מועצת הביטחון של האו"ם ערכה פגישה ראשונה בנושא סכנות הבינה המלאכותית היום. שר החוץ הבריטי, ג'יימס קלברלי, שניהל את הפגישה, אמר כי AI "תשנה באופן מהותי כל אספקט של החיים האנושיים". הוא הציג צדדים חיוביים לטכנולוגיה, ואמר כי היא תוכל לסייע בטיפול במשבר האקלים ולחזק כלכלות. מנגד, הזהיר כי הטכנולוגיה עשויה להגביר הפצת דיסאינפורמציה ולסייע לשחקנים מדינתיים ולא מדינתיים בחיפוש אחר נשק. לדבריו, "אנחנו צריכים לעצב בדחיפות את הממשל הגלובלי סביב טכנולוגיות טרנספורמטיביות כי AI לא מכירה בגבולות".

עוד בנושא:

פרט ל-15 חברי המועצה, במהלך הפגישה נשאו דברים גם מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש, המייסד השותף של סטארט-אפ הבינה המלאכותית אנתרופיק ג'ק קלארק, ופרופ' זנג יי, המנהל המשותף של מרכז המחקר של סין ובריטניה לאתיקה וממשל AI. גוטרש הזהיר כי "גם ליישומים צבאיים וגם ללא צבאיים של AI עשויות להיות השלכות מאוד חמורות על השלום והביטחון הגלובליים". גוטרש גם תמך בקריאה של חלק מהמדינות ליצירת גוף חדש בתוך האו"ם ש"יתמוך במאמצים הקולקטיביים למשול בטכנולוגיה יוצאת הדופן הזו".
1 צפייה בגלריה
בינה מלאכותית
בינה מלאכותית
בינה מלאכותית
(צילום: shutterstock)
נציג ארה"ב ג'פרי דורנטיס אמר כי יש צורך שמדינות יעבדו יחד בנושא AI וכן טכנולוגיות נוספות שנמצאות בעלייה, כדי לטפל בסיכונים לזכויות האדם שמאיימים לחתור תחת השלום והביטחון. "אף מדינה לא צריכה להשתמש ב-AI כדי לצנזר, להגביל או לדכא אנשים", אמר.
ג'אנג ג'אן, שגריר סין באו"ם, תיאר את ה-AI בתור "חרב פיפיות" ואמר כי בייג'ינג תומכת בכך שעל האו"ם לפתח עקרונות מנחים ל-AI. הוא אמר כי "אם הטכנולוגיה תהיה טובה או רעה, תלוי באיך האנושות תנצל, תפקח ותאזן את הפיתוח הטכנולוגי בעזרת בטיחות".
מה זה בינה מלאכותית גנרטיבית?
נציג רוסיה, דימיטרי פוליאנסקי, הטיל ספק בכך שהמועצה, שמטרתה לשמר את השלום והביטחון העולמיים, היא הגוף שצריך לדון ב-AI. "מה שנחוץ הוא דיון מקצועי, מדעי, שיתבסס על מומחיות, שעשוי להימשך מספר שנים, וכבר מתרחש בפלטפורמות ייעודיות", אמר.