נשיא ארה"ב ג'ו ביידן קרא אמש (יום ד') לדמוקרטים ולרפובליקנים לשלב ידיים בחקיקה שתרסן את חברות הטכנולוגיה. במאמר שפרסם בוול סטריט ג'ורנל הבהיר ביידן כי הוא מעוניין ב"הגנות פדרליות משמעותיות על הפרטיות של האמריקאים" שיגבילו את היכולת של חברות הטכנולוגיה לאסוף סוגים שונים של דאטה על המשתמשים - מידע ביומטרי, מידע רפואי, היסטוריית גלישה, מיקום ועוד.
2 צפייה בגלריה
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן
"זקוקים ליותר שקיפות לגבי האלגוריתמים". נשיא ארה"ב ג'ו ביידן
(צילום: AP )

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

במאמר שכותרתו "רפובליקנים ודמוקרטים, התאחדו נגד העוולות של ענקיות הטכנולוגיה", הוסיף ביידן כי הוא מעוניין להגביל את הפרסום הממוקד ברשת - שמבוסס על איסוף מידע - ולאסור לחלוטין על הצגת פרסומות ממוקדות לקטינים. "אני מודאג מהצורה שבה גורמים בתעשייה אוספים, משתפים ומנצלים את המידע האישי ביותר שלנו, מעמיקים את הקיצוניות והפילוג במדינה שלנו, מטים את מגרש המשחקים הכלכלי שלנו, מפרים את זכויות האזרח של נשים ומיעוטים, ואפילו מסכנים את הילדים שלנו", כתב ביידן.
הנשיא הוסיף כי הוא מעוניין ברפורמה בסעיף 230 בחוק ההגינות בתקשורת מ-1996, שמסיר מחברות הטכנולוגיה אחריות משפטית לתוכן שמתפרסם בפלטפורמות שלהן. "אנחנו זקוקים גם ליותר שקיפות לגבי האלגוריתמים שענקיות הטכנולוגיה משתמשות בהם על מנת שנוכל למנוע מהן להפלות, להרחיק הזדמנויות מנשים ומיעוטים מוכשרים, ולקדם תוכן שמסכן את הבריאות הנפשית והבטיחות של הילדים שלנו", כתב.
המאמר של ביידן מתפרסם כחודשיים אחרי בחירות האמצע בארה"ב, שבהן איבדה המפלגה הדמוקרטית את השליטה בבית הנבחרים. מדובר ברמז לכך שבשנתיים שנותרו לכהונתו, עשוי ביידן להתמקד בקידום חקיקה נגד ענקיות הטכנולוגיה מתוך אמונה שמדובר בסוגייה שבה שתי המפלגות היריבות יכולות להגיע להסכמות.
2 צפייה בגלריה
שימוע המנכ"לים
שימוע המנכ"לים
שימוע המנכ"לים ביולי 2020
"יהיו הרבה ענייני מדיניות שלא נסכים עליהם בקונגרס", כתב הנשיא, "אבל הצעות דו-מפלגתיות להגן על הפרטיות שלנו ושל הילדים שלנו; למנוע אפליה, ניצול מיני ומעקב סייבר; ולהיאבק בפרקטיקות בלתי תחרויות לא צריכות להפריד בינינו. בואו נתאחד מאחורי הערכים המשותפים שלנו ונראה לאומה שאנחנו יכולים לעבוד ביחד".
שתי המפלגות בארה"ב הביעו בשנים האחרונות רצון לרסן את כוחן של ענקיות טכנולוגיה כמו אפל, גוגל, מטא ואמזון. המנכ"לים של ארבע החברות אפילו השתתפו ביולי 2020 בשימוע נדיר בקונגרס שבו השיבו במשך יותר מחמש שעות לשאלות של המחוקקים. שלושה חודשים לאחר מכן פרסמה ועדה בקונגרס דו"ח מפורט שהמליץ על פירוק של החברות. בשנתיים שחלפו מאז הציגו מחוקקים משתי צדי המתרס הצעות חוק שמטרתן להגביל את ענקיות הטכנולוגיה, אבל אף אחת מהיוזמות לא הבשילה לחקיקה של ממש.