאפ בהודו הביעו נכונות להמשיך להשתמש באפליקציה. 36 אחוזים אמרו כי הם יפחיתו משמעותית את השימוש בה, ואילו 15 אחוזים הצהירו כי יזנחו אותה כליל.
להודו יש השפעה מוכחת על הפעילות של וואטסאפ: בשנת 2018, בעקבות מספר מקרים של תפוצת הודעות כוזבות בוואטסאפ שהובילה לביצוע לינצ'ים אמיתיים באנשים, הודיעה וואטסאפ כי תחל לסמן הודעות שרשרת ובהמשך גם הגבילה את העברתן לחמישה נמענים בלבד. פייסבוק גם השיקה בהודו את הגרסה שלה לטיקטוק - Reels של אינסטגרם, רגע אחרי שהאפליקציה נאסרה שם לשימוש. בין אם וואטסאפ אכן תחליט לחזור בה בסופו של דבר מהשינוי במדיניות הפרטיות ובין אם לא - כנראה שלשוק ההודי תהיה השפעה מכרעת.