המנכ"ל והבעלים של טוויטר, אילון מאסק, ממשיך להפוך את הרשת החברתית למקום פחות אטרקטיבי למשתמשים לא משלמים. לאחר שהתנה קבלת תג אימות ברכישת מנוי "טוויטר בלו" בתשלום של 8 דולר לחודש, כעת הוא מודיע כי פיד ה"For You" של טוויטר יכיל המלצות לחשבונות מאומתים בלבד. משתמשים שאינם מנויים משלמים, או מקושרים לארגון מאומת, לא יוכלו להופיע בפיד - שהוא למעשה הפיד הראשי שמשתמשי הפלטפורמה רואים כשהם נכנסים אליה, ומכיל המלצות לתכנים עבורם, לרוב פוסטים פופולריים או כאלה שמעוררים מעורבות (אנגייג'מנט) של המשתמשים. בנוסף, גם הצבעה בסקרים של טוויטר תתאפשר לחשבונות מאומתים בלבד.
2 צפייה בגלריה
אילון מאסק
אילון מאסק
אילון מאסק
(צילום: AFP)
המדיניות החדשה תיכנס לתוקף כבר ב-15 באפריל. לדברי מאסק, מטרת הצעד היא מלחמה בבוטים. "זוהי הדרך הריאלית היחידה להתמודד עם ציי בוטים מתקדמים ומבוססי בינה מלאכותית שמשתלטים על הפלטפורמה", צייץ. "אחרת זה קרב אבוד מראש", טען מאסק. לדבריו, הצורך לרכוש מינוי בתשלום הופכת את התפעול של בוט ליקר יותר, וגם לקל יותר לאיתור על ידי הפלטפורמה.

עוד בנושא:

צעד שכזה בפועל פוגע מאוד בחשיפה של משתמשים שלא ישלמו לפלטפורמה, ובסיכוי של הציוצים שלהם להפוך לפופולריים, לצבור לייקים, שיתופים וכו'. הדרך בה משתמשים עדיין יוכלו להיחשף לציוצים מחשבונות שאינם משלמים היא בפיד השני של טוויטר - לשונית ה-Following שמובילה לפיד שמסודר בצורה כרונולוגית, ובמקום תכנים מומלצים מורכב בעיקר מהחשבונות שהמשתמשים עוקבים אחריהם. כבר היום משתמשי טוויטר בלו זוכים "לזנק לראש התגובות, האזכורים והשיתופים", לפי טוויטר. פרט לחשיפה מוגברת ותג אימות, המנויים מקבלים גישה לפיצ'רים נוספים כמו אפשרות לערוך ציוצים.
> יובל מן וויינט:
החל מ-1 באפריל, טוויטר תחל להסיר תגי אימות שניתנו תחת המדיניות הקודמת של הפלטפורמה, לפני הרכישה של מאסק. אז טוויטר העניקה בעצמה את האישור ומטרתו הייתה לסמן שחשבון מסוים הוא אותנטי. עד כה טוויטר בלו לא זכה לפופולריות גבוהה והמדיניות החדשה היא כנראה דרך לשכנע משתמשים להצטרף לתוכנית. מטרתו של טוויטר בלו מראש הייתה להוות דרך לגוון הכנסות עבור טוויטר, שהכנסותיה מגיעות בעיקר מפרסום.
עובד לשעבר בצוות האימות בטוויטר אמר ל-BBC בעקבות הצעד החדש של מאסק כי "המטרה מספר אחת שלנו בצוות הייתה להגן על משתמשים מפגיעה בעולם האמיתי, וזה צועק את ההפך הגמור בעיניי. משתמשים מאומתים ישתמשו בכוח ובנוכחות שלהם בפלטפורמה כדי להשפיע על כל דבר ממידע שקרי, לפגיעה ממשית במשתמשים ברחבי העולם. זה איום שקט שאף אחד לא רואה". בחודש ינואר, התעוררה סערה לאחר שבכירים בטאליבן קיבלו תג אימות לאחר שרכשו מנוי טוויטר בלו, ובעקבותיה הם הוסרו.
טוויטר בלו הושק בתחילה בחודש נובמבר, באופן שגרם לכאוס בפלטפורמה ולגל התחזויות נרחב לחברות מוכרות וידוענים, כולל התחזות למאסק עצמו. בתגובה, טוויטר ביטלה את הפיצ'ר אחרי פחות משבוע, והשיקה אותו מחדש חודש לאחר מכן במתכונת משופרת. פלטפורמות נוספות השיקו מאז מודלים דומים, שמתנים קבלת תג אימות ופיצ'רים אקסלוסיביים נוספים בתשלום, בהם ענקית הטכנולוגיה מטא, שהשיקה תכנית כזו עבור פייסבוק ואינסטגרם.
לפי דיווח של Platformer, לטוויטר גם יש רשימת VIP של חשבונות זוכים לחשיפה מוגברת, שכוללת דמויות ידועות ובולטות כמו כוכב ה-NBA לברון ג'יימס, נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, ומאסק עצמו. מדיניות זו סותרת את הצהרתו של מאסק שלפיה "לא צריך להיות סטנדרט שונה עבור ידוענים" בפלטפורמה.
2 צפייה בגלריה
לוגו טוויטר
לוגו טוויטר
לוגו טוויטר
(צילום: רויטרס)
מאסק דיבר פעמים רבות בגנות כמות הבוטים והחשבונות המזויפים בטוויטר, ואפילו ניסה להשתמש בטיעון כי היא גבוהה ממה שהחברה מצהירה על מנת לא להשלים את עסקת הרכישה של טוויטר ב-44 מיליארד דולר.