לקוחות משקפי ה-Vision Pro מחזירים את המוצר הנחשק שרכשו ב-3,500 דולר, כך לפי דיווחים ופוסטים ברשתות החברתיות. לא ברור אם מדובר במגמה שתלך ותתרחב או שמדובר פשוט בלקוחות שציפו למשהו אחר ממה שקיבלו. בל נשכח שמדובר במוצר הנחשק ביותר בעולם הטכנולוגיה כיום. למרות המחיר השערורייתי, דווח על כ-200 אלף יחידות שנמכרו במכירה המוקדמת מתוך צפי ייצור של כ-350 אלף יחידות עד לסוף השנה.
1 צפייה בגלריה
הלקוחות מאוכזבים ונאלצים להחזיר את ה-Apple Vision Pro
הלקוחות מאוכזבים ונאלצים להחזיר את ה-Apple Vision Pro
הלקוחות מאוכזבים ונאלצים להחזיר את ה-Apple Vision Pro
(צילום: נוצר באמצעות מחולל התמונות DALL-E3)
באפל כנראה הבינו שמדובר במוצר רגיש שדורש יחס מיוחד והתכוננו מראש עם דרישה שמי שרוכש את המוצר יגיע לחנות שלה כדי לקבל הדרכה והתאמה אישית. אולם למרות זאת, פוסטים רבים ברשתות החברתיות כוללים תלונות של לקוחות שהביאו אותם לוותר עליהם. הסיבה לגל ההחזרות דווקא עכשיו הוא שלפי מדיניות ההחזרות של אפל ניתן להחזיר כל מוצר עד 14 יום לאחר הרכישה ולקבל את הכסף חזרה. וכעת זה כמעט שבועיים מאז הרגע בו קיבלו הלקוחות את המשקפיים.
כתבנו בניו יורק בדק את המשקפיים החדשים של אפל
אז מה התלונות הנפוצות ביותר? בעיקר נוחות השימוש. משתמשים רבים התלוננו על כאבי ראש ובחילות. צריך גם לומר ביושר שאלו תופעות שקיימות מזה שנים רבות בקרב משתמשי משקפי מציאות מדומה ורבודה. אבל יש גם בעיות שקשורות לעיצוב המוצר של אפל כמו למשל נוחות החבישה או המשקל שלהם. בניגוד למשקפיים אחרים, ויז'ן פרו שוקלות הרבה - בין 600 ל-650 גרם לא כולל מארז הסוללה הנלווה. הוסיפו לכך שרוב הרכיבים שלהם מורכבים בחלק הקדמי והרי לכם קסדה מאוד לא נוחה שנוטה לכיוון האף ולוחצת עליו לאחר כמה עשרות דקות של שימוש.
ריפרש
המלחמה על ההייטק / עם ליעד אגמון
47:31
אחד מעיתונאי אתר The Verge שהתנסה במשקפיים אף אמר שהם גרמו לו לדימום בעין לאחר שכלי דם התפוצץ. לא ברור כיצד החליט שהוויז'ן פרו אשמים בכך, אך לדבריו זה קרה לאחר שימוש בהם. עוד תופעה שנצפתה היא נטייה ליובש בעיניים בגלל הימנעות ממצמוץ, כמו גם אדמומיות. עם זאת, מדובר בתופעה שנצפתה כבר שנים רבות בקרב משתמשי משקפי VR - כך שזו לא בעיה של המוצר של אפל אלא יותר של התצורה עצמה.
"למרות שהיה קסום להשתמש בהם בדיוק כמו שציפיתי, הם היו פשוט יותר מדי לא נוחים", כתב פרקר אורטולני.
מעבר לנוחות השימוש או לבעיות בריאות, ישנה עוד סיבה שהביאה רבים להחזיר אותם. "אם אני לא משתמש בהם לשיפור הפרודוקטיביות או לבידור, אין לי איך להצדיק את הרכישה שלהם", כתב משתמש ברדיט. משתמש אחר ב-X כתב שאין בהם משהו שיעשה בו שימוש מספיק תדיר כדי שירצה לשמור אותם. במילים אחרות, משקפי ויז'ן פרו סובלים מבעיה קשה של כל גאדג'ט - אין להם קילר-אפ או יישום ליבה שיצדיק את הרכישה שלהם. לאייפון היה את השילוב של מחשב וטלפון, לאייפד של ספר, מחשב וטלוויזיה, האייפוד היה נגן מוזיקה עם ספריית שירים מובנית - בקיצור, לכל מכשיר יש תכונה שהופכת אותו לנדרש. לוויז'ן פרו פשוט עדיין אין אפליקציה שתצדיק את הרכישה שלו במחיר הזה. ולא, טיימרים מעל התנור זה לא קילר-אפ.
זו לא תהיה הפעם הראשונה שמוצר שנתפס כחדשני ושובר שוק מבית אפל נכשל לשכנע את המשתמשים. הדוגמה הראשונה שאפשר לציין הוא הניוטון - היומן האלקטרוני עם זיהוי כתב יד שלה שהושק בתחילת שנות ה-90 של המאה שעברה. הוא אומנם עבד כמצופה, אבל הממשק שלו כמו גם המגבלות המובנות של הטכנולוגיה בזמנו הפכו אותו ללא מאוד נוח לשימוש - קצת כמו הוויז'ן פרו כיום. יכול מאוד להיות שהוויז'ן פרו הם מוצר בוסרי מדי, כזה שלאפל יידרשו עוד כמה שנים ודורות כדי להפוך לברבור, אבל בינתיים, המחסור באפליקציות, הצורך בהתאמה אישית של מוצר מעין זה וכמובן המגבלות המובנות בפורמט ה-VR/AR כנראה יאכזבו עוד לקוחות רבים שחלמו עליהם.