יותר מ-100 מיליון משתמשים נרשמו לרשת החברתית החדשה של מטא, Threads, שהושקה לפני ארבעה ימים בלבד. בכך עקפה Threads את ChatGPT, הצ'אטבוט הפופולרי של חברת OpenAI, שהגיע לאותו מספר של משתמשים תוך חודשיים והפך ליישום הצרכני עם קצב הצמיחה המהיר ביותר בהיסטוריה. מנכ"ל ומייסד מטא, מארק צוקרברג, הכריז כצפוי על ההישג בפוסט שפרסם ב-Threads וציין כי "מדובר בעיקר בביקוש אורגני. לא הפעלנו הרבה קידומים עדיין".
2 צפייה בגלריה
מארק צוקרברג
מארק צוקרברג
מארק צוקרברג. קרב ענקים מול אילון מאסק
(צילום: Adryan Samuel Hutagalung / shutterstock, Andrew Harnik / AP)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

Threads, שזכתה לכינוי "טוויטר-קילר" בגלל הדימיון לרשת החברתית של אילון מאסק, היא אפליקציית מיקרו-בלוגינג שמבוססת על פלטפורמת אינסטגרם שבבעלות מטא. היא מאפשרת למשתמשים לייבא את המידע ואת אנשי הקשר שלהם בקלות מהרשת החברתית הוותיקה יותר, וניתן לפרסם בה טקסטים באורך של עד 500 תווים וכן תמונות וסרטונים באורך של עד חמש דקות (הנה כל מה שאתם צריכים לדעת על האפליקציה החדשה). שעות אחרי שהושקה ביום חמישי כבר נרשמו ל-Threads מיליוני משתמשים ברחבי העולם, כולל פוליטיקאים, משפיענים ומותגים למיניהם. בישראל אפשר למצוא בפלטפורמה החדשה פוליטיקאים כמו בנימין נתניהו, יאיר לפיד ובני גנץ, וכן ידוענים כמו גל גדות, נועה קירל, סטטיק ועוד. עקב קשיים רגולטוריים, הרשת החברתית טרם הושקה באיחוד האירופי.
העלייה המטאורית של Threads הצליחה להפתיע אפילו את צוקרברג והובילה לאיום בתביעה מצדו של אילון מאסק. בסוף השבוע דרש עורך דינו של מאסק ממטא להפסיק באופן מיידי את פעילותה של Threads וטען כי החברה גייסה עשרות עובדים לשעבר של טוויטר שחשפו בפניה בסודות מסחריים של הרשת החברתית המתחרה. מטא טענה בתגובה כי "בצוות המהנדסים של Threads אין אף עובד לשעבר של טוויטר - פשוט אין כזה דבר".
>>הצטרפו לקהילת הטכנולוגיה שלנו בפייסבוק<< לפי דיווח של הוול סטריט ג'ורנל, בחודש שעבר אמרה טוויטר למפרסמים כי יש לה 535 מיליון משתמשים חודשיים. עם השקת Threads אמר צוקרברג כי מטא מקווה להצליח היכן שטוויטר נכשלה ולבנות רשת חברתית ל"שיח פומבי" עם יותר ממיליארד משתמשים, אבל במהלך סוף השבוע ריככה החברה את הטון כלפי המתחרה. אדם מוסרי, מנכ"ל אינסטגרם, אמר כי לחברה אין כוונה לעודד באופן אקטיבי שיח בנושאי אקטואליה ופוליטיקה המזוהים עם הפלטפורמה שבבעלות מאסק. "המטרה אינה להחליף את טוויטר", אמר מוסרי, "המטרה היא לבנות כיכר ציבורית עבור קהילות באינסטגרם שמעולם לא אימצו את טוויטר ועבור קהילות בטוויטר (ופלטפורמות אחרות) שמעוניינות במקום פחות כועס עבור שיחות - אבל לא עבור טוויטר כולה".
2 צפייה בגלריה
Threads על רקע הלוגו של טוויטר
Threads על רקע הלוגו של טוויטר
Threads וטוויטר. מאסק כבר איים בתביעה
(צילום: Dado Ruvic / Reuters)
מטא השיקה את Threads בחופזה - לפי דיווחים היא הקדימה את ההשקה בעקבות ההחלטה של מאסק להגביל את מספר הציוצים שהמשתמשים יכולים לקרוא ביום - ולכן חסרים לה עדיין פיצ'רים רבים. נכון לעכשיו לא ניתן לערוך פוסטים, אי אפשר לשלוח הודעות פרטיות, החיפוש מאפשר לאתר פרופילים בלבד ואין תמיכה בהאשטגס. גם גרסת הווב, שמיועדת בעיקר לשימוש במחשב, מוגבלת מאוד ולא ניתן לפרסם באמצעותה פוסטים. סביר להניח שמטא תאיץ את העבודה על Threads בעקבות ההצלחה העצומה שלה וחלק מהבעיות האלה ייפתרו בקרוב. לפי אתר בלומברג, חברת הייעוץ Evercore ISI מעריכה כי בשנתיים הקרובות תגיע Threads ל-200 מיליון משתמשים יומיים פעילים שיניבו לה הכנסה שנתית בגובה 8 מיליארד דולר.