המחקר בוצע על ידי מכון "גיאוקרטוגרפיה" בקרב מדגם ארצי ומייצג של כ-4,500 משתתפים, לצד מדגם ייחודי בקרב כ-400 בני נוער בגילי 12-17. לפי הסקר, ל-97% מהישראלים יש סמארטפון, ואם היו נדרשים לוותר על דבר אחד בחיים, מחציתם לא היו מוכנים לוותר עליו. כ-45% בעלי אחד מדגמי הגלקסי של סמסונג ו-32% בעלי אייפון. 12% מחזיקים בדגמי שיאומי ו-10% במותגים אחרים.
האייפון, אגב, פופולרי יותר בקרב צעירים בגילי 12 עד 34 ואצל נשים, ואילו הסמארטפונים של סמסונג פופולריים בקרב הדור הבוגר בגילי 35 ומעלה, ואצל גברים. כמחצית מהישראלים, אגב, משתפים את בן/בת הזוג בסיסמה שלהם למכשיר.
מעדיפים וואטסאפ על פני השעון המעורר
מהנתונים עולה כי האפליקציה הפופולרית בישראל היא וואטסאפ, ויותר ממחצית מהנשאלים טוענים כי היו בוחרים בה אם היו נדרשים לבחור אפליקציה אחת בלבד בסמארטפון שלהם, הרבה לפני Waze (8%), אינסטגרם (6%), ג'ימייל (4%) והשעון המעורר (3%). במקביל, האפליקציה שבה נעשה השימוש הרב ביותר בפועל היא Waze, ולאחריה בסדר יורד - אפליקציות בנקים, מוזיקה, קופות החולים ואפליקציות קניות שונות.
במקביל נמצא כי צעירים מרבים להקליט הודעות קוליות, לעומת מבוגרים המעדיפים לבצע שיחות טלפון. מחצית מהישראלים פעילים בעד 10 קבוצות, ו-9% פעילים ביותר מ-30 קבוצות.
הישראלים התמכרו לפודקאסטים
הסקר העלה בנוסף נתונים מעניינים על הגישות השונות במגזרים לגבי רכישת סמארטפון לילדים. במגזרים החילוני והערבי, רוב הילדים מקבלים סמארטפון ראשון כבר מגיל 7, ואילו במגזר הדתי והחרדי – מגיל 12. 44% מההורים העידו כי הם שולטים מרחוק על הנייד של הילדים שלהם באמצעות אפליקציות שליטה ובקרה שונות.
במקביל, הסמארטפון הפך גם לקונסולת משחקים לכל דבר: 79% מהילדים עד גיל 17 ענו כי הם משחקים בסמארטפון באופן קבוע, וכך גם מחצית מבני ה-50 ומעלה. גם הפופולריות העולמית של הפודקאסטים לא פוסחת על ישראל: 44% ענו כי הם מאזינים לפודקאסטים בסמארטפון באופן קבוע, כאשר מבוגרים מעדיפים תכני חדשות ובני נוער – קומדיה. נשים מאזינות יותר לתכנים בנושאי חברה ותרבות וגברים - בתכני עסקים ואקטואליה.
ומהם הפרמטרים הכי חשובים לנו בבחירת מכשיר נייד? לפי הסקר, בראש הרשימה עומד המחיר (56%), לאחריו אורך חיי הסוללה (46%), נפח האחסון (46%), ובמקום האחרון - המצלמה.