מתחזים לרשת מוכרת ועוקצים לקוחות: אתר האיקומרס הישראלי LastPrice סובל בחודש האחרון מהונאת זיוף והתחזות קשה, שבמסגרתה נעשים שימוש בסימנים המסחריים של החברה על מנת להונות לקוחות תמימים באמצעות פוסטים ממומנים ברשתות החברתיות. ל-ynet נודע שהיקף ההונאה גדול למדי ושנכון לרגע זה עדיין, גם חודש שלם לאחר תחילתו של הקמפיין, עדיין לא ברור מי עומד מאחוריו.
3 צפייה בגלריה
חנות LastPrice
חנות LastPrice
חנות LastPrice

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

הסימנים הראשונים לקמפיין ההונאה צצו ברחבי הרשתות החברתיות בתחילת החודש שעבר. במסגרת ההונאה הופצו כאמור מאות אלפי מודעות פרסום שקריות בעמודי פייסבוק רבים - מרבית מאותן הודעות טענות כי רשת LastPrice הפסידה בתביעה כלשהי וכתוצאה מכך היא נאלצת למכור שואבי אבק מסוג דייסון במחיר חסר תקדים של 10.5 שקלים בלבד - דיל מופרך למדי.
3 צפייה בגלריה
"דייסון ב-10.5 שקלים"
"דייסון ב-10.5 שקלים"
"דייסון ב-10.5 שקלים"
(צילום: LastPrice)
הקישור הפיקטיבי שמופיע בפוסטים המזויפים מוביל כמובן לעמוד מזויף של רשת LastPrice שבו מתבקשים הרוכשים להזין את פרטי האשראי שלהם. מיותר כמובן לציין שמדובר במקרה קלאסי של דיוג, שבמסגרתו נגנבים פרטי האשראי של הלקוחות. העמוד עצמו מזכיר בהחלט עמוד לגיטימי של אתר LastPrice, כשהוא עושה שימוש בצבע ובפונט של המותג.
רשת LastPrice מנסה ככל שביכולתה להתמודד עם קמפיין הזיוף נגדה. בשיחה עם ynet מסרו מטעם החברה כי ברגע שהבינו שמדובר בקמפיין התחזות רחב ממדים החברה עושה כל שביכולתה על מנת למנוע אותו. במסגרת אותם מאמצים פנתה החברה למטא על מנת שתסיר את הפרסומים שקודמו בפייסבוק בתשלום, זאת לצד פנייה שהוגשה למערך הסייבר הלאומי בנושא. יחד עם זאת נראה שכרגע המאמצים לא מוכיחים את עצמם כמועילים - גם כיום ניתן להיתקל באותם בפוסטים מזויפים ברחבי פייסבוק ובהיקף די רחב.
3 צפייה בגלריה
הודעת האזהרה שפרסמה LastPrice
הודעת האזהרה שפרסמה LastPrice
הודעת האזהרה שפרסמה LastPrice
(צילום: LastPrice)
ב-LastPrice מנסים כמובן להזהיר את כל הלקוחות הפוטנציאליים, ובשבועות האחרונים מפיצה החברה הודעות רשמיות בנושא הזיופים, זאת לצד הודעה רשמית שמושמעת ללקוחות בכל פעם שהם מתקשים למוקד הטלפוני של החברה. ל-ynet נמסר שלהערכת החברה נחשפו עד כה כמה עשרות אלפי ישראלים לקמפיין, ושמוקד השירות של החברה מקבל בכל יום בין 40 ל-50 שיחות שונות בנושא - חלקן מלקוחות ששמו לב שמדובר בזיוף וחלקן מלקוחות שכבר נעקצו. ממחקר קטן שביצעו בחברה על מנת לנסות ולבהר את זהותם של המתחזים, נראה שמדובר בקבוצה שפועלת במדינה כלשהי במרכז אירופה.
גילוי נאות: ל-ynet ו-LastPrice יש שיתוף פעולה מסחרי