אמזון השיקה בימים האחרונים תכונה חדשה המתבססת על AI שמסכמת עבור הלקוחות המתעניינים במוצר כלשהו את כל הסקירות עליו. המערכת קוראת את כל הסקירות, ההמלצות או ההסתייגויות ומייצרת פסקה קצרה שכוללת את התיאורים העיקריים של אלו שכבר קנו את המוצר. כמובן שברוח התקופה מצורפת אזהרה לתקציר ובה נכתב שמדובר בטקסט שנוצר על ידי בינה מלאכותית.
1 צפייה בגלריה
חבילה של אמזון
חבילה של אמזון
חבילה של אמזון
(צילום: shutterstock)

עוד בנושא:

הפיצ'ר נועד בראש ובראשונה להקל על הרוכשים הפוטנציאליים. אין ספק שחוות הדעת של הלקוחות מהוות משקל חשוב בהחלטה על איזה מוצר לרכוש באתר. אבל הרבה פעמים מדובר בעשרות אם לא מאות ואלפי חוות דעת, ורוב המשתמשים נוטים להתמקד בכמה בודדות ובעיקר האחרונות. זאת ועוד, חוות הדעת כוללות לא פעם כאלה שנוצרו במיוחד כדי להמליץ על מוצר וקשה מאוד לזהות אילו נכתבו על ידי לקוחות אמיתיים או על ידי סוכנות שיווק דיגיטל כלשהי.
ריפרש
מערכת ההפעלה של התחבורה הציבורית / עם עמוס חג'אג'
42:22
וזו הבעיה העיקרית במנגנון הזה, הבינה המלאכותית רק מסכמת את הטקסטים על בסיס סטטיסטי אבל לא מסוגלת להבדיל בין ביקורות אמיתיות לבין פייק. ועדיין, מדובר בתכונה שאמורה להקל על הרוכשים. אם מוצר באמת גרוע או שהלקוחות מתלוננים על בעיה כלשהי - יהיה קשה מאוד עבור להסתיר זאת ממערכת ה-AI שקוראת אלפי סקירות ומסכמת אותן. מנגד, זה עשוי גם לפתוח פתח לסוחרים להשתמש במערכת דומה כדי לייצר אלפי ביקורות מפרגנות. סוג של משחק כוח בינם לבין אמזון.
אמזון כבר בוחנת את הפיצ'ר כחודשיים בסוג של בטא, אבל רק במספר מוצרים ורק באפליקציה האמריקאית שלה. באתר The Verge דיווחו שבינתיים הם ראו את הסיכומים אלה במוצרי אלקטרוניקה בעיקר וגם אז לא תמיד בכל המוצרים של יצרן כזה או אחר. זאת ועוד, נראה שהסקירות האלה לא רהוטות לחלוטין ובעיקר מתמקדות באיכויות החיוביות של המוצרים ופחות בביקורות השליליות. לא שזה אמור להפתיע מאוד. עם זאת באמזון מציינים שהביקורות ששימשו לסיכומים נלקחו "מלקוחות מאומתים".
הסיכומים גם כוללים סדרה של תיאורים ובהם הדגשות של התכונות העיקריות שחוזרות על עצמן בסקירות, למשל: צורה, מפרט, איכות תמונה, איכות מוצר, ביצועים וכו'. הפיצ'ר המדובר ככל הנראה צפוי למצוא את עצמו בהרבה מאוד אתרים בעתיד הקרוב. אם יש משהו שקל למנף בתחום ה-AI היוצרת זה את יכולת ניתוח הטקסטים והסיכום שלהם. אמזון אגב לא הראשונה או יחידה כאן. מיקרוסופט הוסיפה תכונה דומה בחנות האפליקציות שלה עוד במאי שעבר וגם אתר הסחר במחשבים ואלקטרוניקה Newegg עשה זאת בשבוע שעבר.