הנשיא האמריקני דונלד טראמפ הודיע הלילה (שבת) כי יאסור על השימוש באפליקציית טיקטוק בארה"ב. "יש לי את הסמכות לעשות זאת", אמר טראמפ על סיפון המטוס הנשיאותי, אייר פורס 1, והוסיף כי ייתכן שיחתום על הצו כבר היום. ההכרזה הדרמטית של טראמפ מגיעה שעות ספורות לאחר שדווח כי מיקרוסופט האמריקנית נמצאת במגעים לרכישת הרשת החברתית שבבעלות Bytedance הסינית. טראמפ אמר כי אינו תומך בעסקה כזאת.
2 צפייה בגלריה
טיקטוק. בקרוב אמריקנית?
טיקטוק. בקרוב אמריקנית?
טיקטוק. בקרוב אמריקנית?
(צילום: shutterstock )
מהדיווחים עד כה לא ברור עד כמה השיחות בין מיקרוסופט לבייטדאנס מתקדמות. מיקרוסופט כבר מחזיקה בבעלותה את לינקדאין, רשת חברתית בתחום התעסוקה.
ממשל טראמפ החריף בחודשים את הטון כלפי טיקטוק, בטענה שהיא מהווה סכנה לביטחון הלאומי מכיוון שהיא נמצאת בבעלות סינית ועלולה להעביר למשטר בבייג'ינג מידע שהיא אוספת על משתמשים בארה"ב. בייטדאנס מכחישה כל טענה על שיתוף פעולה עם הממשלה הסינית ועד כה לא הוצגו ראיות הסותרות את הכחשותיה. כמה שעות לפני ההכרזה על חרם, אמר טראמפ כי הוא שוקל כמה חלופות בנוגע לחברה. "יש כמה אפשרויות. אבל הרבה דברים קורים, אז נראה מה קורה", אמר טראמפ, "אבל אנחנו בוחנים הרבה אפשרויות בנוגע לטיק טוק".
2 צפייה בגלריה
דונלד טראמפ
דונלד טראמפ
דונלד טראמפ
(צילום: shutterstock)
טיקטוק נחשבת לרשת החברתית הצומחת ביותר, במיוחד על רקע משבר הקורונה - שהשאיר מיליוני צעירים סגורים בבתים לחודשים ארוכים. לפי הערכות בתעשייה, ברבעון הראשון של 2020 האפליקציה הורדה יותר מ-315 מיליון פעם, והפכה למובילה בטבלאות ההורדות. בחודש שעבר דווח כי טיקטוק חצתה את רף מיליארד המשתמשים החודשיים.
טיקטוק
פורסם לראשונה: 22:33, 31.07.20