בהפרש של יום זו מזו, הציגו שתי ענקיות המעבדים העולמיות מוצרים חדשים, המתחרים זה בזה. אינטל (Intel) השיקה הערב (יום ד') את "טייגר לייק", הדור ה-11 של מעבדי אינטל ואיתו סידרה של מחשבי לפטופ המבוססים עליו, של כל היצרניות המובילות. אנבידיה (NVIDIA) השיקה אתמול את סדרת המעבדים הגרפיים (GPU) החדשה שלה GeForce RTX 30, אותה היא מגדירה כ"קפיצה הבין-דורית הגדולה ביותר בהיסטוריה של GeForce". שתי החברות מתמודדות בשוק עולמי שכולל בין השאר עיבודי תמונה עם כמויות נתונים אדירות, תצוגה גרפית באיכות גבוהה של משחקי מחשב, עיבודי בינה מלאכותית ועוד.
שתי ההשקות נערכו באירועי וידאו מקוונים, שמחליפים בתקופת הקורונה את הכנסים הבינלאומיים. שתי החברות כללו באירועים סרטונים שחשפו יכולות חדשות ומרשימות בתחום יצירת אנימציית מחשב ואפקטים, שמתקרבות ליכולות מערכות CGI של אולפני הוליווד. אבל בעוד אנבידיה הציגה את השיפור במערכות בהשוואה לדורות קודמים של המערכות שלה, אינטל הסירה את הכפפות והציגה השוואת יכולות מול הטכנולוגיות של AMD ושל אנבידיה, שבהן היא מובילה ביכולות בעיבוד בפער ניכר, ואף השוותה את יכולות המעבד החדש לאלו של מעבדי אפל.
4 צפייה בגלריה
אינטל מעבד טייגר לייק
אינטל מעבד טייגר לייק
מעבד טייגר-לייק החדש של אינטל
(צילום: Intel)

מעבדי הדור ה-11 של אינטל, הקרויים בשם הקוד "טייגר לייק", מיועדים בעיקר למחשבי לפטופ. לדברי אינטל צפוי כל דור המחשבים החדש להתבסס על מעבדים אלה, יותר מ-150 מחשבים מתוצאת אייסר, אסוס, דל, HP, לנובו, LG, רייזר, סמסונג ואחרים. מחשבים אלה יחליפו את הדור הנוכחי שמבוסס על מעבדי "אייס לייק" (דור 10) שיצאו לשוק לפני שנה.
הכרטיסים הגרפיים החדשים של אנבידיה - GeForce RTX מדגם 3070, 3080 ו-3090, מאפשרים לדברי החברה הכפלה של הביצועים, והגדלה פי 1.9 של היעילות האנרגטית ביחס לדור הקודם. באנבידיה אומרים שהדור השני של טכנולוגיית RTX מהווה את פלטפורמת הגיימינג למחשבים החזקה ביותר, והוא מתבסס בין השאר על מעקב קרני-אור בזמן אמת (real-time ray tracing) ושימוש בבינה מלאכותית.
4 צפייה בגלריה
NVIDIA מעבדים חדשים
NVIDIA מעבדים חדשים
מנכ"ל ומייסד אנבידיה, ג'נסן הואנג עם הכרטיס החדש
(צילום: Nvidia)
החברה הכריזה כי טכנולוגיית RTX אומצה על ידי יצרניות שניים מהמשחקים המובילים בעולם - פורטנייט ו-Call of Duty: Black Ops Cold War וכמו כן Cyberpunk 2077, Dying Light 2 ו-Watch Dogs: Legion. טכנולוגיית מעקב קרני אור כבר אומצה על ידי יצרניות משחקים נוספים כמו Minecraft ו-Wolfenstein: Youngblood. אנבידיה גם הכריזה על שלוש טכנולוגיות גיימינג יעודיות: NVIDIA Reflex שמקטינה את השיהוי במשחקים תחרותיים, NVIDIA Broadcast שמשפרת שידור לרשת של גיימרים ויוצרי תוכן, והמעניינת מכולן: Omniverse Machinima שמאפשרת לייצר סרטים ואנימציה באיכויות שמזכירות את אלה של הוליווד.
4 צפייה בגלריה
אינטל מעבד טייגר לייק
אינטל מעבד טייגר לייק
לפטופ של לנובו, מבוסס טייגר-לייק
(צילום: Intel)
גם באינטל מכוונים לשוק הגיימינג העולמי והחברה מודיעה שתשווק בהמשך השנה כרטיסי מסך גרפיים ראשונים. לדברי אינטל גיימרים וחובבי הגרפיקה יראו ביצועים משופרים בעקבות השקת המעבדים החדשים, בהם ארכיטקטורת הגרפיקה Xe החדשה של אינטל שמספקת ביצועים משופרים במשחק ותומכת במסכי 8k. לדברי החברה הכרטיס הגרפי החדש של החברה משפר ב-50 אחוזים את הביצועים לעומת קודמו.
4 צפייה בגלריה
NVIDIA מעבדים חדשים
NVIDIA מעבדים חדשים
פורטנייט, מעכשיו תומכת ב-RTX
(צילום: Nvidia)