קמאו בוב, מנהל האסטרטגיה והמחקר בתחום הגיוון החברתי בגוגל, הועבר מתפקידו בעקבות פוסט מ-2007 שבו כתב כי ליהודים יש "תיאבון שאינו יודע שובע למלחמה ולהרג כהגנה עצמית". בוב התנצל על הפוסט בפני קבוצת העובדים היהודים בגוגל, המכונה Jewglers, ומענקית הטכנולוגיה נמסר כי הוא יתמקד מעתה במחקר בלבד.

ענקיות הטכנולוגיה וישראל - עוד כתבות בנושא:

הפוסט פורסם בבלוג האישי של בוב בנובמבר 2007, כאשר כיהן כעמית מחקר במכון הטכנולוגי של ג'ורג'יה. תחת הכותרת "אילו הייתי יהודי" התייחס בוב למלחמת לבנון השנייה וכתב כי אינו מבין את "אלה שאומרים שיש הצדקה להפציץ את לבנון, לשחוט אזרחים לבנונים ולהרוס חלק גדול מביירות בתגובה ללכידה של כמה חיילים".
1 צפייה בגלריה
קמאו בוב
קמאו בוב
קמאו בוב ומטה גוגל בעמק הסיליקון
(צילום: shutterstock ומתוך פרופיל הלינקדאין של בוב)
בוב מוסיף כי "הגנה עצמית היא ללא ספק אינסטינקט", אבל אם הוא עצמו היה יהודי, "הייתי חושש מאי-הרגישות הגוברת שלי לסבל של אחרים". בנוסף לכך כתב בוב שליהודים הייתה צריכה להיות יותר "חמלה אנושית" בעקבות הסבל שעבר עליהם בעבר, ובמיוחד בשואה.
הפוסט הישן נחשף מוקדם יותר השבוע על-ידי אתר Washington Free Beacon ולאחר מכן פורסם בכלי תקשורת בולטים יותר, מה שהוביל לקריאות לפיטוריו של של בוב. "גוגל חייבת לפטר את האנטישמי הזה", נכתב בציוץ בטוויטר מטעם מרכז שמעון ויזנטל. מייקל דיקסון, מנכ"ל ארגון Stand With Us, תהה אם גוגל לא "עשתה גוגל" לפני ששכרה את שירותיו של בוב וקרא לחברה לתת דין וחשבון.

גוגל: "דברים פוגעניים"

בוב עצמו, בינתיים, פנה לקבוצת העובדים היהודים של גוגל, Jewglers, וכתב: "דבר ראשון, תנו לי להתנצל. מה שכתבתי היה הכללה גסה של כל הקהילה היהודית. מה שהיה אמור להיות ביקורת על פעולה צבאית ספציפית, הידרדר לאמירות אנטישמיות והבעת דעה קדומה. אני חושב שכולנו יכולים להסכים שאין פתרון קל לסיטואציה, אבל זה לא העניין. הדרך שבה הבעתי את עמדותיי הייתה פוגענית".
למרות ההתנצלות, בגוגל החליטו להעביר את בוב לתפקיד זוטר יותר. מהחברה נמסר כי היא "מגנה את הדברים שכתב בעבר חבר בצוות הגיוון החברתי שלנו, שגורמים לפגיעה כואבת לחברים בקהילה היהודית שלנו ובקהילת הלהט"ב. הדברים האלה ללא ספק פוגעניים. המחבר יודע זאת והוא התנצל. הוא לא ימשיך בצוות הגיוון החברתי שלנו והוא יתמקד מעתה בעבודת מחקר בתחום ה-STEM (מדע, טכנולוגיה, הנדסה ומתמטיקה)".
דבריו של בוב נחשפו שבועות ספורים אחרי מבצע שומר החומות ברצועת עזה, שגרם לסערה בגוגל ובחברות אחרות בעמק הסיליקון. במהלך המבצע, קבוצה של כ-250 עובדים יהודים שאינם תומכים בציונות והתפלגו מקבוצת Jewglers, קראו למנכ"ל גוגל סונדר פיצ'אי לגנות את ישראל ואת האלימות נגד הפלסטינים. באפל ובאמזון נרשמו פעולות מחאה דומות מצד קבוצות של עובדים, בזמן שבפייסבוק מחו עובדים על הטיה נגד הפלסטינים בפלטפורמות של החברה.