כשמארק צוקרברג הכריז על חזון המטאברס, הוא תיאר עולם וירטואלי שלם בו נעבוד, ניפגש ונבלה. בפער בין החזון למציאות היה חסר עדיין דבר בולט אחד - זוג רגליים. האווטארים בפלטפורמות של החברה, אלו שאמורים לייצג אותנו בעולם האמיתי, היו בעלי פלג גוף עליון בלבד. כעת, עדכון חדש מבית החברה מציג ניסיון ראשוני לשנות זאת.

עוד בנושא:

אווטארים בעלי רגליים הגיעו בשלב זה לבודקי הבטא (הגרסה הנסיונית) של פלטפורמת המציאות הווירטואלית Horizon Home של מטא, אך העדכון צפוי להתרחב בקרוב למשתמשים נוספים. החברה הודיעה על השינוי בפורום הקהילה שלה, ולאחר מכן נמסר מטעמה לאתר הטכנולוגיה The Verge כי "אנשים יתחילו לראות רגלי אווטארים מופיעות בשבועות הקרובים" עבור כל המשתמשים, ולא רק בודקי הבטא - ב- Horizon Home וגם ב-Horizon Worlds.
1 צפייה בגלריה
מארק צוקרברג מציג את המטאברס
מארק צוקרברג מציג את המטאברס
מארק צוקרברג מציג את המטאברס, עם הדמיה של אווטאר בדמותו
(צילום: פייסבוק)
ריפרש
הלוחש ל-ChatGPT: הסודות שיעזרו לכם לקבל תוצאות טובות יותר / עם אלירן בן חיים
48:10
בשלב זה הרגליים שנוספו לאווטארים עדיין מספקות חווית שימוש מוגבלת. יוצר התוכן בראד לינץ' כתב ב-X (לשעבר טוויטר) כי בשלב זה, הדרך היחידה של המשתמשים לראות את הרגליים שלהם היא על ידי מבט במראה בתוך המשחק. כלומר, משתמשים שמביטים כלפי מטה על עצמם, עדיין לא יוכלו לראות אותם. "זו התחלה טובה", כתב. "מטא שמרו על הדעה שלהם לפיה צריך לראות את הרגליים רק מנקודת מבט של אדם שלישי. חוסר היכולת לכופף אותן היא כנראה הסוגיה הבולטת ביותר, אבל עדיין מדובר בהתקדמות". משתמשים גם דיווחו על שיפורים נוספים בפלטפורמה, בהן תפריטים מעודכנים עם יכולות משופרות להשתמש בהם באמצעות ניטור ידיים.
עברו מעל עשרה חודשים מאז שמטא הודיעה כי היא מתכננת להוסיף רגליים לאווטארים. צוקרברג אף אמר בכנס השנתי של החברה "Meta Connect" בשנה שעברה כי "רגליים הן כנראה הפיצ'ר הכי מבוקש". הוא גם הוסיף אז כי החברה תצטרך להשתמש במודל AI לתנועות רגליים, כדי להתאים בין תנועות המשתמש והאווטאר, כי ניטור שלהם עם המצלמה שעל הקסדה הוא מורכב. כנס קונקט הבא של החברה ייערך בסוף ספטמבר, וייתכן שהחברה תכריז בו על עדכונים נוספים בנושא.