לשבט קול של אילם? אפל השיקה אמש (שלישי) שלל תכונות חדשות עבור בעלי מוגבלויות או כאלה המתקשים בתפעול הטלפון כגון קשישים. התכונה המסקרנת מכולן היא היכולת לאפשר לאייפון לדבר בשמכם ובקולכם. החברה ציינה שזו מיועדת למי שאיבד את קולו, אילם או כבד דיבור. כדי לאפשר את היכולת הזו על המשתמש להקריא לאייפון טקסט או פשוט לדבר במשך 15 דקות. עם זאת באפל אולי לא חשבו על כך שמי שאיבד את היכולת לדבר אולי לא יכול להקליט את קולו בשלב הזה ומי שהיה אילם כל חייו על אחת כמה וכמה.
1 צפייה בגלריה
אפל תשבט אתהקול שלכם ב-15 דק'
אפל תשבט אתהקול שלכם ב-15 דק'
אפל תשבט את הקול שלכם ב-15 דק'
(צילום מסך: אתר אפל)
עם זאת מדובר בתכונה שאכן עשויה לעזור למי שרוצה קול אחר בתכונת Live Speech - המאפשרת לכתוב טקסט באייפון או באייפד והמכשיר יאמר אותו בקול. בעיה נוספת שעלתה היא שבעצם מדובר בסוג של דיפ-פייק של הקול. כלומר ניתן להקליט קול של אנשים ולהשתמש בו כדי לבצע הונאות. כך למשל בארה"ב לא מעט בנקים משתמשים במנגנוני זיהוי קולי במהלך שיחות טלפון וזה בדיוק הפיצ'ר שיכול להכות אותם. באפל ציינו שהתכונה משתמשת ב-"מערכת למידת מכונה בטלפון עצמו ששומרת על נתוני המשתמש פרטיים ומאובטחים".
עוד בנושא:
עוד חשפה אפל גם סדרה של גרסאות חדשות לאפליקציות הבסיסיות של מכשירי המובייל שלה. האפליקציות עברו הפשטה (מלשון פשוט, ר''ק) ומיועדות למשתמשים הסובלים ממגבלות חושיות או קוגניטיביות. למשל כאלה הסובלים מ-ADHD חמור, דיסלקציה קשה או שאר מצבים בהם קשה לעבד מידע ונתונים. הרעיון הוא לשלב תכונות בין אפליקציות כגון שילוב אפליקציית פייסטיים בחייגן או או הוספה של מצב נגישות עם אפשרות לניגודיות גבוהה או תצוגה רוויה ובשחור לבן.
ישנו גם מצב זכוכית מגדלת חדש שמאפשר לכבדי ראייה לצלם את מה שהם עושים והאייפון יתאר להם בקול. כך למשל אם צריך להקיש קוד לפתיחת דלת - האייפון יאמר בקול על איזה כפתור נמצאת האצבע של המשתמש. הוא מאפשר גם להקריא בקול טקסט כתוב. עוד תכונה מעניינת היא האפשרות לשנות את מהירות הדיבור של סירי. חלק מהתכונות האלה גם יעבדו עם מוצרים נלווים כגון מכשירי שמיעה או משקפיים לבעלי מוגבלויות ובלבד שהם כוללים את תקן Made for iPhone.