Valve חוזרת לעולם של קונסולות משחק: אחת החברות הגדולות בעולם המשחקים, שבבעלותה החנות המקוונת Steam, הכריזה הערב (ה') על ה-Steam Deck - קונסולת משחקים ניידת-נייחת שדומה מאוד לסוויץ' של נינטנדו. הקונסולה החדשה תושק בדצמבר הקרוב, ומחירה יעמוד על 399-649 דולר בארה"ב. בשלב ראשון, תגיע הסטים דק לארה"ב, קנדה, האיחוד האירופי ובריטניה.

עוד כתבות על עולם הגיימינג:

2 צפייה בגלריה
Steam Deck
Steam Deck
סטים דק. תגיע בדצמבר
(צילום: יח"צ)
הסטים דק היא, בעצם, מחשב משחקים בגוף של קונסולה. המחשב הזה מבוסס על ערכת שבבים ייעודית שפותחה בידי AMD עבור Valve, ומריץ מערכת הפעלה מבוססת לינוקס מבית Valve שכוללת שכבת תוכנה בשם Proton שמתאימה משחקי חלונות עבור המכשיר, כך שחלקים נרחבים מספריית Steam של הרוכשים צפויים להיות זמינים מהרגע הראשון.
מדובר ביתרון התחרותי המובהק ביותר שיש לסטים דק על רבים מהמתחרים שלה. לאורך 18 שנות קיומה, הייתה סטים ועודנה החנות הדומיננטית ביותר למשחקי וידאו במחשב. גיימרים רבים צברו ספריות של מאות משחקים בסטים, וגם אם רק חלק מהמשחקים האלה יהיו זמינים לפלטפורמה החדשה, מדובר עדיין בכמויות עתק של תוכן. היותה של סטים דק מחשב תאפשר גם להריץ עליה יישומים שאינם משחקים, דוגמת דפדפנים ותוכנות אחרות.
ההבדלים המהותיים בין שלוש הגרסאות של סטים דק הם בשטח האחסון. תמורת 399 דולרים תקבלו קונסולה עם 64 גיגה בייט שטח אחסון בטכנולוגיית eMMC (שאותה אתם מכירים מכרטיסי פלאש). תמורת 529 דולרים תקבלו קונסולה עם 256 גיגה בייט של אחסון SSD. תמורת 649 דולרים תקבלו קונסולה עם SSD בנפח 512 גיגה בייט, וכן מסך טוב יותר עם ציפוי שאמור למנוע השתקפויות.
2 צפייה בגלריה
נינטנדו סוויץ'
נינטנדו סוויץ'
מזכירה לכם משהו? נינטנדו סוויץ' החדשה
(צילום: נינטנדו)
כל הקונסולות יגיעו עם מסך LCD בגודל 7 אינץ' ברזולוציה 1280x800, אפשרויות הרחבת שטח אחסון באמצעות כרטיס הרחבה, סוללת 40 וואט-שעה שאמורה להספיק ל-7-8 שעות משחק, רמקולי סטריאו וחיבור USB-C. היצרנית, Valve, תמכור גם תחנת עגינה שתאפשר לחבר את המכשיר בקלות לטלוויזיה, אך מחירו טרם נחשף. ניתן יהיה לחבר לסטים דק אביזרים כמו שלטים, אוזניות, מקלדות ועכברים דרך בלוטות'. הסטים דק יכלול מגוון אפשרויות שליטה במשחקים. בנוסף למקשי חצים ומקשי פנים, כוללים פני המכשיר שני סטיקים אנלוגיים ושני משטחי מגע יחד עם כפתורי תפריט. בצד הדק ישנם ארבעה טריגרים, כשעוד ארבעה טריגרים מסתתרים בתחתית הקונסולה. הקונסולה אף תזהה הטיה, והמסך הוא מסך מגע.
לא מדובר בניסיון הראשון של Valve להיכנס לתחום חומרת גיימינג. כיום תוכלו למצוא בשוק את ה-Valve Index, קסדת מציאות מדומה מבית החברה, הנחשבת לאחת הטובות (והיקרות) בתחום. קודם לכן, Valve שיתפה פעולה עם חברת HTC ביצירת קסדת Vive. שני ניסיונות נוספים של החברה בתחום חומרת גיימינג נחשבים לפחות מוצלחים: קופסת הסטרימינג Steam Link שהזרימה משחקים מהמחשב לטלוויזיה לא הצליחה לזכות באהדת הקהל בזכות ממשק בעייתי, איכות שידור לא מספיק טובה ושלט מסורבל. גורל דומה חיכה ל-Steam Machine - פרויקט של Valve מ-2015 שבמסגרתו השיקו מספר יצרניות מחשבים מכונות משחק נייחות שהתבססו על מערכת ההפעלה של החברה.