וואטסאפ מכריזה על פיצ'ר חדש בשם "קהילות". הפיצ'ר יאפשר לארגן קבוצות נפרדות תחת מטריה אחת, כדי למנוע מהצ'ט להיות עמוס ולא ממוקד. לפי הודעת החברה, חברי קהילה יוכלו לקבל עדכונים שנשלחו לכל הקהילה, אך גם להצטרף קבוצות דיון קטנות יותר בנושאים ספציפיים. דוגמאות לקהילות יכולות להיות למשל בית ספר מסוים שמציע קבוצות לכיתות או שיעורים שונים, פעילויות אחרי שעות הלימודים, טרמפים ועוד, או קהילה לשכונה מסוימת שתחתיה קבוצות כמו אירועים או בקשות לעזרה וכו'. הפיצ'ר יושק בכל העולם אך כרגע עדיין לא ידוע מתי.

עוד בנושא:

עוד הודיעה ווטסאפ על יכולות חדשות לקבוצות באופן כללי - תגובות אימוג'י (בדומה להודעות פרטיות באינסטגרם ומסנג'ר), שיאפשרו למשתמשים "להגיב במהירות מבלי להציף את השיחה בהודעות"; אפשרות למנהלי קבוצה להסיר הודעות מהצ'אט; שיתוף קבצים בנפח מוגדל של עד 2 ג'יגה-בייט "כדי שמשתמשים יוכלו לעבוד יחד על פרויקטים בקלות באמצעות וואטסאפ"; שיחות קוליות עבור עד 32 אנשים ובעיצוב חדש; ויכולת חדשה לעזוב קבוצה 'בשקט' - מבלי שכל חברי הקבוצה יקבלו התראה על כך.
2 צפייה בגלריה
אפליקציית וואטסאפ
אפליקציית וואטסאפ
אפליקציית וואטסאפ
(צילום: רויטרס)
כמו כן בחברה הודיעו כי "נמשיך לרסן העברת הודעות בוואטסאפ. עם השקת הקהילות, ניתן יהיה להעביר הודעות שכבר הועברו לקבוצה אחת בכל פעם, לעומת המגבלה הקיימת היום, שהיא חמש קבוצות במקביל. אנחנו מאמינים שזה יקטין באופן משמעותי תפוצת מידע מוטעה וכוזב בקרב קבוצות הקהילה".
"מאז השקת וואטסאפ ב-2009, התמקדנו בשאלה כיצד נוכל לסייע לאנשים להשיג חוויית תקשורת שהיא שנייה רק לשיחה פנים-אל-פנים, כשהם רוצים לשוחח עם מישהו אחד או עם קבוצה של חברים או משפחה. לעיתים קרובות, אנחנו שומעים מאנשים שהם משתמשים בוואטסאפ לתקשורת ולתיאום בתוך קהילה", נכתב בהודעת החברה על השקת הקהילות. עוד נכתב כי ארגונים מסוגים שונים "מסתמכים על וואטסאפ כדי לתקשר באופן בטוח וכדי לארגן ולבצע משימות. בעקבות תגובות רבות שקיבלנו, אנחנו מאמינים שנוכל לעשות יותר כדי לסייע לאנשים לנהל שיחות בקבוצות פעילות מאוד מסוג זה".
2 צפייה בגלריה
קהילות בוואטסאפ
קהילות בוואטסאפ
כך ייראו הקהילות בוואטסאפ
(תמונה: וואטסאפ)
במרכזה של כל קהילה יופיע תיאור ותפריט של קבוצות שמשתמשים יכולים לבחור להתחבר אליהן. המנהלים יהיו אלה שיחליטו אילו קבוצות יהפכו חלק מהקהילה על ידי יצירת קבוצות חדשות או קישור בין קבוצות קיימות. למנהלי הקהילות תהיה גם היכולת לנתק קבוצות מהקהילה ולהסיר חברים מהקהילה כולה. מנהלי הקהילות גם יהיו היחידים שיוכלו לשלוח הודעות לכל חברי הקהילה – בחלק שייקרא "קבוצת ההודעות" של הקהילה, אותן ניתן יהיה לשלוח לאלפי משתמשים.
הקהילות הן פרטיות, ולכן בחברה הצהירו כי ימשיכו "להגן על הודעות באמצעות הצפנה מקצה אל קצה". עוד ציינו בחברה כי כדי לשמור על פרטיות המשתמש, מספר הטלפון שלו לא יהיה חשוף לקהילה בכללותה, אלא למנהליה ולחברים בקבוצות משותפות לו בלבד. "כאשר נתוודע לקהילות העוסקות בתוכן פוגעני, כמו הפצת חומרים פדופיליים, תיאום אלימות או סחר בבני אדם, וואטסאפ תחסום חברי קהילה יחידים או מנהלים, תפרק את הקהילה, או תחסום את כל משתמשיה", אמרו בחברה. "נסתמך על כל המידע הבלתי-מוצפן, כולל שם הקהילה, התיאור שלה ודיווחי משתמשים, כדי לנקוט בפעולות המתאימות".