יותר מ-24 שעות תחת מתקפת סייבר: הנהלת הטכניון הודיעה אחר הצהריים (יום ב') כי המוסד האקדמי מנסה עדיין לבלום את מתקפת הסייבר שבוצעה נגד השרתים שלה בסוף השבוע שעבר. המתקפה בוצעה ככל הנראה על ידי קבוצת האקרים לא מוכרת בשם "DarkBit" שדרשה תשלום כופר בסך 80 ביטוין - מעל לשישה מיליון שקלים.
1 צפייה בגלריה
הטכניון
הטכניון
הטכניון
(עיבוד תמונה. צילום: shutterstock)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

אורי סיון, נשיא הטכניון, מסר כי "הטכניון נתון תחת מתקפת סייבר מאתגרת. מדובר באירוע מורכב והחזרה לשגרה תיארך זמן. נעשים מאמצים רבים מצד כל הגורמים המקצועיים ובהובלת צוותי המחשוב מהטכניון ובשיתוף מערך הסייבר הלאומי על מנת לבלום את המתקפה, לחקור את מקורה ולהחזיר את המערכות לפעילות מהר ככל שניתן. סביבות המחשוב חוזרות בהדרגה לפעילות ונעדכן ככל שמערכות נוספות יחזרו לפעול". עוד נמסר בהודעה כי הבחינות שהיו מתוכננות לימים שני ושלישי השבוע נדחו ליום רביעי.
הדיווחים הראשונים על מתקפת הסייבר בטכניון התחילו אמש בשעות הבוקר. בעקבות המתקפה נותקו באופן יזום כל מערכות המחשוב של המוסד האקדמי. מאחורי התקיפה עומדת ככל הנראה קבוצת האקרים לא מוכרת בשם "DarkBit", שעל-פי הודעת מייל שהגיעה לידי ynet דרשה מהטכניון לשלם כופר של 80 ביטקוין על מנת לשחרר את המידע. הקבוצה איימה כי אם לא תקבל את הכסף בתוך 48 שעות, סכום הכופר יעלה ב-30%. אם דרישת הכופר לא תיענה לאחר מכן במשך חמישה ימים, הקבוצה תפרסם את נתוני הטכניון למכירה ברשת.
מהמייל שהגיע לידי ynet עולה כי גם אם מדובר במתקפת כופר, המניע שמאחוריה אידיאולוגי-פוליטי. "אנחנו מצטערים להודיע על כך שפרצנו לרשת של הטכניון והעברנו את כל הדאטה לשרתים המאובטחים שלנו", כתבו התוקפים במייל, "תישארו רגועים, קחו נשימה ותחשבו על משטר אפרטהייד שגורם לצרות פה ושם. הם צריכים לשלם על השקרים והפשעים שלהם, על השמות והבושות שלהם. הם צריכים לשלם על הכיבוש, על פשעי מלחמה נגד האנושות, על הריגת האנשים (לא רק הגופות של הפלסטינים, אלא הנשמות של הישראלים) ועל הריסת העתיד וכל החלומות שהיו לנו. הם צריכים לשלם על פיטורים של מומחים עם כישורים ברמה גבוהה".