פיילוט חדש של Uber Eats, חברת משלוחי המזון מבית אובר, יספק משלוחי מזון אוטונומיים באיזור לוס אנג'לס. במסגרת הפיילוט אובר תשתף פעולה עם שתי חברות נוספות - סטארט-אפ משלוחי הרובוטים Serve Robotics, שמפתח רובוטים קטנים בעלי ארבעה גלגלים שנוסעים על מדרכות, ו -Motional, שמפתחת רכבים אוטונומיים.

עוד בנושא:

הפיילוטים הראשון יהיה מצומצם בתחילה, ויהווה חלק קטן מאוד מהמשלוחים של אובר איטס. במסגרתו גם יישלח אוכל רק ממספר מקומות מצומצם. התכנית בשיתוף Serve תתמקד בנסיעות קצרות יותר באיזור מערב הוליווד, והפיילוט עם Motional יעסוק במשלוחים למרחקים ארוכים יותר באיזור סנטה מוניקה. לקוחות שמתגוררים באיזורים בהם מתקיים הפיילוט יראו אופציה בשלב התשלום, שתאפשר להם לבחור שהאוכל יישלח אליהם על-ידי רכב אוטונומי. אם יבחרו באפשרות הזו, הם יוכלו לעקוב אחרי המשלוח כרגיל, וכשיגיע הם יקבלו התראה לפגוש אותו מחוץ לבית. אז יקבלו קוד לנייד שיאפשר להם לקחת את האוכל.
2 צפייה בגלריה
רובוט של חברת Serve Robotics
רובוט של חברת Serve Robotics
רובוט של חברת Serve Robotics
(תמונה: Serve Robotics)
במקרה של Serve - הקוד יאפשר לפתוח מכסה שנמצא על הרובוט כדי לאסוף את האוכל, וברכבים של Motional, הוא יאפשר לפתוח את תא המטען של הרכב. למרות האוטונומיה, בשני המקרים גם יהיה מעורב גורם אנושי לפיקוח. ברכבים של Motional יהיה נהג בטיחות, שאף יוכל לנהוג באופן אקטיבי ברכב במקרים בהם יתקבל משלוח בקרבת מקום שאינו בטווח השירות האוטונומי של החברה. הרובוטים של Serve יהיו מפוקחים על-ידי מפעיל מרחוק, שישתלט עליהם במקרים מסוימים, כמו בסיטואציות של חציית כביש.
"משני הפיילוטים האלו נוכל ללמוד מה לקוחות באמת רוצים, מה סוחרים באמת רוצים", נמסר מאובר לאתר הטכנולוגיה טק-קראנץ'. "אנחנו מקווים שהם יצליחו ושנלמד מהם במהלך החודשים הקרובים, ואז נבין איך לגדול בתחום", הוסיף. "זהו הפרק הראשון של רכבים אוטונומיים שעושים משלוחים באובר, אנחנו רואים את הפוטנציאל העתידי אבל חייבים להתחיל מאיפה שאנחנו נמצאים היום", אמר נח זיך, שמוביל את תחום המשלוחים והניידות האוטונומיים באובר, ל-CNN.
תחום משלוחי האוכל הפך למשמעותי מאוד עבור אובר - ברבעון הראשון של השנה הכנסותיה ממשלוחים הסתכמו ב-2.5 מיליארד דולר, כמו הכנסותיה מעסק שיתוף הנסיעות הוותיק שלה. אך התחום פחות רווחי עבור החברה, וייתכן שהאוטומציה תסייע לה בכך. חברות שונות עורכות פיילוטים לשילוח אוטונומי אך האתגרים הטכניים והרגולטוריים בתחום עדיין רבים.
2 צפייה בגלריה
רכב אוטונומי של חברת Motional
רכב אוטונומי של חברת Motional
רכב אוטונומי של חברת Motional
(תמונה: Motional)
אובר הצהירה פעמים רבות כי אוטומציה היא המפתח לרווחיות שלה בעתיד. החברה פיתחה בעצמה רכבים אוטונומיים אבל מכרה את החלק הזה בעסק לחברת הרכב האוטונומית Aurora ב-2020. אובר ממשיכה להשקיע באורורה, והחברות מפתחות יחד מוניות אוטונומיות.
חברת Motional היא בבעלות חלקית של יצרנית הרכב יונדאי, והתמקדה עד כה בתחום המוניות האוטונומיות. ב-2016 היא השיקה שירות מוניות אוטונומיות בסינגפור, וב-2018 החלה לבחון נסיעות אוטונומיות עם המתחרה של אובר, ליפט, בלאס וגאס. היא שיתפה פעולה גם עם חברת Via.