נטפליקס הודיעה אמש (יום ד') כי בחרה במיקרוסופט כשותפה גלובלית שתסייע לה לבנות מינוי מוזל מבוסס-פרסומות. מיקרוסופט תהיה אחראית הן על הצד הטכנולוגי והן על המכירות.
1 צפייה בגלריה
מיקרוסופט ונטפליקס
מיקרוסופט ונטפליקס
מיקרוסופט ונטפליקס. שיתוף פעולה מפתיע
(עיבוד תמונה. צילום: shutterstock)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

"למיקרוסופט יש יכולת מוכחת לתמוך בכל הצרכים שלנו בתחום הפרסום בעבודה המשותפת שלנו על יצירת מינוי שנתמך על ידי פרסומות", נמסר מנטפליקס, "עוד יותר חשוב, למיקרוסופט יש את היכולת לחדש עם הזמן הן בצד הטכנולוגי והן בצד של המכירות, וכן להציע הגנות פרטיות חזקות עבור המשתמשים שלנו".
עוד עולה מההודעה של נטפליקס כי המינוי מבוסס הפרסומות יתווסף לשלוש החבילות שהיא מציעה כיום למנויים שלה - חבילת הבסיס, חבילת הסטנדרט וחבילת הפרימיום. המינוי מבוסס הפרסומות צפוי להיות זול יותר מחבילת הבסיס, שמחירה בישראל עומד על 32.90 שקלים בחודש.
עד היום נטפליקס לא שילבה פרסומות בשירות הסטרימינג שלה, והמודל הכלכלי שלה התבסס על הכנסות ממנויים. עם זאת, בחודשים האחרונים ענקית הסטרימינג מתקשה לצמוח ואפילו מאבדת מנויים. ברבעון הראשון של 2022 עזבו את השירות 200 אלף מנויים וההערכה היא שברבעון השני התנתקו ממנה שני מיליון משתמשים נוספים.
נטפליקס הכריזה באפריל על כוונתה להציע למשתמשים מינוי מוזל מבוסס-פרסומות, שאמור לסייע לה להשאיר משתמשים בפלטפורמה שלה בזמן שהתחרות בעולם הסטרימינג מתגברת. שירותי סטרימינג מתחרים כמו HBO Max, פיקוק והולו כבר מציעים למשתמשים מינוי מבוסס פרסומות, וגם דיסני+ עובדת על מינוי כזה.

מגעים עם גוגל

הבחירה של נטפליקס במיקרוסופט מפתיעה מעט: החברה הוותיקה אינה נחשבת לשחקנית משמעותית בתחום הפרסום, ובחודש שעבר דווח כי נטפליקס מנהלת מגעים עם גוגל ועם חברת קומקאסט. עם זאת, לשתי החברות האלה יש שירותים שמתחרים בנטפליקס - יוטיוב ופיקוק - ולכן הבחירה במיקרוסופט היא הגיונית יותר.
נטפליקס לא הודיעה רשמית מתי היא מתכוונת להשיק את המינוי מבוסס הפרסומות, אך בחודש מאי דווח כי לעובדי החברה נאמר שהוא יושק עד סוף השנה. עדיין לא ברור כיצד ישולבו הפרסומות בשירות ואיך הן ישפיעו על חוויית המשתמש. ייתכן שהחברה תחשוף עוד מידע כאשר תפרסם את הדו"חות הכספיים שלה בשבוע הבא.
"זו עדיין רק ההתחלה ויש לנו עוד הרבה עבודה", מודים בנטפליקס, "אבל המטרה שלנו לטווח הארוך ברורה - עוד בחירה לצרכנים וחוויית פרימיום, יותר טובה מטלוויזיה ליניארית, למפרסמים. אנחנו מתרגשים לעבוד עם מיקרוסופט כדי ליצור את השירות החדש".