ווייז, שירות הניווט שבבעלות גוגל, יפטר 5 אחוזים מכוח העבודה הגלובלי שלו - כך הודיע המנכ"ל נועם ברדין בהודעת מייל ששלח לעובדים. מדובר בכ-30 מתוך 555 עובדים. בנוסף, ייסגרו כמה משרדים של החברה באזור אסיה-פסיפיק ובאמריקה הלטינית. הסיבה העיקרית למהלך: מגפת הקורונה רוקנה את הכבישים בחלק מהאזורים בעולם, הפחיתה את מספר המשתמשים הפעילים בשירות ופגעה בהכנסות מפרסום.
מווייז נמסר ל-ynet: "מצמצמים שישה תפקידים בישראל שהם אחוז אחד מכוח העבודה העולמי בווייז ושני אחוזים מכוח העבודה בישראל, שמונה 300 עובדים".
ווייז הוקמה בישראל בשנת 2006 ובשנת 2013 נמכרה לגוגל תמורת כמיליארד דולר. מדובר באחד משירותי הניווט הפופולריים בעולם, במיוחד בקרב נהגים. בסוף 2019 דווח כי לאפליקציה יש 130 מיליון משתמשים חודשיים פעילים. אלא שמגפת הקורונה שהובילה לסגרים ברחבי העולם ולמעבר לעבודה מהבית, גרמה לצמצום משמעותי בשימוש.
אתר הטכנולוגיה The Verge מדווח כי בשלב מסוים במהלך המשבר, מספר הקילומטרים השבועי שנסעו המשתמשים ירד ב-70 אחוזים. ביוני החלה התאוששות וכעת אומרים בחברה שהנהיגה חזרה לרמות של לפני המגפה מבחינה גלובלית. בנוסף, פגע המשבר קשות גם בשירות הקארפול של ווייז, שמבוסס רובו ככולו על נסיעות משותפות לעבודה.
המנכ"ל ברדין אמר שהחברה תצטרך לחשוב מחדש על סדר העדיפויות שלה. "החלטנו למקד את המשאבים שלנו בשיפור מוצרים עבור המשתמשים שלנו", כתב במייל לעובדים, "להגדיל את ההשקעות שלנו בתשתיות טכניות ולהתרכז במאמצי מכירות ושיווק במספר קטן של מדינות שיש להן ערך משמעותי". לפיכך, יפוטרו עובדים במחלקות המכירות, השיווק והשותפויות.
ברדין פנה לעובדים שיושפעו ממהלך הפיטורים: "ווייז הפכה למה שהיא בגלל התרומה שלכם. השינויים האלה קורים בגלל המגפה הגלובלית, ושום דבר מזה אינו באשמתכם. אין לנו ספק שתביאו את הכישרון שלכם למקום חדש ותעזרו להם להשתפר, כפי שעשיתם בווייז. תודה לכם".