1 צפייה בגלריה
תמונת טלפון דור 5
תמונת טלפון דור 5
שלב נוסף בדרך לדור חמישי אמיתי
(צילום: Shutterstock)
פרטנר ופלאפון סיכמו עם ספקית תשתיות התקשורת העולמית אריקסון על הקמת רשתות המבוססות על ליבה עצמאית של דור 5 (Standalone 5G). מדובר בשדרוג די משמעותי ביחס לדרך שבה נפרסה רשת הדור החמישי בישראל נכון להיום, בהן בוצע שדרוג ליבת דור 4 בלבד המהווה רק שלב ביניים ליכולות האמיתיות של הטכנולוגיה. הקמת הרשתות תיארך כשנה וחצי וכל חברה תשקיע בכך עשרות מיליוני שקלים. בהמשך להודעת שתי החברות, הכריזה סלקום כי תפעיל רשת דומה, אך לא מסרה מי תהיה החברה שתקים את הרשת וגם לא לוח זמנים.

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

הטכנולוגיה החדשה תאפשר ניצול מקסימלי של תכונות דור 5, בהן: מהירות העברת נתונים של עד 10 גיגה בשנייה (בניגוד ל-5 גיגה כיום); הקטנת ה"שיהוי" (הזמן שעובר בין שיגור המידע לקבלתו אצל הנמען) ל-1 מילי-שנייה (במקום 10); סוף לקריסות התקשורת באירועי ענק ויכולת לשרת עד מיליון מכשירים לק"מ רבוע בודד; זרימה חלקה של וידאו ומשחקים בשידור חי; שירותי רפואה מרחוק ועוד.
הרשת החדשה תאפשר גם שילוב של אינסוף חיישני IoT זעירים ("אינטרנט של הדברים") ברשתות הסלולר, שבעזרתם ניתן לנהל מערכות קריטיות, כמו שליטה מרחוק על רמזורים, רובוטים תעשייתיים ואפילו ממטרות, לאפשר תקשורת בין מכוניות אוטונומיות ועוד.
ליבת הרשתות החדשה מבוססת טכנולוגיית ענן ובהדרגה תשמש כליבה מאוחדת - גם של דור 4 וגם של דור 5. ברחבי העולם רק ענקיות תקשורת בודדות החלו לייישם את הטכנולוגיה, ביניהן T-Mobile,, AT&T וודאפון, וורייזון.
פורסם לראשונה: 13:58, 25.01.23