תאמינו או לא, הבחירות הקרובות לפרלמנט הבריטי יכללו לראשונה אי-פעם מועמד שמבטיח לערב בינה מלאכותית בפעילותו הפרלמנטרית. הכירו את סטיב אנדקוט, בעל חברה לפיתוח צ'אטבוטים מבוססי AI לעסקים. אנדקוט עלה על סטארט-אפ חדש, הוא יצר דמות בשם AI Steve שלדבריו מיועדת להיות הנציג של בוחרי מחוז Brighton Pavilion area of Brighton and Hove.
2 צפייה בגלריה
AI סטיב
AI סטיב
AI סטיב
(צילום מסך: אתר ai-steve.co.uk)
איך זה יעבוד? על פי סטיב (האנושי) הבוחרים יכולים לשוחח עם סטיב (הבוט) בצ'אטבוט שיצר במיוחד לכבוד הבחירות ולבקש ממנו כל מיני דברים, לשטוח טענות, לבקש בקשות, להעלות עוולות או להציע הצעות חוק. כל המידע הזה יועבר לסטיב (האנושי) שיוכל להגיש אותם לדיון או לנסות לסייע. לדברי סטיב בראיון שצוטט ב-CNBC שלשום (שישי) "AI סטיב הוא הטייס משנה שלי. אני הפוליטיקאי האמיתי שילך לפרלמנט, אבל בעצם ינהל אותי מרחוק טייס המשנה שלי".
אמור לאנדקוט יש חברה לפיתוח צ'אטבוטים, אך לא ברור אם מדובר בטריק שיווקי או באמת ובתמים בניסיון לחדש קצת את הפוליטיקה הבריטית המקובעת. כמובן שהחברה שלו, Neural Voice, מעורבת בפיתוח הבוט הפוליטיקאי. כל בוחר יכול לגשת לאתר שלו, לשאול שאלות או לשתף הצעות ומודל השפה שמאחורי הבוט יספק תשובות בהתאם לנתונים על פיהם אומן. אם ישאלו אותו על משהו שלא נמצא בבסיס הנתונים שלו, הוא יחפש באינטרנט ויספק תשובות בהתאם.
2 צפייה בגלריה
AI סטיב
AI סטיב
סטיב אלדקוט האמיתי
(צילום מסך: אתר ai-steve.co.uk)
למרות שזה אולי עשוי להיראות מוזר או קצת כמו גימיק. יש לציין שלאנדקוט יש לא מעט טיעונים טובים לגבי השימוש שלו ב-AI במסגרת ההתמודדות על קולות הבוחרים. למשל גישה לנבחר הציבור 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע. או אפשרות לאגור את כל ההצעות, מענות וטענות ולסנתז אותם דרך ChatGPT כדי להפוך אותן למדיניות. על פניו מדובר אכן בסוג של נבחר ציבור אידאלי, חרוץ, ישר, מנומס, עובד כל היום ובעיקר שלא ניתן להשחתה. אוטופיה.
עם זאת AI סטיב עדיין יצטרך להוכיח לבוחריו שהוא לא רק גימיק זול, אלא אולי סנונית ראשונה לפוליטיקה של העתיד. נראה שהבינה המלאכותית הפכה לסוג של פתרון קסם לכל בעיה שהאנושות אי-פעם נתקלה בה, מדייטינג ועד הכנת שיעורי בית, אבל חשוב לזכור שאנחנו עדיין לא יודעים בדיוק איך הטכנולוגיה הזו מייצרת את התשובות שלה. ובתחום רגיש כמו ממשל בו נדרש בעיקר לקיחת אחריות אנחנו עשויים להתחרט על כך.