זאת הייתה אחת הפריצות הגדולות והמביכות בתולדות טוויטר. חשבונות של ידוענים ופוליטיקאים רבים נפרצו בזה אחר זה על מנת להפיץ באמצעותם הונאת ביטקוין. "המוח" שמאחורי הפריצה היה גרהאם איוון קלארק, נער בן 17 בסך הכל, שהצליח לגרוף לכיסו יותר מ-118 אלף דולר. היום (ד') הוא הודה במעשים במסגרת הסדר טיעון - ונשלח לשלוש שנות מאסר.
2 צפייה בגלריה
גרהאם איוון קלארק
גרהאם איוון קלארק
גרהאם איוון קלארק
(צילום: AP, Shutterstock)
ב-15 ביולי 2020 פורסם בחשבון של ג'ו ביידן, אז מועמד לנשיאות, הציוץ הבא: "אני נותן חזרה לקהילה. על כל ביטקוין שתשלחו לכתובת שלמטה, אני אשלח לכם בחזרה שניים. אם תשלחו 1,000 דולר, אני אשלח לכם 2,000 דולר. אני עושה את זה רק למשך 30 דקות". הודעות דומות פורסמו גם בחשבונות של ברק אובמה, ג'ף בזוס, ביל גייטס, אילון מאסק, קניה ווסט וקים קרדשיאן. הכסף ששלחו המשתמשים שנפלו בפח הגיע לחשבונות ביטקוין בבעלותו של קלארק ולא, הם לא קיבלו בחזרה אפילו ביטקוין אחד. החקירה העלתה כי ההאקר הצעיר השתמש בטכניקה של "הנדסה חברתית" - ניצול של תכונות וחולשות אנושיות - כדי לפרוץ לחשבונות. הוא שכנע את אחד העובדים בטוויטר שהוא עובד במחלקת ה-IT וכך הצליח להיכנס לפורטל שירות הלקוחות של החברה. מנכ"ל ומייסד טוויטר, ג'ק דורסי, צייץ אחרי האירוע: "יום קשה בשבילנו בטוויטר. כולנו מרגישים איום ונורא שדבר כזה קרה". כמה ימים לאחר הפריצה נעצר קלארק בביתו באזור נורת'דייל שבפלורידה. הסדר הטיעון שאליו הגיע עם התביעה איפשר לו לחמוק מעונש מינימום של 10 שנות מאסר שהיה נגזר עליו אם היה נשפט כמבוגר. הוא יוכל לרצות חלק מהעונש בפנימייה ולאחר השחרור צפויה לו תקופת מבחן של שלוש שנים. במסגרת הסדר הטיעון נאסר עליו להשתמש במחשבים ללא רשות ופיקוח של גורמי אכיפת החוק, ובנוסף הוא יצטרך להסכים לביצוע חיפושים בביתו ולמסור את הסיסמאות לחשבונות שלו ברשת.
2 צפייה בגלריה
פרצת האבטחה בטוויטר
פרצת האבטחה בטוויטר
הציוץ בחשבון של ג'ו ביידן, אז מועמד לנשיאות
(צילום מסך)
"גרהאם קלארק צריך לשאת באחריות על מעשיו, ופושעים פוטנציאליים אחרים צריכים לראות את ההשלכות", מסר התובע של מחוז הילסבורו בפלורידה, אנדרו וורן. "במקרה הזה, הצלחנו לגרום לו לשאת בהשלכות ועם זאת, כפי שאנו מנסים לעשות כשמדובר בילדים, ללמד אותו לקח בלי להרוס את העתיד שלו".