ה-NFT של הציוץ הראשון אי פעם בטוויטר, אותו פרסם מייסד הפלטפורמה ג'ק דורסי, לא מצליח לשחזר את ההצלחה לה זכה במכירה המקורית שלו גם בפעם השניה. ה-NFT - נכס דיגיטלי שמייצג בעלות ומופיע על גבי רשת הבלוקצ'יין, נמכר במרץ של שנה שעברה תמורת 2.9 מיליון דולר לסינה אסטבי, יזם קריפטו ממוצא איראני. אסטבי קיווה לאחרונה לקצור את פירות ההשקעה כשהציע אותו למכירה חוזרת, אך זו לא הצליחה לעורר עניין רב.

עוד בנושא:

אסטבי ביקש עבור ה-NFT שבבעלותו לא פחות מ-48 מיליון דולר. אך לפי דיווח באתר CoinDesk, שמסקר את תחום הקריפטו, המכירה הפומבית בפלטפורמת OpenSea בה הוצע למכירה נסגרה עם שש הצעות בלבד, ששוויין במטבע הקריפטו אתריום נע בין 6 דולר ל-280 דולר. כלומר, בעוד שאסטבי רצה לקבל עבור הציוץ סכום גבוה פי 16.5 מההשקעה הראשונית שלו, הסכום המירבי שהוצע לו היה קטן פי יותר מעשרת אלפים מההשקעה שלו. לאסטבי יש יומיים לקבל את ההצעות הנוכחיות, או שתוקפן יפוג. הוא אמר לאתר Coindesk כי "הדדליין שהצבתי עבר, אבל אם אקבל הצעה טובה אולי אממש אותה. ואולי לעולם לא אמכור".
1 צפייה בגלריה
ג'ק דורסי
ג'ק דורסי
ג'ק דורסי, מייסד טוויטר
(צילום: AFP)
כשאסטבי רכש את הציוץ הדבר גרם ללא מעט אנשים להרים גבה, שכן הציוץ עצמו עדיין זמין ברשת לכל דורש שיכול אף לצלם מסך ולשמור אותו, ולא ברור מה הערך ב"בעלות" עליו, פרט לסמליות. אסטבי אמר אז כי "אני חושב שבעוד שנים אנשים יבינו את הערך האמיתי של הציוץ הזה, כמו הציור של מונה ליזה".
הציוץ הראשון בטוויטר
לאסטבי אף היו תכניות גדולות מהמכירה המחודשת, כשציפה לגייס באמצעותה 48 מיליון דולר. הוא הבטיח לתרום 50% מהסכום לארגון הצדקה GiveDirectly, שמעביר כספים למשפחות שחיות בעוני במזרח אפריקה, ושדורסי עצמו אמר כי הוא תומך בו אחרי המכירה הראשונה של ה-NFT. דורסי אף הגיב לציוץ של אסטבי בו ציין כי יתרום לארגון, ושאל "למה לא 99% מהסכום?". לכך אסטבי הגיב כי ישקול זאת. אסטבי שוחרר לאחרונה ממאסר של תשעה חודשים באיראן, באשמת "שיבוש המערכת הכלכלית". שני העסקים שלו בתחום הקריפטו - Bridge Oracle ו-CryptoLand התרסקו בעקבות המאסר.