אפליקציית וואטסאפ נחשבת עבור רבים כאמצעי התקשורת העיקרי - במיוחד בישראל. אך על פי תלונות רבות שהגיעו ממשתמשי אייפון באפליקציה ל-ynet ביומיים האחרונים, נראה שהיא סובלת מתקלה שגורמת לה לקרוס ללא אפשרות להפעילה מחדש לאחר מכן. משתמשי אנדרואיד בינתיים לא סובלים מהבעיה - לפחות לא בצורה שניתן למקד. במקביל, נראה שהתקלה משפיעה נכון לעכשיו רק על משתמשים ישראלים.
2 צפייה בגלריה
ווטסאפ
ווטסאפ
ווטסאפ. קורסת אצל משתמשי אייפון
(צילום: BigTunaOnline Shutterstock.com)
בשלב הנוכחי לא נמצא גורם משותף לקריסה - חלק מהמשתמשים מדווחים שהתקלה מתרחשת באייפון 15 ואצל אחרים היא מופיעה באייפון 14. כמו כן, לא נראה שמדובר בבעיה ספציפית בגרסת מערכת ההפעלה iOS, כאשר נראה כי התקלה מופיעה גם אצל אלו שהתקינו את הגרסה החדשה iOS 18 וגם אצל אלו המשתמשים עדיין בגרסה 17.
פנינו למטא כדי להבין האם מדובר בבעיה מוכרת - אך אצל מפתחת וואטסאפ לא מוכרת תופעה כזו באופן גורף ובאופן כללי אין תגובה רשמית בנושא.
2 צפייה בגלריה
וואטסאפ ביזנס וטלגרם - פתרונות אפשריים למי שממשיך להיתקל בבעיה
וואטסאפ ביזנס וטלגרם - פתרונות אפשריים למי שממשיך להיתקל בבעיה
וואטסאפ ביזנס וטלגרם - פתרונות אפשריים למי שממשיך להיתקל בבעיה
(צילום מסך)
כאמור לא ברור מה גורם לבעיה, אבל אם אתם נתקלים בה, ישנו פתרון עקיף שנוסה על ידינו ומספק מענה ראשוני לבעיה, גם אם הוא לא פותר אותה לגמרי. ההמלצה היא להוריד את גרסת העסקים של האפליקציה (שזהה לגרסה הרגילה מלבד כמה אופציות נוספות לעסקים) - WhatsApp Business - להעביר את החשבון שלכם אליה, ואז לעשות את המהלך ההפוך ולהעביר את החשבון חזרה לאפליקציה הרגילה.
מדובר בפתרון נקודתי שאינו פותר את הבעיה באופן גורף, אבל מאפשר לעבוד עם האפליקציה הרגילה שוב עד הקריסה הבאה. אם אתם ממשיכים לחוות קריסות גם לאחר מכן, נכון לעכשיו הפתרון הטוב ביותר הוא לעבור לאפליקציה העסקית, בה הכל עובד תקין נכון לעכשיו.
נכון לכתיבת שורות אלו, אנו ממתינים למטא כדי שתכיר בבעיה ותספק פתרון רשמי שימנע את הקריסות החוזרות ונשנות באפליקציה. יחד עם זאת, אנחנו מזכירים שיש עוד אפליקציות מסרים שניתן לעשות בהן שימוש לבינתיים: החל ממסנג'ר של פייסבוק או אינסטגרם, עבור דרך טלגרם או פשוט אפליקציית ההודעות של האייפון, המסוגלת לספק מענה נקודתי בזמן התקלה.