כרבע מאוכלוסיית העולם משתמשים בוואטסאפ: אפליקציית המסרים הפופולרית, הנמצאת בבעלות פייסבוק, הודיעה היום (ד') כי חצתה את רף 2 מיליארד המשתמשים החודשיים. בהכרזה הרשמית, בחרה החברה להדגיש את פונקציית ההצפנה מקצה-לקצה שנועדה להבטיח הגנה על המידע המועבר באפליקציה. "ההודעות נשמרות אך ורק על גבי מכשיר הטלפון, ושום גורם מתווך לא יכול לקרוא אותן או להאזין לשיחות בוואטסאפ, אפילו לא אנחנו", כך נכתב.
1 צפייה בגלריה
אפליקציית וואטסאפ
אפליקציית וואטסאפ
כולם מסמסים. אפליקציית וואטסאפ
(צילום: shutterstock)
הנתון הזה מצטרף אל הדיווח של פייסבוק מהחודש שעבר: עם פרסום הדו"ח הרבעוני האחרון של החברה לשנת 2019, פייסבוק דיווחה על 2.5 מיליארד משתמשים ברשת החברתית, עלייה של שני אחוזים לעומת הרבעון הקודם. בכך, וואטסאפ ממשיכה לשמור על מקומה כפלטפורמה הפופולרית ביותר מבית פייסבוק, שנייה רק לרשת החברתית עצמה. לפני שנתיים בדיוק הכריזה וואטסאפ על חציית רף ה-1.5 מיליארד משתמשים.
בחודש מאי האחרון נחשפה חולשת אבטחה חמורה באפליקציית וואטסאפ, שאיפשרה השתלת רוגלות באמצעות ביצוע שיחת וידאו תמימה לכאורה. חודשים ספורים לאחר-מכן, הוגשה תביעה רשמית מטעם וואטסאפ, נגד חברת הסייבר ההתקפי הישראלית NSO, בטענה כי החברה השתילה את רוגלת "פגאסוס" שלה באמצעות ניצול פרצת האבטחה בוואטסאפ.
בשנה שעברה הצהיר מארק צוקרברג, מנכ"ל ומייסד פייסבוק, כי בכוונתו לאחד את תשתיות פלטפורמות המסרים שבבעלותו - מסנג'ר, וואטסאפ ואינסטגרם. זאת כחלק מחזון מחודש לשימת דגש על שיחות בין-אישיות ומסרים מיידיים.
וואטסאפ נוסדה לפני יותר מעשור, ונקנתה על-ידי פייסבוק בשנת 2014 בסכום אסטרונומי של יותר מ-19 מיליארד דולר. בהמשך עזבו בזה אחר זה מייסדי וואטסאפ את החברה, קראו בצורה פומבית למחוק את האפליקציה ואף הכו על חטא בגין המכירה.