מנכ"ל ומייסד חברת מטא, מארק צוקרברג, ניצל את שיחת המשקיעים של החברה שנערכה אמש (יום ד') כדי לדון בפלטפורמה החדשה שיצאה מוקדם יותר החודש, Threads. צוקרברג הביע אופטימיות לגבי הפלטפורמה, ואמר כי הופתע מההצלחה שלה: "ראינו צמיחה חסרת תקדים, ממש מהתחלה, וחשוב מכך - אנחנו רואים יותר אנשים שחוזרים בכל יום ממה שציפיתי". הוא תיאר את הצעדים הבאים הצפויים לפלטפורמה ואמר כי בשלב זה, "אנחנו מתמקדים בשימור המשתמשים ובשיפור הפונקציות הבסיסיות. לאחר מכן, נתמקד בהגדלת הקהילה לקנה המידה שאנחנו חושבים שאפשרי. ורק לאחר מכן נעבוד על מונטיזציה". הוא אמר כי החברה נקטה באסטרטגיה דומה גם עם פלטפורמות אחרות שלה, וכי שלב המוניטיזציה יגיע כשהפלטפורמה תצמח למאות מיליוני משתמשים.
2 צפייה בגלריה
מארק צוקרברג
מארק צוקרברג
מארק צוקרברג
(צילום: Adryan Samuel Hutagalung / shutterstock, Andrew Harnik / AP)
הוא התייחס לאחורי הקלעים של הפלטפורמה ואמר כי "זה לא פרויקט מאסיבי. חשבתי במשך תקופה שההזדמנות סביב השיח הציבורי ומוצר מבוסס טקסט היא גדולה יותר ממה שכבר בוצע בשוק, אז כבר היה לנו צוות קטן יחסית שעבד על זה. אבל זה התפוצץ ויצר הזדמנות גדולה באופן מיידי".

עוד בנושא:

בניסיון לנתח את ההצלחה עליה סיפר, אמר צוקברג כי "באופן כללי לא הייתה לנו הרבה הצלחה בבניית אפליקציות שעומדות בפני עצמן. אבל פעם בתקופה, משהו מצליח והופך להצלחה גדולה. זה יכול להיות זה, ויכול להיות שזה נוגע לכל מה שקורה סביב טוויטר, או X, אני מניח שכך זה נקרא עכשיו", עקץ את המתחרה. הוא אף אמר כי "אני חושב שהייתה אנומליה מוזרה, שבתעשיית הטכנולוגיה לא הייתה אפליקציה שמוקדשת לדיונים ציבוריים והגיעה למיליארד אנשים. צריכה להיות אחת כזו. ויש הרבה סיבות ללמה זה לא היה המקרה מבחינה היסטורית".
לגבי העתיד של ת'רדס הוסיף צוקרברג כי "יש לנו הרבה עבודה לעשות כדי להביא את ת'רדס לפוטנציאל המלא. אני אופטימי שעם הזמן, היא תהפוך לאפליקציה החמישית הגדולה במשפחת האפליקציות שלנו", אשר כוללת היום את פייסבוק, אינסטגרם, וואטסאפ ומסנג'ר.
מטא דיווחה אמש על תוצאותיה הכספיות לרבעון השני, ונתון מעניין שעלה מהדוחות נוגע לחטיבת "מעבדות המציאות" (Reality Labs), שממשיכה לרשום הפסדים כבדים לחברה. היחידה אחראית על בניית חזון המטאברס של החברה, ובכלל על פיתוח יוזמות ומוצרים בתחומי המציאות הרבודה והמדומה. הכנסותיה של היחידה ברבעון זה ממכירות הסתכמו ב-276 מיליון דולר, בעוד שההפסד שלה עומד על 3.7 מיליארד דולר. בחברה הצהירו כי ההפסדים הללו "ימשיכו להתגבר באופן משמעותי בין שנה לשנה, בשל מאמצי פיתוח המוצר המתמשכים שלנו ב-AR ו-VR, והשקעות כדי להגדיל את האקוסיסטם".
2 צפייה בגלריה
הלוגואים של טוויטר ו-X
הלוגואים של טוויטר ו-X
"ההצלחה של ת'רדס עשויה להיות קשורה למה שקורה בטוויטר, או X"
(צילום: Dado Ruvic / Reuters)
בסך הכל, החברה הכניסה 32 מיליארד דולר בסך הכל ברבעון זה, והרווח הנקי שלה עמד על 7.8 מיליארד דולר, מעל ציפיות השוק בשני המדדים. מספר המשתמשים הפעילים היומיים עומד על 2.06 מיליארד, מספר המשתמשים הפעילים החודשיים עומד על 3.03 מיליארד, וההכנסה הממוצעת מכל משתמש היא 10.63 דולר - וגם כאן התוצאות חיוביות מהצפוי.
מה זה metaverse
הכנסות החברה צמחו ב-11% לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה, וזוהי הפעם הראשונה מאז סוף 2021, שהחברה צומחת בשיעור דו-ספרתי. גם תחזית ההכנסות לרבעון השלישי - 32 עד 34.5 מיליארד דולר, צמיחה של לפחות 15%, היא מעל לציפיות האנליסטים.
הסיבה לנתונים הטובים של החברה היא ששוק הפרסום הדיגיטלי, מנוע ההכנסות העיקרי של מטא, מתחיל להתאושש. בנוסף, צוקרברג הוציא לפועל תוכנית התייעלות שכללה פיטורי ענק בחברה, וגם השפעתה ניכרת. צוקרברג הצהיר כי "היה לנו רבעון מוצלח. אנחנו ממשיכים לראות מעורבות חזקה בכל האפליקציות שלנו, ויש לנו את מפת הדרכים המרגשת ביותר שראיתי מזה תקופה", אמר וכלל בה את מודל הבינה המלאכותית Llama 2, פלטפורמת ת'רדס החדשה, מוצר הווידאו רילס, מוצרי AI חדשים וההשקה של מכשיר קווסט 3 שצפויה בסתיו.