קיבלתם ביממה האחרונה הודעה מטעם משרד הבריאות שמפצירה בכם להאריך את תוקף התו הירוק? יש לנו חדשות רעות: לא מדובר בהודעה רשמית מטעמו של המשרד. החדשות הטובות: ההודעה המפוברקת הפנתה לאתר הרשמי של משרד הבריאות, כך שאם מסרתם מידע אישי הוא לא הגיע לגורמים זדוניים.
2 צפייה בגלריה
הודעת וואטסאפ מפוברקת
הודעת וואטסאפ מפוברקת
"התו הירוק מוארך אוטומטי". ההודעה המפוברקת שנשלחה היום
בהודעה המפוברקת שהופצה היום בוואטסאפ נכתב: "התו הירוק מוארך אוטומטי ליום 31.12.2021. היכנסו והאריכו את אישוריכם". מאוחר יותר הופצה בוואטסאפ הודעת "הבהרה", מפוברקת גם היא: "בשעות האחרונות מופצת הודעת ווטסאפ אשר מאריכה את אישור תעודת החיסון, משרד הבריאות מזהיר אכן 'תקבלו' תעודת חיסון עם תאריך שונה אך זהו לא ממשרד הבריאות, הודעה זו היא הונאה וחשש גדול לבעלי הנכסים הדיגיטליים, משרד הבריאות מדגיש כל תוקף כל אישורי החיסונים יעודכן אוטומטית ואין שום צורך להכנס לאתרים מפוקפקים". הערב פרסם משרד הבריאות הודעה רשמית ומאומתת שבה הבהיר כי ההודעות הקודמות לא היו מטעמו: "בשעות האחרונות הופצו הודעות שאינן על ידי משרד הבריאות. משרד הבריאות מבקש להבהיר ביחס לתוקף תו ירוק: *ניתן להנפיק תו ירוק עם תוקף מעודכן ל 31.12.21 בקישור כאן*: https://corona.health.gov.il/green-pass/ או *באפליקציית רמזור*. אפשרות הארכת תוקף התו הירוק הופצה בהודעה רשמית של משרד הבריאות בתחילת חודש מאי". אז כן, אתם יכולים להאריך את תוקף התו הירוק, אבל משרד הבריאות לא ביקש מכם לעשות זאת היום.
2 צפייה בגלריה
אפליקציית וואטסאפ
אפליקציית וואטסאפ
אפליקציית וואטסאפ. לא צריך להאמין לכל הודעה שאתם מקבלים
(צילום: shutterstock)
לא ברור מי עומד מאחורי ההודעות המפוברקות ומה המניע להפצתן, שכן הן לא הובילו לאתר זדוני אלא לאתר האמיתי של משרד הבריאות. זאת אומרת שלא מדובר בקמפיין פישינג שנועד לדלות פרטים אישיים או פיננסיים של המשתמשים. כך או כך, כמה פרטים בהודעות המפוברקות אמורות להדליק נורת אזהרה: ראשית, ניתן לראות שמופיעות בהן שגיאות כתיב ותחביר - "אוטומטי" במקום "אוטומטית", "מזהיר אכן" במקום "מזהיר כי אכן". שגיאות כאלה לא מופיעות בהודעה הרשמית של משרד הבריאות והן לא אמורות להופיע באף הודעה של גורם רשמי. בנוסף, בוואטסאפ מסמנים הודעות שרשרת בתיוג "הועברה" (Forwarded) או "הועברה פעמים רבות" (Forwarded many times) - וכך עשו גם במקרה הזה. התיוג זה האמור לעורר חשד שמדובר בפייק ניוז. ההמלצה שלנו: התייחסו בחשדנות להודעות וואטסאפ או SMS שמנסות להניע אתכם לבצע פעולה כלשהי. רוצים לבדוק אם המידע נכון? גשו לאתר הרשמי של הגורם הרלוונטי ובדקו אם תוכן ההודעה מופיע שם. אם לא הצלחתם לאמת את המידע, אל תעבירו את ההודעה הלאה. במקרה של משרד הבריאות, ניתן להתעדכן באתר הרשמי או בערוץ הטלגרם.